gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

DUYARLI MEDYA!!!!!!!

07 Ekim 2011, 18.10
A- A+

       Sabah kalktım,kahvaltı esnasında gazeteyi okurken bir gazetemizin manşetindeki görüntü dehşete düşmemi sağladı.Kadına şiddet konusunda hergün başka bir vakanın yaşandığı ülkemizde,yine bir cinayet yaşanmıştı.Manisa'da 2 çocuk annesi Şefika ETİK 19 yıllık dayakçı kocasını terkedip sığınma evine yerleşince,bunu sindiremeyen insan görünümlü ''yaratık'' tarafından tekrar eve götürülmeye ikna ediliyor ve banyoda sırtına bıçak saplanarak öldürülüyor.Zaten yeterince dehşet verici bu haber,kocası tarafından bıçaklanan kadının o görüntüsüyle yani bıçak hala sırtındayken büyütülerek manşete taşınıYOR.Daha önceden de Münevver KARABULUT cinayetinde kanlı testereyi manşete taşıyıp tepki alan gazete '' bu da bişeymi birde sırtından bıçaklanmış ceseti görün'' dercesine kahvaltı masamıza bu akıl almaz görüntüyü sunuyor.

       Ben şimdi sormak istiyorum.Ey Fatih ALTAYI,konusurken,yazarken mangalda kül bırakmayan Fatih ALTAYLI,o gazeteyi evine soktunmu?,o gazeteyi bir çocuğun yanında gururla ''bu haberin onayını ben verdim diyerek'' rahatça okudunmu? Ülkemiz için hassas bir konu olan kadına şiddet konusunu bu denli körüklerken,sırtında bıçak olan Rahmetli'yi kahvaltı masasına taşırken vicdanın rahatmıydı?Ve şu anda sana bu kadar tepki gelmişken kendine nasıl bir savunma hazırlayıp bu halkın karşısına çıkacaksın?.Lanet olsun böyle gazeteciliğe,lanet olsun böyle DUYARLI MEDYA'ya!!!!!!!

             MEKANIN CENNET OLSUN ŞEFİKA ANNE.......

YORUMLAR

07 Ekim 2011, 19.40
Zavallı kadına ait  fotoğrafı Blog'unuzu okuduktan sonra gördüm :(
Kocaman Bir fotoğraf ve tarifsiz korkunç bir manzara...Toplum ahlakını mesleki kurallarıda geçtim salt haber  olsun diye böyle bir rezilliği resmetmek akıllara zarar! Başka bir resimle yayınlanamazmıydı o  haber? Tabi ki EVET!

Ve bu haberin  gözlerimizin  önüne böyle bir tabloyla çıkarılmasında Fatih Altaylı kadar yayınlanmasına izin verenlerde suçlu...Acaba bu haberin okuyucuya verdiği zararlar ve özellikle merhumun ailesinin manevi haklarıdüşünülmedi mi?  Kendi yakınları olsa idi bu vahşeti yaşayan acaba böyle teşhir edilirmiydi?

Yazıklar olsun diyebiliyorum ... Son olarakta   bu katliamı gerçekleştirene "YARATIK"  demenizide ayakta alkışlıyorum...BÖYLE İNSANLIK OLMAZ  ÇÜNKÜ!

Teşekkürler...
07 Ekim 2011, 19.47
Sabah tv'de gördüm aynı manşeti nasıl buzlanmadan koyulmuş akıl sır erdiremedim.Nasıl bir ülkede yaşıyoruz dedirttiren cinsten..Gazete seçerken biraz daha dikkat..
07 Ekim 2011, 20.08
Materyalist bir gazeteciden manevi merhamet bekliyorsunuz öylemi TRAPPER_4EVER.Onların kar marjı eşittir bu milletin kedere boğulması denkleminde bir sürgit oldu ülkemizde.Esasında bu gibi haberlerin önüne geçmesi gereken sağlık bakanlığı olmalı.Bu gibi haberlerin evdeki anne ve kız kardeşlerimizi ne kadar üzdüğü aşikar iken,birde fotoğraflarla her birimizi olay yeri inceleme uzmanı yapıyorlar bu barbar ve riyakar modeller.anlatılacak o kadar çok bir şeyler var ki sokakta kadınların yüzüne bakıp sosyalleşmekten utanır hale geldim bu katiller yüzünden.Amin mekanı cennet,ruhun şehitlerin katında olsun Şefika Anneciğimiz.Ve bizleri affet ne olur.
07 Ekim 2011, 20.30

İşte ayrıntı..işte  amatör!! kalemin duyarlılığı..Ayrıntılarda  gizlenmiş  detaylara   gösterilen  duyarlılık esastır benim için.Çünkü  burada  gösterilen duyarlılık  ve dikkat,  toplumsal değerlerin temelimi oluşturur.Ve  bu değerleri esas edinmiş  bireye  yok  fatmagülü izleyorsun, yok efendim milli  duygularını  duyarsızlıkla  köreltiyorsun demenin cehaletini  önyargı ile  açıklarım.

  Önemli  , çok önem arzeden bu  konuyu buraya  taşıdığın için  kutluyorum  seni.Konuya paralel olarakta,bir kaç dakikalık haberle  geçiştirilen şehit haberleri için  feryad edenlerede bu paylaşımdan ders çıkarmalarını tavsiye ediyorum.

Demekki neymiş? Ciğerimizi yakan,içimizi acıtan  haberleri  tüm çıplaklığıyla  rayting uğruna, rant  uğruna  duyarlılık adı altınsa sunmak; YA topluma zarar verir, yada  anti düşüncelere güç verir...

  Bilgilenmek,  seyirden  daha  kalıcıdır..

  tekrar  kutluyorum   TRAPPER...  Emeğine yüreğinbe sağlık..

07 Ekim 2011, 20.44
ben fatih altaylı yı düzenli takip ederim  ama bu konuda haklısın ben de aynı fikirdeyim ancak özgür medya anlayışı bu işte biz böyle düşünüyoruz onlara sorsan böyle yaparak olayın vahametini ve önemliliğine vurgu yapıyorlar geçen günlerde de terör olayının manşet yapılıp yapılmaması tartışılıyordu hatta fatih altaylı kendi sitesinde bir anket yaptı ve bunu köşesinde kendi fikrini de belirterek yazdı anket hala da aktif isteyen oy kullanıp sonuçları görebilirbu birazda okuyucunun algı meselesi biz bu şekilde algılıyoruz başkaları diğer türlü algılıyorama ne olursa olsun bence de o resim abartı ve yanlış 
07 Ekim 2011, 21.27

Sevgili kardeşim duyarlılığınız için evvela şk ederim....önce duyarlı bir toplum ardından duyarlı uyARANLAR OLUŞTURMAMIZ GEREKİYOR...

Ali Paşa: '' Memleketi iki paşa idare eder der. Yukardakiler birde aşağıdakiler. Yukarıdakiler her gördüğü her kafasına estiğini doğru yorumlayıp sunduğunda... aşağıdaki biz paşalarda doğrudur diyip... eğrileri görmediğimiz sürece yanlışlar doğru olarak kendini ifade etme özgürlüğü ile başka yanlışlara sürükleyip duracaklardır..

Verilen haber tamaman yanlıştır evvela...yaşadığımız şu yüz yılda ölüm bile anlamını yitirmişken ...haberin anlamsızlık ı kazanmasını kimse beklemesin.. Fatih Altay lı için bir malzeme  sunan canileri aramızdan yok enmedikce ...Haber sunan PAŞALARA vicdanlarında rahat olup olmadıklarını sormak yanlıştır.. Zaten bu ülkede haber aramanıza gerek yok ki....yeterince malzeme var ..Çünkü okuyucu kriterleri olmayan ne istediğini bilmeyen okuyucu değil sadece izleyicilerle dolu.. üzülmeyin kardeşimmm ...

 

 

 

 

 

 

07 Ekim 2011, 22.25

Şiddetin her türlüsüne karşıyız , her gün yeni bir vaka kadına şiddet , çoçuklara şiddet bunlar erkek olamaz beyni yok bu tür insanların ( insan diye hitap etmek ne kadar doğruysa artık )...

FATİH ALTAYLI'  ya gelince  TEKETEK programından hatırlıyorum:) ve sanırım bu gazatecinin kadınlarla ilgili büyük bir sorunu olduğuna inanıyorum...

Paylaşım için teşekkürler....

07 Ekim 2011, 22.48
bencede Fatih ALTAYLI gibi gibi bir gazetecenin yada genel yayın yönetmeni olduğu bir gazetenin bu manşeti görmek çok üzücü
07 Ekim 2011, 23.25

afferim haberi yapanlara

aylardir kimse ses cikarmiyor gzolerinizin icne girsin artik bu isi durdurun cinayteler sona ersin diye kadincagizin resmini koymuslar ama heyhat milletimiz ne diyor kahvalti masasinda gordum igrendim.oysa tebr

ik etmek lazim adamlari herkesui uyndirmaya calistiklari icin.3 uncu sayfada gormek dahami hafifletiyor olaylai.gerizekai manset atacaklarina bizi semserlettikleri icin helal olsun.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

08 Ekim 2011, 00.10
Ülkemin sözde en entellektüel kesimi, gazeteciler. . . Merak ediyorum hiç mi utanç duymadınız.
08 Ekim 2011, 00.10
Yaşadığım semtin 500 mt ilerisinde yaşanan bir olay.Kadına şiddet çok sıklıkla yaşanmaya başlandı.Aciz insanlar gittikçe çoğalmaya başladı.Burda konuşulanlara göre aldatmasından şüpelendiği için zar zor ikna edip gelmesini sağlayıp evinde cinayeti işlemiş.Allah bildiği gibi yapsın ,farklı bir yer olsa daha ağır konuşucam ama buraya yakışmaz.
İsim verdiğiniz malum kişiye gelince ne haber programını izlerim nede onu.Reyting peşinde ruhsuz biri.Adeta birileri cinayet işlesinde bize malzeme çıksın diye bekliyorlar...
08 Ekim 2011, 02.17
Vahşeti manşet olarak insanlarin onune serdiler Reyting için..yaziklar osun
08 Ekim 2011, 13.08

Trapper teşekkürler yazınızı okuduktan sonra o haberi internetten okudum,  Allah  kahretsin öyle eşi de o haberi yazanlarıda ne biçim haber hiç mi bu gazetede bayan yok bu haber böyle sunulmaz demezler mi duygusuz insanlar hepsini kınıyorum :(((((

 

08 Ekim 2011, 14.28
Allah rahmet eylesin... 

hangi konuya deginecegimi sasirdim dogrusu. bizler öyle yetistirildikki. Bir ölünün fotosunu bile bir baskasina göstermenin günah oldugunu ögrettiler bizlere. nerde kalmiski, bu haberde yer alan bu foto :( Ölmüs olsa bile, rahmetlinin haklari var. Hic zannetmiyorumki isterdi bu görüntüyle gazetelere cikmak. Hem yari ciplak hem... 

Ya bu gazeteleri gören/okuyan cocuklar? yeni bir yasami varda ben bilmiyorum? artik gazeteler +18 leremi satiliyor? Gerci... +18 bu görüntülerle yasayabilirmi? Ben HAYIR! 

Bu Blog u okuduktan sonra bir haber sitesinden birine girdim ve haberi okudum. Sanirim TR deki kadin siginma evlerinde gizlilik bile yokmus... yani neden kadin siginma evi oluyo ben anlamisda degilim. "Yaratik" polise gidip, karisinin nerede oldugunu rahatlikla ögrenebiliyomus. E PES! 

Basima gelse, ilk önce böyle bir seye izin veren bakanligi, sonra siginma evini ve bulundugum yeri istemedigim halde "o yaratiga" veren karakola dava acardim. Ama bulundugum yerden konusmak bana kolay... Türkiyede bunlar ne kadar gerceklestirilebilir bilmiyorum. Kocam bile olsa, bulundugum yerin bilinmesini istemiyorsam bu bir yetiskin olarak kendi bilecegim birsey! Birinin Kocam olmasi, üstümde her hakka sahip oldugu anlamina gelmez! 

Birde hala "cocuklarim icin" yada "ben kocami seviyorum" deyip bu "Yaratik" lara neden geri dönüyorlar? Pisikolojik bir anlatimi varmidir bunun? Yani bir Kadin / Anne neden yillarca bu iskenceye boyun egebiliyo? Ay benim sorularim basladi gene, birakicam yoksa kafam catlar gibi oluyo... ANLAYAMIYORUMMM!! kisacasi bu! Ama eminim, pisikolojik bir nedeni vardir bunun. Yillarca bu iskencelerin ters etkisi oluyordur. Bence polise yada bir siginma evine basvurduklarinda hemen tedavi altina alinmalilar ve eski hayatlarindan birileriyle görüstürmemelidirler. Akillanana kadar en azindan. 

Peki simdi bir sorum daha var, belki aramizda bir hukukcu arkadasimiz vardir. BU YARATIK KAC YIL HAPISTE KALIR. Af cikmazsa, deli raporu almazsa... ALIRSA PEKI? AF CIKARSA? 

Türkiyede halk oylamasi diye birsey yok dimi? Varsa biri eline alsa ve "Idam cezasi" geri dönse? Cok kisi Idam cezasina karsi ama ben degilim. Madem yok, en azindan katillere, tecavuzculere ve buna benzerler Af yasalarindan yararlanamasinlar! Cokmu istiyorum? 

Ohhooo yazdimda yazdim... kimin umurunda yaf! dahada düsünsem kitap olacak... 

Yeterki ölme! Katil ol, sana tüm kapilar acik! Bir kere katil olarak sonuna kadar savunabilecegin haklarin var! Yeterki ölme, ölünce haklarinda ölüyor! Hatta iki üc gün sonra unutuluyorsun bile! 




08 Ekim 2011, 14.49
Ben sizin baktıgınız taraftan bakmıyorum olaya hergün bir kadın cinayeti iki gün sonra unutluyor bence iyiki gözümüze sokuldu o fotograf ki herkesin aklında yer etti o kadın bir akrabanız bir tandıgınız olabilirdi  tablo ne kadar acı görmüş olduk ben o fotografı hiç unutmayacagım ve kadına yapılan şiddetin nasıl birsey oldugunu görüpte devlet koruması verilmeyen geride kalan kadınlarımız korunur belkide tepedekiler görürde bundan böyle bir  Daha Yine koca vahseti diye haberler okumak zorunda kalmayız şiddete HAYIRRRRRRRRRRRRRRRRRR
08 Ekim 2011, 16.39

       Ve Fatih ALTAYLI 24 saat ''ne gibi mantıklı bir sebep üretirimde halkın algısını değiştiririm'' diye düşündükten sonra beklenen açıklamayı yaptı.Vay efendim,o resim gözükürse yetkililer ve insanlar bu olayın vehametini anlarmış,bundan sonra daha keskin adımlar atarmış,11 yaşındaki kızına da haberi okutmuş,mışlar,muşlar arasında gerçek sebebin ''tiraj'' olduğunu söylemedi tabi doğal olarak.

      Bu tip olaylardan sonra ''polis kamerası'' ile çekilen görüntüler zaten yetkililere ulaşmakta.Aynı mantıktan hareket edersek,Şehit Askerlerimizin kurşun yemiş bedenlerini,tecavüze uğrayan ve öldürülen insanların olaydan sonraki ilk görüntülerini görmeyi savunabilirmiyiz.Hatırlarsanız pkk tarafından hunharca katledilen küçücük bebeciğin görüntüsünü yıllar boyunca zihnimizden çıkarmadık,bunun kime ne faydası oldu sorarım size.Atlanan çok önemli bir konu var ki,şiddet gören birçok kadın dün o gazete haberinden sonra kocaları tarafından ''bak kadınnn seninde sonun bu olacak ayağını denk al'' şeklinde tehdit edildi.Şiddete meyilli kişileri en çok tetikleyen yine şiddet içerikli görüntülerdir.O yüzden evirselerde,çevirselerde bu olayın elle tutulur hiçbir yanı yoktur.

       Münevver KARABULUT cinayetinin kanlı testeresini manşete taşıyan,Aziz YILDIRIM'ın fişlenmiş görüntüsünü emniyetten bir polis memuruyla anlaşıp gazetelere taşıyan,son olarakta bir ANNE'nin sırtından bıçaklanmış çıplak bedenini ''sürmanşet'' olarak verip ''sürvahşet'' olduğunu bilerek unutan zihniyet pişkin pişkin savunma yaptığında bizler ''aaaaa evet olayın birde bu yönü varmış'' dersek yani kısaca 2-3 süslü lafla kandırılmaya devam edersek hiçbir toplumsal olaydan sonra tepki veremez hale geliriz.Bu olayda Şeytanın Avukatlığını yapmak hem vicdani,hem etik,hemde psikolojik açıdan mümkün değildir...

08 Ekim 2011, 20.27
İsterseniz Fatih Altaylı'nın bugünkü yazısını okuyun derim...
08 Ekim 2011, 22.19
Fatih Altaylı'yı Sevmem Fakat, Gazeteciliğine Sözüm Yok..O Manşetin Tasvip Edilecek Hiçbir Yönü Olmayabilir..Yalnız Burda Anlaşılmayan Bir Husus Var..O Manşeti Fatih Altaylı ve Ekibi , Bu Tepkilerin Olacağını Bile Bile Attı..Adı Ne Olursa Olsun (Töre , Namus vs) Kadına Şiddet ve Kadın Ölümlerinden Onlar da Bizler Gibi Usandılar..Bunu Anlamayan ve Görmeyen İnsanların Gözüne Sokmak İçin Yaptılar Bu Haberi..Dilerim Bu Son Ölüm Olur..Allah'ım Şiddet Gören Tüm Kadınlara Yardım Etsin..(Amin)
09 Ekim 2011, 00.32
Bir çok yorum yapıp sildim  sanırım sözün bittigi yer   Allah rahmet eylesin...
09 Ekim 2011, 00.39

Hoşgeldin traper,

Söylenebilecek her şeyi yazmışsınız... O erkekleri biz kadın cinslerimiz yetiştirdik... Bir yerde hata var önce onu bulup yoketmek lazım ... Kadınlar kendi kocalarından yakınırken evlatlarına erkeklik ve kadınlık öğretiyorlar... Hata tamamen bizde ... Ben bu noktada takılıyorum çünkü en çok bağımsızlaşan ve eğitim seviyesi yükselen kadınlar şiddete maruz kalıyor... Yada erkeklerin erkeklik olmayan yönlerine savaş açabilecek cesaretteki kadınlar şiddede maruz kalıyorlar ... ÇOK ÜZGÜNÜM ... İZLEDİKLERİMİZE BİZ KATLANAMAZKEN ACABA O KADINLAR YILLARCA NE ÇEKİYORLAR ...

Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın