gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

ADINI SEN KOY.......

11 Ocak 2012, 09.52
A- A+
       ''Bilgi paylaştıkça çoğalır'' sözüne itibar edenlerdenim ve insanın her anı öğrenmeye açık olmalı diyenlerdenim.''Ben oldum artık tamam,alabilecek bilgi kalmadı'' diyenlerin de gelişmeye açık olmadığını düşünenlerdenim.O yüzden her zaman küçüğüm ve her zaman ''ham'' bir adam olarak devam ediyor hayatım.Yaklaşık 1 buçuk yıldır GAMYUN'a yazı yolluyorum,yayınlanmaya değer görüldükçe de sizlere ulaşıyor bu yazılar.Bazen ilk yazılarıma bakıyorum da kelimelerin kullanımı,dilbilgisi hataları,bağlaç cehaleti,kısaca aklınıza gelebilecek bir çok hata yapmışım ve hala da yapmaya devam ediyorum.Fakat bu hatalar söylendiğinde mutlu olup doğru bilgiyi kapmaya çalışıyorum kendi adıma.Bazen gerçekten bilmiyoruz,bazen de aslında bildiğimiz kuralları uygulamaya geçirmiyoruz,hele ki yaptığımız hatalar başkaları tarafından da sık tekrarlanıyorsa aslında yanlış olanı doğru zannediyoruz,yanlışı emsal kabul edip,inatlaşmaya dahi gidebiliyoruz.Kısaca ''bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz'' sözünün tam aksine hareket edip,muhalif olabiliyoruz.

       İlk yazmaya başladığım zamanlar,bir arkadaşım ''iyi güzel hoş yazıyorsun da (ya da) ayrı yazılır'' demişti,sonra bir baktım arkadaşım haklıydı ben yada yazıyordum ama doğrusu ya da olmalıydı.Çok sık yaptığım bir hata noktadan sonra cümleye VE ile başlamak oluyordu,yine bir arkadaşım bu yanlışımı söylediğinde birçok kez aynı hatayı yaptığımı gördüm,bilmiyordum öğrenmiş oldum.Ki bağlacı nerelerde ayrı yazılır,nerelerde birleşik yazılır hep karıştırıyordum,bir yazıma yapılan yorumda bu konu vurgulandı ve hataları minimize etmeye çalıştım.Mi soru eki ayrı yazılır kuralını bilmeme rağmen yazıya kendimi kaptırdığım zamanlar bu kuralı da atladığımı gördüm gelen yorumlar üzerine ve en çok dikkat ettiğim konulardan biri oldu.Bu uyarılar bana yapılırken eğer ben ''ya kardeşim size ne siz kendi hatalarınıza bakın ukalalık yapmayın'' deseydim birçok yeni bilgiyi almayı red etmiş olacaktım ve haliyle de gelişim gösterme şansım olmayacaktı.Takdir edersiniz ki mesleki kariyeri bu sektör olanlar dışında hepimiz amatörüz ve hatalar kaçınılmaz.Fakat ''ben amatörüm kardeşim banane'' diyipte yanlışımızda diretmek akıl tutulmasıyla eşdeğer.

       Yazmayı sevdğim kadar okumayı da aynı oranda seviyorum ve bazen gördüğüm hataları yorumlandırayım diyorum fakat 1-2 denememde ''ukala'',''çok bilmiş'' ,''sana mı kaldı'' şeklinde karşı eleştiri aldığım için bu yazıda sık yapılan bazı hataları dile getirmek istedim.En büyük yazım yanlışını YALNIZ ve YANLIŞ kelimelerinin kullanımın da yapıyoruz.Birçok arkadaşımız YANLIZ ya da YALNIŞ yazarak kelimeyi doğru kullanmıyor.EĞLENMEK,BEĞENMEK gibi kelimeri de sıklıkla EYLENMEK,BEYENMEK şeklinde kullanıp yine büyük bir hata yapıyoruz ve bu durum bir virüs gibi yayılıyor bir süre sonra kendi kendimize ''acaba onlar mı doğru yazıyor'' bile dedirtebiliyor:).Yine devamlı gördüğüm bir hata,herkes yerine herkez hatta ayrı olarak her kez yazılması oluyor,aslında bir harf yüzünden anlam o kadar değişiyor ki herkes, ortamda ki tüm insanlar anlamı taşırken herkez ,her defasında,tekrar eden anlamı taşıyor.Yine sustum yerine susdum yazmak sıklıkla yapılan hatalardan biri.

       Ben eminim ki bu yazıyı okuyan bazı arkadaşlarımız beni yine ''ukala'' olarak nitelendirecek ,varsın desinler:),bazı arkadaşlarımız da yazdıklarımı dikkate alacak.Bilginin en değerli hazine olduğunu kabul ediyorsak eğer,uygun bir dille hatalarımızı düzeltmek adına,birbirimize doğru olanı gösterelim,hata yapmaktan korkmayalım,hatayı kabul etmemekten,inada bindirmekten korkalım.Az önce de söylediğim gibi %99 umuz amatörüz, o yüzden yapılan hatalar kaçınılmaz fakat GAMYUN geniş kitleleri içinde barındıran bir platformsa bu platformda bilgiyi paylaşmak hepimizi birçok konuda geliştirir.Okul yıllarında 2 yıl kadar radyo programcılığı yapmıştım ve hep bir paronayam vardı,''acaba beni kaç kişi dinliyor'' derdim kendi kendime ve bunu dinleyenlere sorup canlı bağlantıya katılmalarını isterdim,gelen ilk telefon benim için yeterli oluyordu,çünkü 1 kişiye ulaşmış oluyordum.Burada yazı yazma olayına da aynı mantaliteyle bakıyorum.Ben 1 yazı yazdım,eğer en az 1 kişiye ulaşabildiysem ne mutlu bana...Yazıyı BERNARD SHAW'ın çok sevdiğim bir sözü ile sonlandırmak istiyorum,''Akıllı adam aklını kullanır.Daha akıllı adam başkalarının da aklını kullanır''...Sevgi ve Saygılarımla...

       NOT:İlk defa bir yazıma başlık bulmakta zorlandım hatta bulamadım,o yüzden yazının başlığı alakasız bir şekilde ADINI SEN KOY oldu.Şimdi başlığı görüp yazıyı tıklayanlar Müslüm GÜRSES'in ''SILA MI GURBET Mİ ADINI SEN KOY'' şarkısıyla ilgili bir içerik bekleyip böyle bir yazıyla karşılaşınca hayal kırıklığına uğramazlar umarım:)...Yorum yapacak arkadaşlar yaratıcılığınızı  kullanın,bu yazıya en uygun başlık ne olurdu sizce:)?...

YORUMLAR

11 Ocak 2012, 14.54
               Ben gamyun blogta yıllardır imla hatalarını eleştirdim durdum.%99'u çok biliyorsan sen blog yazda görelim dedi:) Trapper bunu demeyen nadir insanlardan biridir.

Dil milletin aynasıdır lütfen dilimizi koruyalım.Herkes iyi yazamaz,düşünceleri değildir.Fakat bir platformda paylaşım yapacak olan kişilerin imlayı bilmesi gerekir.Yazıyı yazdığım program bile hatalı kelimelerin altını çiziyor.Bir millet önce dili sonra dini bozularak yıkılıyor.Sıcak savaş dönemi bitti artık işler böyle yürüyor.Çanak tutmayalım.
11 Ocak 2012, 15.28
Bu son gidiş dönüşünüzden sonra ;
1.Konu seçimlerinizi,
2.Anlaşılır olmanızı,
3.Saygılı duruşunuzu,
çok beğeniyorum,yine yazınız çok güzel paylaşım için teşekkürler :)))
(bu hatalardan mutlaka ben de yapıyorumdur dikkat etmem lazım :(( )

11 Ocak 2012, 15.37

Eğitime yılllarını vermiş biri olarak,imlayı bilmemem düşünülemez.Üstelik özel falan değil,kamu okullarında geçen onlarca başarılı yılımdan sözediyorum.Bilgisayarla tanışmam ise yaşımın epey geç dönemlerine rastladı.Bu, ben ve benim gibilerin suçu değil elbet.Erken doğmuşuz ne yapalım.Bu yüzden klavye özelliklerini tam öğrenemediğimden,benimde pc yazılarımda epey yanlışım oldu, oluyor da.Benim gibi olanların bir  çoğunun,  aynı sebepten  yazılım yanlışı yaptıklarını tahmin ediyorum.Bu demek değildir ki, dilimizi bilmiyoruz.Biliyoruz veya bilmediklerimizde var.Aceleden falan bazan hata yapmak kaçınılmaz olabilir.Yanlışlarımızın sebebi çok masum  bence.

Bunu bir kenara koyalım .Ancak ısrarla bazı kelimeleri yanlış yazılımı klavyeden olamaz,çünkü noktalama işaretleri klavye bilgisizliğinden olabilir ama,kelime yazılışları ,yanlış öğrenimden, yöresel yanlış kullanımındandır.O yüzden uyarıları, tenkitleri olabildiğince dikkate almak lazım.Gamyuna geldiğim yıllardan beri ,blog olsun ,üst mesajı olsun herkese-herkez, sanıyorumu, sanırsam,gittim -gitDim olarak kullanma yanlışı inadını anlamış değilim.

pc başındaki gençlerin ,kendi aralarında geliştirdikleri tiky dilini hiç kaale almıyorum bile.Modadır geçer gider diye düşünüyorum.Efetler,dittimler gün gelip silinip giderler.Geriye duru türkçemiz kalır diye umut ediyorum.

Blog köşesi,paylaşım köşesi olduğuna göre, imla yanlışı yapanlarında,kelimeleri yanlış ta olsa ,yazmaya hakkı olmalıdı.rSen imla bilmiyorsun,blog yazma diyemeyiz. Nitekim gamyunda  genel kurallara uyan blogları, imlasına bakmadan onaylıyor,güzelde yapıyor.Yanlışlıklar ,kırmadan acıtmadan ,güzelce uyarılırsa,öğrenmeye de faydası olur.

Sonuç itibariyle,en mükemmelinden,en berbatına kadar blogların,bu bloglara yapılan yorumların , hepsinin okurlara  yararı var diye düşünüyorum.

Blog ismine gelince,Nasrettin Hoca'nın meşhur bir hikayesi vardır.Sende haklısın  der,sıkışınca kıvırtır ya)) O misal: SEN DE HAKLISIN...ismi yakışır..

Teşekkür ederim Trapper, elinize sağlık.Sevgiler.

 

11 Ocak 2012, 15.50

 

BAŞLIK: "ÖĞRETMEDEN ÖNCE DOĞRUSUNU ÖĞREN" OLMALI.. ::)

seni tebrik ederim Trapper_4ever ; fakat böyle bir yazı yazıp paylaşma cesaretinde bulunduğuna göre senin yazım yanlışlarını tekrarlamamızda sorun yoktur herhalde :)).

mesela;

diyipte, yanlış. doğrusu deyip de ya da deyipte olacaktı.

kullanımın da, yanlış. kullanımında olacaktı doğrusu ( "dahil" anlamı yok burda.. ).


 birçok, yanlış. eğer değişime uğramadıysa doğru kullanımı "bir çok" olacaktı.       bu ve benzeri yanlışları hepimiz yapabiliyoruz. bu kullanımların yanlış olduğunu söylemek ukalalık değildir bence. hatta, ben sevinirim böyle bir durumda uyarılmaktan. mesela; ben hızlı yazarken yanlış yazabilirim ve ya çok fazla devrik cümle kurabilirim ki en sık yaptığım devrik cümle kurup karşımdakinin kafasını karıştırmaktır.:)       bence, aramızda bir Türkçe Öğretmeni varsa bu konuya bir el atmalı ::)     bu yorumumda yazım (noktadan sonra büyük harfle başlamak hariç :)) ya da noktalama hatalarım varsa bildirin arkadaşlar, lütfen :)                  
11 Ocak 2012, 15.50
D7uks:Bir millet önce dili sonra dini bozularak yıkılıyor.İşte bu söz sabah akşam aklımızda tutmamız gereken bir düsturdur.Trapper yazının başlığı o kadar alakasız olmuş ki,düşündüm de ondan başka her başlık yazına uyardı:)).
Arta kalan hatırlatmalarında bir o kadar önemliydi.Tespitler yerinde olmuş.

Not:Bloglara yapılan doğru yorumların,bilinmiş bir nikle veya onun yan nikleriyle dile getirilmesi kadar normal ne olabilir ki.Sen galiba bu konuda biraz radikalsin.İnsanlar bazen rahat bırakılmak isterler,bazen doğru bildiğini rahat yazmak ister.İşte bazen kaçmak isterler.Ne bileyim işte,bir filmde palyaço olmak isterler insanlar bazen.Biraz rahatla.
11 Ocak 2012, 15.52
Her zaman savunduğum ve çok dikkat etmeye çalıştığım bir konuyu dile getirmiş olmana çok sevindim. Seninde dediğin gibi imla kuralları ve kelimeleri yerinde doğru kullanmak, cümleyi tamamlıyor. Anlamını netleştiriyor. Okunması ve anlaşılması daha kolay oluyor.

Ben elimden geldiğince, dilimin yettiğince yazı yazmayı seven birisiyim. Amatörce yazılmış yazılarımda imla ve kelime hatalarım oldukça fazla. Bunu sonrasında okuduğumda ya da arkadaşlarımın uyarıları ile fark ediyorum. Uyarıları dikkate alan birisiyim.

Yazın sosyal içerikli, dikkat alınması gereken bir konu. Bazıları "yazıyorum işte anlayın, elimden gelen bu kadar " diyebilir. Kendilerince elbette ki haklılardır. Ama yavaş yavaş tek tek hataları sonlandırabiliriz diye düşünüyorum. Geçmiş zamanda bir arkadaşımın uyarısı ile düzelttiğim bir imla kuralı bilgiside benden olsun. " Noktadan sonra bir boşluk ile yazıya devam edilir."

Yazı ve bilgilendirme için teşekkür ederim. 
Saygılar
11 Ocak 2012, 16.25
       Yazıyı yazma amacım tamda buydu işte:).Çok sık hata yapan biri olarak Dilbilgisi dersini en baştan almaktansa,paylaştığımız bu ortamda doğru bildiklerimizi aktaralım ve bende bundan sebepleneyim istedim, her ne kadar bencilce gözüksede bedavaya getirdim dersi:).Allah'tan yazının içinde çok sık hata yaptığımı söylemişim, taş ve kayalardan korudum kendimi kısmen:).Şaka bir yana öğrenmenin belli bir yeri yok.Hababam Sınıfın'dan bir replik geldi aklıma onu da paylaşayım ''Okul etrafı 4 duvarla çevrili beton parçası değildir.Okul heryerdir''.Sevgiler hepinize...
11 Ocak 2012, 16.42
Bunları yazdın diye sana ukala diyeceklerse varsın desinler .Ukala diyen öğrenmek istemiyordur o kişilikte birinin öğrenmesini de ben istemem şahsen.Hep diyorum bildiklerinizi hak edenlere öğretin diye ah ah.Çok ama çok sevdiğim bir yazar bir gün birine şöyle demişti yeterince okumuyorsun okumuyorsan yazamazsın.Nereye nokta nereye virgül koyacağını düşünmeden yaz düşünürsen de yazamazsın.Burada kimse usta yazar olmadığına göre önce yazacak düzeltmesini sonra ayrıca yapacak demek ki.Efendim ben oldum süperim özelim prensim prensesim diyenler içinde bir şeyler yazmak istiyorum.Siz öyle devam edin yolunuza sakın ha geri dönmeyin siz böyle iysiniz.En fazla yazdığınız daha doğrusu yazmaya çalıştığınız kitapları kendiniz basarsınız dağıtımınıda kendiniz yaptınızmı ohhh kebap oldunuz işte yazar.Ne yazarlar biliyorum ne kadar özeller bazıları tanınmış bazıları tanınmamış onlar bile oldum demiyorlar onların kitapları bile yeri geldiğinde red ediliyor.Kim nereye ne oluyor kardeşim.Yazar olmak kolay mı.İki güzel yorum alınca yazar olmuyor insan.Siz hiç kitabının üstünde çalışan bir yazar gördünüzmü.Yazarlığın ne demek olduğunu ancak gerçek bir yazarı çalışırken gördüğünüzde anlarsınız ben oldumcular.Komik yazar olmayın zira o camiada komik yazarlara yer yok.Üzülmenizi istemem.
11 Ocak 2012, 16.43
          Yazının adını ''İMLASIZ İMALAR'' koydum. Ama şu var ki, herkes sizin gibi bilmiyor bu kuralları ya da kullanmıyor diyelim. Okuduğumuzda anlıyorsak, yazı kalbımıze ulaşmışsa varsın ''mi'' ayrı yazılmasın varsın sonunda ''?'' işareti olmasın. Yazanları bu kadar kasmayın derim ben. Eminim ki, bu yazıyı okuyup, çok örnek alan olacaktır ama birde -off birde bunlara mı uyulacak...  -ay ''ya da'' ayrımıydı bitişik mi -ayy ''mi'' yi ayırmayı unuttum hayde yazının ruhuda gitti bunları düşünmekten. Ben diyorum ki, benım nacizane fikrim bu yazı ruhumuza geçmişse, ve okuduğumuzda yazıyı anlamamıza engel olmuyorsa imlasız imalarda bulunabiliyorsak varsın bilmeyende böyle devam etsin. Tabi öğrenmenin kimseye zararı olmaz ama kasmayalım..

         Eline sağlık...
11 Ocak 2012, 16.59

  Bu da senin tarzın ... O kadar akıllı bir adamsın ki Trapper , blog yazan ya da yazacak olan kişiler bunlara dikkat etmeli mesajını pat küt bir dille söylersen incitici olabilir diye düşündün eminim . Ki amacın incitmek ve onları paylaşımdan uzak tutmak asla değil , bu zaten anlaşılıyor yazından ... Önce kendi hatalarını ya da eksikliklerini ve onları eleştirilerle nasıl tamamladığını anlatarak , bir çeşit fayda göstermişsin hatta . Ben de , senin kadar,  '' her yazı kuralına göre yazılsa , gamyun blogu bir edebiyat köşesi gibi okunsa '' diye düşünmekle birlikte , daha esnek olup , yazanlar düşüncesini '' kendi gibi '' yazsın ama has yazsın eğilimindeyim . Hani konuşan kişi '' La oolum , düşücen,  bi rahat dur ! '' şeklinde konuşan  bir insansa  ,kişi aynen diyalogu böyle geçirebilir mesela . Bunun da '' Evladım bir rahat dur , düşeceksin '' diyen adamdan bir farkı ancak böyle konur değil mi ?  Senin anlattıklarına aynen katılıyorum . Bizler , mesleği yazmak , kitlelere haber vermek , edebi eser sunmak gibi bir durumda olmadığımızdan , amatör de olsak bazı şeyleri buradan okuya okuya öğrenebilmeliyiz. Takıntı bu ya , ben de '' de,da , ki '' konusunda takıntılıyım :))) Elimde değil  napayım :)

   Başlık mı ?  İlmi mi olsun Atayii mi :)) İlmi kısmını bilenler koysun , ben şey dicem kendimce ;

 De_da  ile Ki  ayrıldıklarını basın aracılığıyla...

 

11 Ocak 2012, 17.24
Unuttum yazmayı basım ve dağıtım parasını öderseniz yazılarınızı basacak yayın evleri bulabilirsiniz.O yüzden her kitabı çıkana adam olmuş yazar olmuş demeyin.
11 Ocak 2012, 17.34

Genelde insanlar ben anlatmak istediklerimi anlatayım gerisi önemli değil imlaymış noktaymış bir de bunlarla vakit kaybetmeyeyim diye düşünebiliyor. Ancak artık bu yanlışlar o kadar sık yapılır oldu ki en çok dikkat edilmesi gereken yerlerde bile bu tür şeylerle karşılaşabiliyoruz. Sonuç olarak sadece imla noktalama hataları yapmıyor Güzel Türkçemizi katlediyoruz. "yhaa , yoq , shekerim , zaaaa , dgrtdhtgyhn , yoq yaww" artık bu tarz kelimeleri görmeye tahammül edemiyorum. 11-18 yaş grubunda görülüyor daha çok  ama ilerlemiş yaşına rağmen bu tarzda konuşanlara yazanlara diyecek birşey kalmıyor.

 Uyarmaya kalktığımız zaman da yukarıda yazıldığı gibi tepkilerle karşılaşabiliyoruz. Mutlaka yanlışlarımız olacaktır ancak bunu kasıtlı olarak bir tarzmış dikkat çeken birşeymiş gibi yapmak var bir de dikkat etmemize rağmen istemeden yapılan yanlışlarımız var. Herşeye rağmen alacağımız tepkiyi de göze alarak bu kişileri yaptığı yanlıştan haberdar etmemiz gerekiyor. Sonuç olarak bu kişiler her ne kadar bize kızmış darılmış olsa da bir daha ki sefere daha dikkatli olacaktır :)

Teşekkürler bu güzel yazı için..

 

11 Ocak 2012, 18.16
Yazdıkların çok doğru evet bilgiler paylaşıldıkça güzeldir bildiklerini anlat öğrenen öğrensin  ama öğrenemeyen  ya da zamanında öğrenme imkanı olmamış fakat yazmak isteyen bizim bilmediklerimizi bize anlatmak isteyen insanları  o kadar çok eleştiriyoruz ki o öyle yazılmaz bu böyle yazılmaz diye işte o zaman asıl cahilliği biz yapıyoruz :) noktasız virgülsüz bağlaçsız bir yorum olsun buda :) Emeğine sağlık arkadaşım  teşekkür ederiz anlattıkların için
11 Ocak 2012, 18.43
sizi severek okuyoruz , bizleri  bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim,Yazınızın başlığıda  ' HADİ  LEN SENDE '  olsun :))) , (bu esprimi umarım yayınlarsınız sevgili yöneticiler)
11 Ocak 2012, 20.04

Daha iki gün önce yazdığım blog yazısına biçok kişi hatalı yazım için yorum yapmılştı. Ben yazımı yazarken bazılarını bilmeden bazılarını düzeltme gereği duymadan yazdım bikaç küçük imla hatasının ne zararı olabilirdiki :) istediğim tek şey paylaşmak ve insanları gülümsetebilmek.:) Yazının okunmuş olması yorumlar alması çok sevindirdi beni tabi insanın yaşadıklarını kaleme alması o kadar zorki yani en azından benim için zor :P:)o yüzden  iyi veya kötü her eleştiri beni sevindirdi  :)) ilk önce kızdım neden insanlar ne yazdığımla değilde nasıl yazdığımla ilgilendi diye sitem ettim. Ama yinede çok eğlendim. (eylendim demeyi seviyorum  aslında )Yazınızı okuyunca konunun ne kadar ciddi olduğunu ve ciddiye alındığını farkettim. Bu eğitici ve güzel yazınız  için teşekkür ederim . Bundan sonraki yazılarımda tabi yazabilirsem :))) yazdıklarınızı dikkate alıcam .Yazmak istitiyorum çünkü paylaşmak istediğim çok şey var (eğlenmek adına yani) :D Sevgiler...

Çok çalışmam gerekiyo çook :))) 

11 Ocak 2012, 21.35
Yazının içeriğine uygun olarak  ben de arayayım tarayayım bir kaç hata bulayım dedim. Ama aradım taradım kayda değer bir şey bulamadım. böyle hayalkırıklığına uğramış vaziyette bakar iken bir de baktım "%99 umuz" bana bakıyor. Dedim bu ek tırnak işaretiyle ayrılmayacak mıydı?

Ama kesmedi beni tabi sonra yoruma baktım. "Okul etrafı 4 duvarla çevrili beton parçası değildir"  cümlesini gördüm. "İşte bu!" dedim. Dedim ki metin içindeki sayı sıfatları yazı ile yazılır zannedersem dedim.
Herşey bir yana, gayet kurallı yazılmış bir yazı."Bakın eleştiriyorum ama ben de dikkat ediyorum" der gibi özene bezene yazılmış.

Bir zaman önce bir blog yazarı tanımıştım. Yazar bir süre sonra yazın hayatına imla klavuzu ile devam etmeye karar vermişti.Farkettim ki  yazım klavuzundan önce daha kurallı  yazıyordu. Bunu ona bildirdim. O da kırkayak hikayesini anlattı bana.

Ben de bilip yapmayanlardanım. Bilmeden yaptıklarım da var tabi. Bazen üşendiğimden değiştirmem, farketsem de hatalarımı.Hatalar fazla abartılmadığı sürece yazıya amatörce bir samimiyet katıyor diye düşünüyorum.Bunuda  kırkayak örneğindeki gibi "nasıl yazacağım " diye gayret sarfeder iken "ne yazdığını" unutan biri olarak düşünüyorum.

Haricinde bu bilgilendirici, eğitici ve öğretici yazıya katılmakla beraber inanılmaz sıkıcı buluyorum bu tür yazıları blog ortamında.

11 Ocak 2012, 23.10

       Tekrar merhaba:).Tam tahmin ettiğim gibi beyin fırtınası olmuş ve herkes hür iradesiyle görüşlerini belirtmiş.Öncelikle insanların aynaya bakması gerektiği kanaatindeyim,özellikle de bir konuda başkalarını eleştirecekse.Ben aynayı yüzüme tuttuğumda o kadar çok hata yaptığımı gördüm ki bu konuda,belki de şu yorumu yaparken bile hala hata yapıyorum:).Fakat hangi konuda olursa olsun gelişmek,öğrenmek insana zarar getirmez.Evet ben ilk önce kendimi eleştirdim sonrada gördüğüm küçük yanlışları dile getirdim ve bunu yaparken aslında şu mesajı da vermek istedim ''arkadaşlar farkındayım,bazen eleştirilirim endişesiyle yazı yazmaya çekiniyorsunuz,bakın ben bile o kadar hata yaparak yazma konusunda cesaret kazandım,hata yapmaktan korkmayın ama yeni bilgileri de verildiğinde almaya çalışın'' .

       Gerçekten bu mesajımın genel olarak algılanması hoşuma gitti,o yüzden anlayış göstererek yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.Birbirimizi ezmeden bildiklerimizi paylaştığımızda inanın birşeyler öğrenmenin verdiği keyifle bu ortamdan daha çok tat alacağız.Sevgiler...

11 Ocak 2012, 23.34

Trapper kardeşim, gönlünüze ve elinize sağlık. Güzel Türkçemizin doğru kullanımıyla ilgili yazan herkese ve size sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Doğru yazmaya çalışmak, bu amaçla emek vermek, insanın hem kendisine hem de başkalarına verdiği değer ve saygıyla ilgilidir. Diğer bir deyişle kötü Türkçe’yi kendisine ve başkalarına layık görmemek, bir anlamda saygı duymaktır. Herkes hata yapabilir elbette. Ama fark ettiği ya da kendisine fark ettirilen hatayı düzeltmek yolunda atılan adımlar gelişmiş kişiliklere özel davranışlardır. “Ben hata yaparım. Kime ne? Kimse beni eleştiremez” zihniyeti, inat ve yersiz gurur içerdiğinden, olgunlaşamamış, ergen davranışlarıdır. Bu durumda kişiyi kendi düşünceleri ve davranışlarının sonuçlarına terk etmek bence ona verilecek bir cezadır. Bu kişileri umursamaz ve tepki vermezsek içlerindeki yersiz inadı  destelememiş oluruz diye düşünüyorum. Benim de sizin bu içi dolu dolu olan yazınız için başlık önerim “ Öğrenmenin Sınırı Var mı?” olurdu.

Selam ve sevgi ile.

12 Ocak 2012, 06.07
"Her Turk Yanlis Bilir" basligi uygun olurdu...
Hafimizamiza kaydettigimiz Turkce kelimelerin dogruluguna emin oldugumuz anlarda, aslinda yanlis yaptigimizi farkedip duzeltmemiz elbetteki gerekir..Ancak, bir insan her cumlenin her harfine bazen dikkat edemez, onemli olan turkce yazmasidir ve onu basariyorsa da, varsin yanlis yazsin.
Cikolataya "ciqolata", ya da ve yerine "we" yazmasindan 10 bin kat iyidir o bizim yanlis olarak gordugumuz EYLENCE.
12 Ocak 2012, 10.10
siyahorkideeeee; ben de kitap çıkaracağımm bastıracağım fıstığı pardon parayıı çıkaracağım işteee okursun beni dimi ? okursunn okursunnn:))))))
Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın