gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

İ-LE-Tİ-ŞİMMMMM

26 Ekim 2011, 13.25
A- A+

       Aslında bulunduğumuz GAMYUN ortamı iletişim konusunu ele almak açısından en uygun platformalardan bir tanesi.Fakat burada kullandığımız iletişim yöntemi yani yazarak iletişim yeteri kadar sağlıklımı?Yazıştığımız insanın yüzünü görmediğimiz,sesini duymadığımız için bazen yanlış anlaşılmalarıda beraberinde getirebilecek bir yöntem yazarak iletişim.Mutlaka hepimizin başına gelmiştir bu durum,yazdığımız bir söz,attığımız bir smiley bazen yazıştığımız kişi tarafından yanlış anlaşılmıştır.GAMYUN'a ilk takılmaya başladığım zamanlar bu smiley numaralarını ezberlemem zaman almıştı,hoş şimdi de hepsini bildiğim söylenemez ya,e ikonlarda bulunduğumuz ortam için gayet önemli,bazen sevimli olmak adına koca koca insanlar,iletişime geçeceğiz diye sığınıyoruz onlara.Bir gün sohbet sonunda karşı taraftan çiçeği alan ben,çiçekle dudağın numarasını karıştırıp smile Resmi yapınca,e eski 15 şimdiki gibi masumda değildi hatırlarsanız,silikonlu bir dudak vardı:).Yanlışlıkla gönderdiğim dudağa karşılık,konuştuğum bayandan ''ama ben evliyim'' cevabı gelince kızarmıştım.E açıklama şansında yok.Alın işte size yazılı iletişimin zararı.Gerçi smile Resmi i karşımdaki bayanın evlilik teklifi olarak algılaması da ayrı bir konu dimi:).GAMYUN'da ki ilk iletişim kazam buydu ama tahmin edeceğiniz gibi son olmadı:)

       Bu konunun uzmanları insanları 3 sınıfa ayırmışlar.Görsel,işitsel ve kinestetik.Görseller,daha çok mimiklerini kullanan,iletişime geçmek için karşısında mutlaka birinin olması gereken tipler.Işık hızıyla düşünüp hızlı konuşurlar,gördükleri rüyayı çok net hatırlarlar,kendilerini iyi ifade ederler.İşitseller,duydukları anda iletişimi başlatırlar,erken konuşmaya başlarlar,müzik konusunda yeteneklidirler,kendilerine okunan hikaye ve şiirleri çabuk ezberlerler,okumayı erken öğrenirler.Kinestetikler ise nadir bulunan insanlardır.Dokunmak,dokunulmak onlar için bir ihtiyaçtır,insanların duygularını çok kolay okuyabilirler,konuşmaları yavaş ve derindendir,aktiftirler ve sezgileri kuvvetlidir.Artık bu özelliklerden hangisi sizde daha çok yatkın,kendinizi hangisinin içine dahil edersiniz sizin bileceğiniz konu:)

       Gördüğünüz gibi bilim bile yazısal iletişimi çok fazla kabul etmiyor.E adamlar haklılar tabi,Onlar bu araştırmaları yaptığında ne internet vardı ne de cep telefonları,insanların karşılıklı yazışmalarını gerektirecek bir ortam yoktu kısaca.O yüzden GAMYUN ya da benzer ortamlarda insanlarla iletişime geçerken yanlış anlaşılma ya da yanlış anlama riskini de göz önünde bulundurmamız gerek.Görmediğimiz,duymadığımız,dokunamadığımız bir kişiyle iletişim zor olacağı için krediside biraz fazla olmalı kannatindeyim.Ha tabi küfrle,hakaretle,titreşimle iletişime geçenleri,bunları küfrsel,hakaretsel,titreşimsel iletişim olarak görüp uzmanların önerisi sananları istisnai durum olarak kabul edip anlattığım durumun dışında tutuyorum:).Doğru iletişimin yolu anlamaktan,empati kurmaktan geçiyor.İnsanlarla en doğru iletişimi kurmanız dileklerimle.Sevgiler smile Resmi off pardon smile Resmi:)

 

YORUMLAR

26 Ekim 2011, 14.13
Her söylenen sözün hemen yanlış anlaşılmasına çok müsait bir ortam burası sizinde dediğiniz gibi ama şuda var hadi burası sanal ortam gerçek hayattada insanlar böyle değil mi günümüzde kimse kimsenin aklını beğenmez oldu hemen kavgaya hazır hale geldik.Güzel bir konuya değinmişsiniz
26 Ekim 2011, 14.21

Harika bir yazi ellerine saglik arkadasim..

Ben görselleikten yanayim her ne olursa olsun görmekten yanayim;))Bilmem anlatabildimmi...smile Resmi

26 Ekim 2011, 15.16
    Trapper_4Ever ... Hmm Sanırım ben böyle bir yazının geliceğini biliyodum :)) Ve tabiki Gamyunda sohbet sırasında vazgeçilmez olan yanlış anlaşılmalar :) Bende bunların başında olduğum için yorum yazmak istedim smile Resmi ... Ne kadar empati kurmaya çalışsamda çıkss olmuyoo, karşımdakiyle düşünceler, yaklaşımlar  farklı oluyo.. Yeni tanıştığınız sohbet ettiğiniz insanlar onların yanlış algılaması neysede uzun süre tanıyıp sürekli aynı ortamda bulunduğumuz insanlarında bizi anlamaması üzücü oluyor smile Resmi .. Sana katılıyorum aslında yazarak iletişim kurmak, Konuşarak iletişim kurmaya göre zorlaşıyo, yanlış anlaşılmaları ardından getiriyor... Ve her an yapmamız gereken '' Empati Kuralım.. Empati Kuralım... Empati kuralım...'' O bayanında siz smile Resmi öpünce ama ben evliyim demesi off çok utanç verici smile Resmi :D  Ellerine Sağlık Trapperr smile Resmi ayy :P smile Resmi 
26 Ekim 2011, 17.15
İster kinestetik ister görsel ister işitsel insan ol asıl neden yazdığımız,oynadığımız insanı normal şartlar altında seçemiyor olmamız.Uzaktaki aile fertlerimiz ile ya da iş,evlilik ve benzeri sebeplerle bizden ayrılmak zorunda kalmış dostlarımızla yazışırken yanlış anlaşılıyormuyuz ya da bizim onları yanlış anladığımız anlar oluyor mu kendi adıma cevap vereyim hayır.Çünkü onları tanıyor neyi ne için söylemiş olacaklarını biliyoruz.Sizi yanlış anlayıp evliyim diye savunmaya geçen hanım arkadaşınız da sizi gerçekten tanımış olsaydı eminim o öpücüğü yanlışlıkla yaptığınızı bilir gereksiz bir savunmaya kendini zorlamazdı.
Herkes herkesle iyi geçinmek zorunda ama herkes herkesle arkadaş dost olmak ya da selamlaşmanın dışında sohbet etmek zorunda değil.Sanal olmayan hayatlarımızda kiminle konuşup kiminle oyun oynayacağımızı seçebiliyoruz genelde anlaşabileceğimizi düşündüğümüz insanlarla iletişime geçmeyi tercih ediyoruz.Burda kiminle anlaşıp kiminle anlaşamayacağımızı bilemediğimizden bazen kişiliğimizle hiç uyuşmayan insanlarla kendimizi yanlış anlaşılmaların içinde bulup aman yazışarak iletişim de zormuş diyebiliyoruz.Evet zor ama tanımadığımız insanlarla bu şekilde iletişime geçersek zor.
Sanırım sana hak vericem yine senin dediğine mi geldik ne tüh hiç istemediğim bir şeydi bu.Dokunmak işitmekten çok görmek kişinin yüzünü okumak gerekiyor böylece okurken bize bunu bana nasıl söylersin dedirten yanlış anladığımız cümleleri doğru anlamaya başlayabiliriz.Burda da böyle bir imkanımız olmadığına göre yanlış anlaşılmalara devam kolay gelsin hepimize. 

26 Ekim 2011, 17.21
Sadece tebrik edecemm yorum yapmıcammm tebriklerr:)
26 Ekim 2011, 17.40

kusura bakma ama ben senı öteki arkadaşlar gibi pohpohlamıyacagım.....ellerıne saglık da diyemiyeceğim.....dudak numarasını karıştırdıgına inanıyorum....ama , yanlışlıkla gönderdigini düşünmüyorum doğrusu...nedenmi? çünkü göndermeden önce numaraya karşılık gelen ikonu görüyorsun....madem görebiliyorsun, neden hala onu karşındaki kişiye gönderiyorsun?????kızarmış olman cok dogal....herkes yanlış yapınca kızarır....saglıcakla kal........

26 Ekim 2011, 18.11
TRAPPER_4EVER; ÖNCELİKLE GÜZEL BİR KONUYA DEĞİNMİŞSİN. EVET İLETİŞİMDE BOZUKLUKLARIMIZ VAR. AMA BUNUN NEDENİ BENCE KİTAP OKUMAMAKTANDA KAYNAKLANIYOR. İNSANLAR ŞİMDİ ZATEN EN UFAK BİRŞEYDE KAVGA ETMEK İÇİN BAHANE ARIYORLAR. BAZEN BİR SEVGİLİNİZE BU ORATMDA BİRŞEY ANLATIRKEN BİLE YANLIŞ ANLAŞILIYORSUNUZ HATTA AYRILIĞA BİLE GİDİYOR. BUNLARI ÇOK YAŞADIM BENDE.
26 Ekim 2011, 18.46

“Rumuz’un Hikayesi” adlı yazından sonra, senden bu günlerde beklediğim yazı aslında bu değildi. Son günlerde gündemimizi oldukça meşgul eden konulardan bahsedeceğini düşünüyordum. Sebebi elbette her zaman olduğu gibi gündemdeki konulara, gündem yaratacak şekilde bir yazı hazırlayarak dikkatimizi bir de bu platformda çekmene alışkın olmam sanırım.

Bu konu ise, elbette her ne kadar mizahi bir dilde ve sadece sitedeki iletişimden bahsediyorsa da, iletişim veya iletişimsizlik, ister sözlü, ister yazılı olsun, insanlık tarihinden bu yana süregelen bir sorun zaten.  Konuyu yazdığın içerikte tutup sadece bu ortamdaki iletişimden bahsedeceksek, senin yazı başlığında belirttiğin gibi bu iletişim sadece İLETİ olarak algılanmalı ŞİM kısmında çok durulmamalı veya ŞİM ne kadar gerekli,  (blog yazı ve yorumlarını ayrı tutuyorum) gerekli ise hangi açıdan gerekli bu tartışılmalı :)

26 Ekim 2011, 19.52
Sırıtmak ve gülümsemek dışında smile kullanmıyorum .Tabi bu bir öneri değil .Ancak sadece bu smilleri kullandığım halde yanlış anlaşıldığımı hissediyorum bazen.Çünkü karşınızdaki insanın ruhsal durumu da önemli . Neyi ,ne zaman ,nasıl anlıycağınıda bilemiyor insan.Eee çözüm ne? Empati kurmak mı. Sadece empati yoluyla insanlara ulaşılabilir mi .Yoksa  kameralı sistem mi kurulsun diyorsunuz yani smile Resmi
26 Ekim 2011, 19.53
        Kanımca semboller herkes için farklı  anlamda olabiliyor. Bir öpücük smileyi karşındaki insanın sana atfettiği  anlamla da ilgili.Trapper sen istediğin kadar öpücük yolla eğer karşındaki seninle ortak duyguyu paylaşmıyorsa o öpücüğü " davranışını beğenmekten" tut,"onaylamakla" devam eden "arkadaşca sevgi ve takdiri" içine alan son olarak " evliliğin engel oluşturacağı davranış biçimlerine davet" olarak algılayabilir. Bu yorum, kişilerin yetiştirilme biçimleri, sürdürdükleri yaşam biçimler, eğitim düzeyleri her şeyden önemlisi de "kendilerini ne kadar ve ne şekilde yetiştirmiş olduklarıyla" yakından ilişkilidir. O hanımla yukarıda saydığım konularda fazla bir ortaklık taşımadığınızı düşünüyorum. Herkes davranışlara farklı anlamlar yükleyebilir.Bu da yargılanacak bir davranış değildir..Gamyun gibi çok çeşitli sosyo kültürel özellikleri olan insanların bir arada olduğu ortamlarda bu tür kazalar kaçınılmazdır.Bu ülkede dert edecek sürüyle şey varken...Boş verin iletişim kazalarını .."Yanlış anlamışsın"dersiniz olup biter. Trafik kazası değil sonunda...(Sırıtık yüz kaçtı?? Hatırlayamadım TÜH)
26 Ekim 2011, 22.03
Sayin Strawberry, 

(Ey Trapper! bak, bu akadas senden - bidahakine cin harfleriyle bir nick alicam :P) 

Evet, nerde kalmistik... Sayin Strawberry :) 

Eskiden Ifadeler icin numaralari kullanirken hangi ifadenin gelecegini göremiyorduk. Yani bugün tuslari bastigimizda görüyoruz fakat bu eskiden mümkün deeldi. Ekrana yapisiveriyodu suratlar. Ve o zaman eger bir hata yapmissak o surat ekrandayken ve herkesin önüne serilmisken görebiliyorduk. 

:) 

Öpüsme sahnesinden sonra "ama ben evliyim" güzeldi :D 

Gerci bana biri yanlislikla öpücük gönderse bile yanlis anlamam sanirim. Eger sohbet icinde olduysa. Gelip durup dururken tanimadigim biri öperse tazminat davasi bile acarim ayol... tazminat dogrumu? yoksa bu tek bosanmalarda alinanmi :) Hay Allahim ya... Biseyde icmedim ama... 

Paylasimin icin tskler...  smile Resmi + smile Resmi + smile Resmi + smile Resmi 

27 Ekim 2011, 01.34

  letişim mi ? Yazarak olmaz mı ? Ben hala yazarak anlatırım ve bu en güzeli gelir.Yakınlarımın cebine not bırakırım mesela, neden üzüldügümü anlatırım , hatalarını kırmadan söylemek için bu daha etkili gelir.Ya da bir olaydan beni çok mutlu etmiş bir arkadaşıma mesaj yazarak tesekkur ederim ... Ama bunlar benim yakınlarım , benim arkadaşlarım , ben seçtim onları ve isteyerek iletişimim sürüyor.Burada  masayı bile kendimiz seçiyoruz açıyoruz , adı üstünde -oyuncu- geliyor ve oynuyoruz . Tabii ki zaman içinde çok karşılaşmaktan tanısıklıklar olabiliyor ama dedigin gibi de bi dudak öpücügünden  namusu kaçan kadın , ya da öpücük ile hoşgeldin dediğim erkek arkadaş '' yasasın Ataya benimle evlenecek galiba '' diyecek türdense arkadaşım olamıyor maalesef. Hem yanlis anlayan her seyi yanlis anlayabilir ki , sen bardakla bir sey ikram edersin kadin gazoz sanir :)))) mesela mesela ... Sesli olsa dusunun bi , salona girene hosgeldinleri , oyuncuuuu diye seslenenleri salonda , dusunemiyorum bile slash 3 . Overlokcu geldiii diye sokak anonslarini tercih ederm ben ya...Hem cebren in sesi kisilir , gmsnn yormaz kendini suuut ve goll atar da smile Resmi .

Not /  Smileylere gelince berbat bir 15 imiz var bu arada , sen yine de evlilere kullanma derim ))

27 Ekim 2011, 03.22

Arkadaşım dudak ikonu gibi basit bir hata ile başladığınız yazıya, bilimsel yaklaşımlarla devam etmenize rağmen tatmin edici bulmadım.Yazılı metinlerle duygu ifadesinin olamayacağını ifade ediyorsunuz.Burası her ne kadar oyun sitesi olsa da yazınsal olarak üyeler kaliteli-kalitesiz iletişimlerini sürdürürler.Kalite kaliteyle , kalitesizlik kalitesizlikle iletişim sürdürür.Farkında olanlar, değerini bilenler bu platformu sevgi-şefkat ya da çok özel biçimde değerlendirirler.Ayrıca kişiler duygularını yazıya dökmekte çok zorlanırlar bunu başaracak yetenekte olan üyeler iletişimlerini sürdürür.İkonlar ironidir lise düzeyi de olsa bazen insanlar o düzeye inerek rahatlarlar.Yalnışlıkla smile Resmi göndermeniz karşınızdakininde bunu 'ama ben evliyim' olarak algılaması ilk refleksinin bu olması onun sorunudur ve eleştiremezsiniz.Ama ben bekarım smile Resmi gönderiyorum demek nasıl saçma ise karşılığında alacağınız cevaba katlanmalısınız.Sanırım sitedeki on-line iletişimleri hafife almışssınız bence bu platform olumlu kullanıldığı sürece bir fırsattır ve sosyalleşme,toplumsal aydınlanma için bir destektir.Bu anlamda GAMYUN yöneticilerine teşekkür ediyorum

SEVGİYLE KALIN

 

 

 

 

 

27 Ekim 2011, 09.35
Harika bir yazı :) valla.Ama sadece oyun olarak algılarsa herkez, bu platforma sosyal ag yönünden bakmayın 
27 Ekim 2011, 10.41

 İletişimde hangi yolu kullanırsanız kullanın;

DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ

SÖYLEMEK İSTEDİĞİNİZ

SÖYLEDİĞİNİZİ SANDIĞINIZ

SÖYLEDİĞİNİZ

KARŞINIZDAKİNİN DUYMAK İSTEDİĞİ

DUYDUĞU

ANLAMAK İSTEDİĞİ

ANLADIĞINI SANDIĞI

ANLADIĞI

arasında farklar vardır.Dolayısıyla kişilerin birbirlerini yanlış anlaması için her durumda en az 9 olasılık vardır. Empati elbette şart ama,sanırım hoşgörü hoşgörü....

Sağlık ve esenlikle kalınız...

27 Ekim 2011, 12.25
Tek bırsey soracagım arkadasım sana.İnternet ve cep telefonları yokken insanlar nasıl iletişim kuruyorlardı?
28 Ekim 2011, 05.11

       siyah_kurdele inanılmaz hoş ve yerinde bir ekleme yapmışsınız,KARBEYAZDIROLUM,ben yazıda özellikle karşılıklı yazışmadan bahsetmiştim aslında yanlış anlaşılmaya müsait derken.Siz sorunuzda sanırım mektubu kastediyorsunuz,Mektup daha ziyade bir haberlerleşme aracı ve eş zamanlı yazışmaya imkan veren bir yöntem değil.İnternet ve cep telefonları yokken benim yazıda belirttiğim yöntemlerle iletişim kuruyorlardı insanlar yine( Görsel,işitsel,kinestetik).

       Strawberry_06 en etkileyici yorumu siz yapmışsınız hakkınızı yiyemem:).Rahmetli Uğur MUMCU'yu çok severdim,dilinden düşürmediği bir söz vardı ''Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz'' derdi her zaman.Sizinki de biraz o hesap olmuş.Gerçi ๒คг๒คг arkadaşımızın da gözünden kaçmamış bu durum size cevap vermiş ama bende kayıtsız kalamadım doğrusu:).Eski ikonlar varken SLASH NUMARA yaptığımızda ekranımızda ENTER yapmadan görme şansımız yoktu yolladığımız ikonu bilginize. ''Oh açığını buldum adamın şurdan bir giydireyimde zor duruma düşsün'' demişsiniz sanırım o kısmı görünce,hevesiniz kursağınızda kaldığı için çok üzgünüm:( smile Resmi...Bir dahaki yazıda inşalllah sizin gibi bağcıyı dövme çabasındaki arkadaşlara kıyak yapar birçok açık veririm.''Herkes yanlış yapınca kızarır'' demişsiniz umarım bu söylem şahsınız içinde geçerlidir:).Sağlıcakla kalın...

29 Ekim 2011, 13.25

sayın TRAPPER_4FOREVER

SİZ DE ÇOGUNLUK GİBİ NE YAZIK Kİ ELEŞTİRİYE ACIK DEGILMİŞSİNİZ....HAKLISINIZ BARBAR ARKADAŞ SİZİN AVUKATLIGINIZA SOYUNMUŞ, SİZİ KORUMA ADINA GEREKENİ YAPMIŞ...KİMSENİN ACIGINI YAKALAMA GİBİ Bİ AMACIM YOK...SADECE KENDIMI O ARKADAŞIN YERINE KOYUP EMPATİ YAPMAYA CALIŞTIM....BAGCI DÖVMEK İSTESEYDIM,ÇOK ÖNCEDEN YAPARDIM BUNU...O KADAR COK ELEŞTIRILECEK ŞEY VAR Kİ.....ELBETTE BEN DE YANLIŞ YAPINCA KIZARIRIM....SİZ NEDEN BUNA ALINDINIZ Kİ....KIZARMAK DEGIL, KIZARMAMAK ANORMAL OLURDU......ONCA YORUMDAN SADECE BENIM YORUMUMA CEVAP VERDIGINIZE GÖRE DEMEK Kİ SİZİ EN DERINDEN ETKİLEYEN BENIM YORUMUM OLMUŞ....BAŞKA YORUMLARDA GÖRÜŞMEK ÜMİDİYLE....SAGLICAKLA KALIN......

Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın