gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

BLOG ÖYLE OLMAZ , BÖYLE OLUR ... bekliyoruz...

30 Ağustos 2009, 10.15
A- A+

(Baştan söyliyeyim: hem uzun ,hem imla yanlışları ,hemde anlam karmaşası   olabilir. )

Bloglara yazılan yorumları okurken dikkatimi çeken bir şey oldu. Bana ait olanlara ya da başka yorumlar da, sadece yazmış olmak için ya da bir şeye kızıyormuş ta fırsat çıkmışken ''dur hele elime düştün ben sana gününü gösteririm'' tarzında, mesnetsiz yorumlar okudum.

Birisi diyor ki; kuş sesi, korna sesi bloglarından bıktık.

Bir diğeri diyor; aşk meşk yazısından bıktım...
İmla kusuru, devrik cümle vb. hata arayanlara, elinde mercekle kusur arıyanlara hiç değinmiyorum bile.
Biri de; kendilerini anlatıyorlar, biz bilmek zorunda mıyız diyor. Elbette bilmek zorunda değilsiniz de, sizin enter tuşu sizin elinizin altında bizim değil. Kendisini anlatmayacak da, kimi anlatacak ki ya da ders kitabı mı yazmalı. Adı üstünde zaten blog. Güler misiniz ,ağlar mısınız.?
Adam ya da kadın aşık olmuş ya da bir terk ediliş yaşanmış. Canı yanmış, yazmak istemiş ve yazmış. Kime ne?


Adam otobüste giderken korna sesinden etkilenmiş ya da vapurdayken denizde gördüğü bir kaç martı onun yazma içgüdüsünü dürtmüş, üşenmemiş, oturmuş ve yazmış. Kime ne? Kalkıp Evliya Çelebi'nin anılarını yazacak değil  ya.    

         

   Blog bir çeşit GÜNLÜK olduğuna göre, isteyen duygularını anlatır, isteyen duygusuzluklarını, isteyen yaşadığı olayları paylaşır, isteyen paylaşmaz. Bu anlam da blog bize ,insanlar için bir çıkış noktasıdır, kendimizi ifade edebilmek için ya da karşımızda ki insanı çözebilmek için. Burası 7'den 70'e herkesin güzel ve eğlenceli zaman geçirdiği bir site ise; topluma Açık bir site olduğundan,gerekli kuralları zaten koymuşlar..
Bana da tam 2-3-tane eleştiriye açık olmadığım konusunda tenkit var,  ayrıca uzun yazıyormuşum falan.

Eleştiriye açığım ama yerinde  ve yapıcı tenkit diye bir şeyde var değil mi.? illa acıtmak ,kırmak kusur bulmak için okunursa ,bende bulurum bin tane kusur..Bir örnek: Akrabamdan aldığım yeni arabamın hurdaya dönüşü olayıını yazdım burada,üzüntüm arabadan çok ,akrabamın bana çok afedersiniz kazık atmasıydı. Yazdım,1-2- kişi geçmiş olsun filan yazdı,teselli oldum,üzüntüm azaldı..Bu kadar basit işte,blog yazmaktaki maksat.Aynı bloguma birisi, aklına geleni yazmış tenkit etmiş ,sonunda sizi  beğenmiyorum AYSUDA yazmış..e kardeşim ne alaka , ben ,sen beni sev diye yazmadım ki ..Çok üzüldüğüm konuyu paylaştım,  hani   bunu  yazan, bozuk arabayı ,yeni diye bana sokuşturan  ,kazıklayan akrabam olsa , anlarım  )).. Canı zaten acıyan birini, bide siz acıtıp, elinize ne geçecek ki? Ben cevap olarak sadece'' --rahatladın mı arkadaşım'' .gibi bişey yazdım..Sonra aysuda tenkit sevmiyor oluyor..Gerçek tenkide ,kimse ses edemez,bende dahil.
 Ama yeter ki yerinde olsun,konu ile ilgili olsun...En son bana yorum yazan biri ,nihayet imla ve konu bütünlüğü olan bir BLOG gördüm sizden anlamında ,iğneliyor,hatta eşinizin yada kızınızın klavvyesinden değilse diyor.. İnsaf yani..Eşim pc- hiç bilmez ,bilse yardım olsa diye yazıverir ,hemde çok güzel yazar ..ama değil  işte. Evde  genellikle yalnızken  , kendim yazıyorum . Bu kadar ortada olunca yeni yeni, önce kızıma okutuyorum tabi. Yazdıklarım,iyisiyle kötüsüyle benim , çok şaşanlar olacak ama tek kelimesi yalan değil ,gerçek. imla hatası olabilir,anlam karmaşası olabilir.,Siz benim yaşıma gelince inşallah düzgün yazarsınız demekten başka elimden bişey gelmez.

ŞİMDİ:
Özellikle bana ve ben gibi yazanları sürekli tenkit edenlerden bir şey rica ediyorum..konusuyla,imlasıyla örnek bloglar yazın biz de örnek alalım..bu isteğim de ciddiyim ..Samimiyim. Başlık olarak ta: BLOG ÖYLE OLMAZ BÖYLE OLUR yazın lütfen..Yazmaya niyeti olan herkes okusun öğrensin...Yaşam ,mezara kadar öğrenmekse öğrenelim bizlerde ,örnek blog yazın,başkalarını bilemem ama ben öğrenirim hemen..
..Herşeye rağmen:
Bloglarımdaki samimiyet ve dürüstlüğümle,''çok eksiğine rağmen'' çok kişiye de örnek olduğumu  umuyorum  hatta görüyorum da.

 Huzurlu , sağlıklı, mutlu günler diliyorum.Saygılar , sevgiler.

YORUMLAR

31 Ağustos 2009, 21.35
Gülsu'ya aynen katılıyorum, laf kalabalıından başka birşey değil yazdıkların, aysuda bir kerre sen kendinle tezatsın,eleştiriye tahammülün sıfır,  boş şeyler yazıp da vaktimizi çalma bence, en iyisi yazma sen :))
31 Ağustos 2009, 22.10
örnek oluyorsunuz kesinlikle aysuda.yazilarinizi keyifle okuyorum.yaziyla kendini ifade edebilmek cokta kolay olmasa gerek.sadece bu yüzden bile sizi tebrik ediyorum.bloglarinizin dewaminida bekliyorum kendi adima.sewgiyle kalin...
31 Ağustos 2009, 22.50
Teşekkürler AYSUDA harikasınız tek kelimeyle burada sanılıyor ki dersimiz EDEBİYAT ve güzel yazma konuşma konumuz. Kardeşlerim içimizden gecenleri değil, AYSUDANIN DA ifade ettiği gibi günümüz içinde gecen normalin dışında hissettiğimiz bize göre olan hissiyatımızı paylaşıyoruz. eleştiri olmadan hayatta anormallik olduğunu düşünüyorum.Eleştirilerde güldürüyor  adamı GuLSu gibi D: demi gülsu .Yüregine saglık oyun oynamak degil maksadım sizleri okumak afakanlar  bastıgında da bir şeyler karalayıp yorumlarınızı okumakla geciyor gamyunlu günlerim bende blog ları seviyorum varmı diyeceğin.
31 Ağustos 2009, 23.03

helallllllll

klavyene ve yüreğine kuvvet......!

31 Ağustos 2009, 23.15
Blogunuzu okudum.Niye bu kadar eleştiri alıyorsunuz anlamamış olmanıza ise şaşırdım.Hemen hemen her blogunuzda öğretmen emeklisi olduğunuzu yazıyorsunuz(yukardaki blog hariç) tabi imla hatası yapıyor olmanız bundan dolayı hoş karşılanmıyor.Yaşınızın bayağı  ileri olduğunu artık bilmeyenimiz kalmadı,bizim toplumumuzda yaşı ilerlemiş olan insanlarımız ,daha bir yumuşak olur.Bu yumuşaklık sizin yazılarınıza yansımıyor.Daha doğrusu bende,o yumuşaklığı ve sıcaklığı alamıyorum.Hep bir akıl verme,tecrübenizi ispatlama çabası görüyorum sizin yazılarınızda.İnsanların çoğu şu yaşam karmaşasında gülmek ,iyi vakit geçirmek için giriyor bu sitelere(bende bu grubun içindeyim çünkü),yukarda belirttiğim gibi ,tutupta akıl verir gibi  yazdığınız yazılarınızı okumaya başlayıncada haliyle tepkiler geliyor.Eleştiri yapıcı olsun diyorsunuz.Eleştiri yapıcı yada yıkıcı diye ayrılmaz:siz iyi tarafından bakarsanız yapıcı ,kötü tarafından alırsanız yıkıcı olur.Yani bu ayrımı yapmak size düşüyor. Şu ayrıntıyı da belirteyim ,ne adına olursa olsun bu gibi siteler kendini ispatlama yerleri değildir Bu blog olayına eğer bir günlük gibi bakıyorsanız,genel anlamda günlük; kişiye özel bir kavramdır,tutupta genele yayınlanmaz.Yazmaya devam edeceğim beni bunlar yıldırmaz der gibi tavır almanızda anlamsız geldi bana,bu kadar yazmayı çok istiyorsanız ,devam edin yazmaya.Ama yazılarınız bilgisayarınızda kalsın.Ne kimse sizi eleştirebilir,nede üzülürsünüz.Şu yalan dünyada,hemde  sanalda  kimse kimseyi kırmasın lütfen. ALLAH YAR VE YARDIMCIMIZ OLSUN ....                                                                                                      
01 Eylül 2009, 00.24

Aysuda Hanım, cevap vermenizi bekleyerek yazıyorum bende. Kimliğim, mesleğim hiç önemli değil ama yazar çizer takımından olduğumu özellikle belirtmek istedim yazınızı okuyunca.

Bir arkadaşımız gayet doğru yazmış; madem bloglar içinden geldiğince paylaşım, o halde kişilerin içinden geldiği gibi yorumlamasını nasıl kısıtlayabilirsiniz ki?

Bir de şu; "Buyrun çok biliyorsanız siz yazın!" meydan okumanız?

Herkes eleştirebilir ama herkes yazamaz! Eleştirmek için yazar olmak hiç mi hiç gerekmez zaten.

Ben sizin yazılarınızı izliyorum Aysuda Hanım. Edindiğim izlenimi açıkca yazmak isterim; hani şirin görünmeye çalışarak, bir şeyleri kendi bildiği doğrularla insanlara empoze etmeye çalışan, "ben herşeyin iyisini, doğrusunu bilirim.", edasında bir insan var karşımda. Biraz incitici olabilirim affınıza sığınarak, ancak yazdığınız "içinizden gelen" yazıları kızınıza denetletmeniz, bu izlenimimi doğruladı bana.

Burada öğretmencilik, eğitmencilik, özellikle Güzin Ablacılık bana ters gelir Aysuda Hanım. Aslında bu siteye eğlenmek amacıyla giren pek çok kişiyede ters gelir ama sizin satır aralarında yinelediğiniz baskılarla size saygılı davranabilir kişiler.

Bilgiler paylaşılmalı elbette. Ama hiç kimse güzel yazabildiği ya da yaşı daha büyük olduğu için bir diğerinden daha fazla biliyor demek değildir bana göre. Sadece deneyimleri daha fazla olduğu için bazı kişilere daha saygılı yaklaşılır, ki siz de bu duruma örneksiniz benim gözümde.

Bu bloğunuzda yapmaya çalıştığınız ise içten bir davet asla değil. Sadece  meydan okumaya dönüşen bir serzeniştir.

Kırıcı olduysam özür dilerim, ancak bunlarda benim, sizin yazılarınızı okuduktan sonra, sizin hakkınızdaki gözlemimdir. Sizi eleştirmiyorum, sadece bana düşündürdüklerinizi yazıyorum Aysuda Hanım. Kimbilir belki de bu eleştiriyi yapıcı olarak okuyabilirsiniz ve bana yapıcı bir eleştiride siz getirebilirsiniz.

Teşekkür ederim.

01 Eylül 2009, 01.21

Bloglarınız cogunu okudum ,fıkra gibi geldi bana.Aslında ıyı bi yazarsınız ama belli kurallar cercevesinde bu kadar yazdıgınızı düşünüyorum...

turk_38 senın blogların cok hosuma gıdıyordu ama artık yazmıyorsun :((

01 Eylül 2009, 02.59

sevgili aysuda... öncelikle bir kavram kargaşası olmaması için burda açık açık belirteyim.. sizi sadece bloglarınızdan tanıyorum... yani herhangi bir şekilde sizin avukatlığınızı yapmaya zorunluluğum yok...  ama yazmak istedim...

çünkü okuduklarım karşısında gerçekten dehşete düştüm.. masumca yazılan bikaç blog ve insafsızca kişiliğinize kadar uzanan saldırı türünde eleştiriler...özellikle isim ve nick vermeden söyleceğim.. 2. sıradaki eleştiri..gerçekten beni şok etti.. düşmanlık ve kin kokan.. '' yorum'' kavramını saldırı , eleştiriyi hakaret olarak algılayan bir zihniyet ve kişiliğinize yapılan bir saygısızca bir saldırı... nedir bu..??? allah aşkına bu kadar acımazsızlık niye..???

öncelikle ilgili arkadaşlara şunu söylemek istiyorum... yorum demek HAKARET ETMEK DEĞİLDİR... yorum: konuyla ilgili fikirlerinizi bildirmektir.. beyenmeyen fikrini bildirmez.. ama hakarette edemez... buna kimsenin hakkı yoktur.. ayrıca burası bi edebiyat kürsüsü değil, oyun sitesi.. bugün hakaret ettiğiniz kişiyle yarın aynı masada oyun oynama olasılığınızı göz ardı etmeyin... lütfen.. biraz saygı.. kişiye özel değil, insana ,  insanca saygı.... !!!    

son söz olarak size şunu söyleyeceğim aysuda .. hiç üzülmeyin.. üzülmenize gerek yok..  herşey o kadar ortadaki.. :=) bence sadece gülümseyin... gülümsemeniz verilecek en güzel cevap olacaktır bence...  ve sakın küsüpte yazmaktan vazgeçmeyin.. beğenmeyen okumaz.. :=)

saygılarımla......

01 Eylül 2009, 03.45

yikici mi yoksa yapici mi bilemiyegim elestirilerden bir kac tane de ben yazacaktim ancak yapilan yorumlari okuyunca gerek kalmadigini anladim ki yazar cizer takmindan (ne yazdigi konusunda bir bilgim yok kendisi kendisini oyle adlandirmis) bile yorum aldiktan sonra aysudaya soyleyecek cok da fazla bir sey kalmamis diye dusunuyorum. Ancak gelelik mubarek ramazanda guzel yorumlarini esirgemeyen yorumseverlere, birincisi hakli oldugunu dusunmek insana aklina ve de agzina her geleni soyleme yetkisi vermez, ikincisi cok yetenekli ve kabiliyetli oskarlik yok nobellik bir yazar olmaniz baskalarina hakaret etme ozgurlugu vermez, ucuncusu evcilik oynayan cocuklarin oyununu bozan yaramaz cocuklar gibi kendince bir seyler yapmaya calisan insanlarin dunyalarini basina yikmanin ve siz yalanci bir dunyada mutlu mutlu yasiyorsunuz ama gercek oyle degil demenin bir anlami olmadigini dusunuyorum ki blog alemi oyle yalanci bir  dunyada degil arti her insanin hatasi olabilir ama yazi yazarak  milletin karsisina cikma cesareti gosteren bir buyugumuzun ufak tefek hatalarini gormezden gelme ve ya bir anlamda ona katlanmanin cok da zor bir tarafi oldugunu dusunmuyorum ki bir yerde de kendisine katiliyorum yazar cizer takmindan olupda hic yazisi olmayan biri bile elestiriken neden onun gosterdigi cesareti gosterip bir yazi yazmayi denemiyorsunuz demek geliyor icimden. Benimde elestirilerim var kendisine daha iki gun once edep yazisina uzunca bir elestir getirdim ama ona olan saygimi seviyemi korumama engel degil. Kendisine de acizanae tavsiyem elestirleri yada yazilanlari kimin yazdigina bakmaksizin okusun kendisine baksin varsa haklilik payi duzeltmeye calissin yoksa unutsun gitsin

kalin saglicakla

01 Eylül 2009, 05.51
%100 süper yazmışsınız Aysuda. Yapıcı yıkıcı eleştiriyi bilmem de boşyere gönül kırmak insanları terslemek yapılan şeyi küçümsemek hoş değil.
01 Eylül 2009, 10.09

Keşke sözlükte olduğu gibi burada da ''karması'' olsa yorumcuların. Eleştirilerin hemen hepsi seviyeli eleştiriler. Ama bir kaç yorum var, hala ekran karşımda ve bir insan böyle nasıl yazabilir diye düşünüyorum ve gülüyorum.   

kerre, sölediğin, istiyen, sölince, yapıcağı, veremessin vb. (ayrıca -de ler - da lar ayrı yazılır, bunları ilkokul öğrencileri bile biliyor artık) gibi.  İnsan konuştuğunu, yazılı kaynaklara  bu derece başarılı olarak aktaramaz. Konuştuğu gibi yazmak her babayiğidin harcı değildir. Tebrik ediyorum sizi GulSu ve ahmet aga. Yazma konusunda berbatsınız ama asıl önemli olan; ivedi olarak diksiyon dersi almalısınız.

Normal şartlarda bu  özelden falan yazılsa hiç dalga geçmem ama, birisinin bloğunu tenkit ederken insan birazcık da buna dikkat eder ya.

Sco_ 'yu örnek verebilirim bu konu da.  Ağır tenkitler de var, ama seviyeli biçimde fikrini belirtmiş.  Aysuda onun yazdıklarını dikkate alacaktır eminim, çünkü örnek alınacak kadar imla hatasız ve kurallara uygun yazmış. Bu'dur yani...

01 Eylül 2009, 10.44

Ben yanıt Aysuda Hanım'dan istemiştim ancak sıfatım kullanılarak eleştirildiğim için cevap hakkımı kullanmak isterim.

Öncelikle anladığım, biz sadece yazarken değil, okurkende hatalar yapıyoruz. Yazıya yorumum, ki bu sadece düşündüklerim ve Aysuda Hanım'ın bana düşündürdükleridir, aslında pek çok kişinin dile getirmek istediği dürüstçe açıklamalardır sadece.

Eleştirim ise tek bir cümlede belirtilmiştir zaten. okurken atlayanlar için bir kez daha yineliyorum;

  • Herkes eleştirebilir ama herkes yazamaz! Eleştirmek için yazar olmak hiç mi hiç gerekmez zaten.

 

01 Eylül 2009, 11.03
Gulsu__

Kaynanasını bir kaşık suda boğacak gelin kıvamında yazan gülsu _, Önce külhan beyi gibi olan konuşmanızı düzelteseniz de öyle yazsanız.Saldırdığınız kişi,sizinde çok iyi bildiğiniz gibi anneniz yaşında.Önce seviyeli olun ,sonra eleştiri yapın .Ama yazdıklarınıza bakılırsa bu size çok zor iş.. Ve lütfen,okuduğunuzu anlamaya çalışın. cümlenin yarısını alıp yapıcı kelimesine takacağınızaa,önceki kelime olan -yerinde -kelimesini yok saymayın...Aklınız başka yerlerde olduğu için anlamamışsınız gibi..Siz anladınız ben ne demek istedim.Kendinize hakim olun.Önce '' sölim--yahu-gibi kelimeleri doğru yazın ,sonra kusur bulun . Saldırmayın.
01 Eylül 2009, 12.38

Tüm yorumlara teşekkür ediyorum hatta gülsu_ya bile. Anlayan anlamış ve teşhis koyanlar olmuş zaten,ayrıca ben bişey demicem ona. Yorum yazmanın bilardo topu fırlatmak  gibi olmadığını öğrenir umarım birgün.

 Diğer yorumların içinde yer alan-YERİNDE ve yapıcı eleştirileri ,UYARILARI  dikkate alacağım.Doğru söze kimse bir şey diyemez demiştim.Çok uzun ,bazen anlam karmaşası yaptığım,klavyeyi tam kullanmasını bilemediğim için eksiklerim olduğu,çok sık yazdığım filan çok doğru.Haklısınız. Ellerinize sağlık .teşekkür ediyorum,okuyup,yorum yazdığınız için. sevgiler,saygılar.

01 Eylül 2009, 13.23
BİZ TÜRK MİLLETİ OLARAK KENDİMİZİN YAPAMADIĞI ŞEYLERİ BAŞKALARI YAPARSA YERDEN YERE VURMADA ÜSTAT BİR TOPLUMUZ.ÇAMUR AT İZİ KALSIN GİBİ....HERKES İSTEDİĞİ GİBİ YAZSIN...YETERKİ YAZSIN..
01 Eylül 2009, 13.36
arkadaşlar ben gözüme çok uzun geldiğinden maksimillanın yorumu okumayacaktım ama belki doğru birşey yazmıştır dedim ve çok ta doğru yazmış kesinlikle katılıyorum üşenmeden okudum.bari şu yazıyı üç paragrafa böl be kardeşim.inme iniyor valla okurkenxD Sco_ sanırım AYSUDA_yı çekemiyorsun insanları kendi doğrularına inandırmaya çalışan bunu yaparken de masum rolü oynayan insan demişsin epey ilginç bir iddia atmışsın ortaya  ama yemezler aklınca bizim AYSUDA_nın yazılarından soğumamızı sağlıyorsun ama nafile!!!ayrıca maksimillanın da dediği gibi yazar çizer takımındanım diyorsun ya mahrum bırakma bizi o muhteşem yazılarından!!!ama yazarlıktan çok senaristlik potansiyeli görüyorum sende arkadaş bunu söylemeden edemeyeceğim
01 Eylül 2009, 14.15
Hersey iyi hoş diyorsunuz da blog nsıl yazılır?? Nerden yazılır ne şekilde yazılır.. Bunları anlatan ögretici bir yazı görmedim ben.. Varsa öyle anlatan bi yazı söyleyin yoksa bi zahmet birisi bana blog yazm işini anlatsın.. Lütfen..
01 Eylül 2009, 15.08
 Herkes, insanlığı değiştirmeye çalışıyor, kimse, kendini değiştirmeyi aklından geçirmiyor:=)
01 Eylül 2009, 16.41

gulsu___ nie rahatsiz oldun yazilardan herkez yazma  özgürlü var :))

kendini co kbelli ediyosun rahatsizmisin:)

01 Eylül 2009, 23.48

tamiyle haklısın, kendilerini beyenmiş, küstah insanlar çok, anlat desen kendini anlatamayacaklar bile belkide, iki kelimeyi bir araya getiremeyenler öyle böyle sanane banane diyor işte, göz sende dil sende, bakma okuma ozman, işine gelmiyor ise, senin işine geldiğim yazamaz kimse, ablacım dediğin gibi, beyenmiyorsan bloğu yazda görelim, blog neymiş öğrenelim...

 

sevgiyle saygıyla kalın....

Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın