gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

VARLIĞI DERT YOKLUĞU YARA

02 Şubat 2012, 03.41
A- A+

Geçenlerde bir programda konuk olarak, çok sevdiğim üstat Müjdat Gezen vardı. Konuk bu kadar değerli olunca ortaya tadına doyum olmaz bir söyleşi çıktı. Her zaman ki gibi hem güldüren hem de düşündüren kimliğiyle karşımızdaydı. Ancak bir cümlesine takıldım.

‘’Para biriktirmek yerine, insan biriktirdim.’’ Bu sözü genellikle sanat camiasından bazı kişilerden, önceden de duymuşluğum vardı. Ne demekti insan biriktirmek? Öylesine edilmiş bir söz gibi duran ancak içerisinde çok fazla anlam barındıran bir cümleydi. Bende bunun üzerine yazmayı düşündüm.

Bu söze katılmıyorum ne yazık ki.  ‘’parayla saadet olur mu?’’ sorusunu yıllarca göz ardı etmiş biri olarak, artık bu soruyu önemsiyorum. Elbette parayla saadet arasında doğrudan bir ilişki yok. Ancak istenildiğinde saadeti hazırlayan şartların yapılandırılmasında para büyük bir rol oynayabiliyor.

Günümüz şartlarındaysa paranın getirdiği gücü eminim hiç birimiz göz ardı edemeyiz. Ancak insani değerleri unutturmayan paradan bahsediyorum.

Üstadın demek istediği her ne kadar paranın getirisiyle hareket etmekten ziyade insanlara yardıma adanmış bir hayat olsa da, bu bir çok insan için ekstrem bir durum. Elbette hayatı adanmışlık içinde geçen, parayla fazlaca meşgul olmamaları gereken, hayır ya da eğitim işleri yapan insanlar hep var olacak. Var olsunlar. Eksik olmasınlar. Ama onları destekleyecek, parayla içli dışlı insanlara da ihtiyaç var.

Şimdiye dek neyse ki zorda kalmadım. Ama zorlanacağım bir gün geldiğinde kim ne kadar yanımda olabilir bunu hiç bilemiyorum. İnsan öncelikle kendisini düşünür. Geleceğini sağlam bir zemine oturtmaya çalışır. Elbette hayatında kendisine destek olacak, güvenebileceği insanlarda olmalıdır. Ama kim ne kadar yanında olur bu bilinmez…

Bir başka pencere ise, özellikle bu sözü sanat camiasından duyarız. Haberlerde sıklıkla karşılaştığımız bir diğer konu ise, yaşlanan sanatçılarımızın bazılarının artık insanlara muhtaç durumda oluşları. Ya sokaklarda dileniyorlar ya da yakınları tarafından terk edilmiş kedi yavrusu gibi bir kenara itilmiş olduklarıdır. Biriktirdiklerini sandıkları insanlar ya insan çıkmazsa?  Bunun da maalesef bir kesinliği yok.

Zamanında maddi menfaatler için yaklaşan insanlara iyilik meleği timsali davrananlar şimdilerde paylaştıkları bu değerin kıymetinin bilinmediğini anladıklarında çok geç olur. İnsanın doğası böyle, bunu kimse değiştiremez.

Buradan kimseye güvenmemeliyiz gibi bir anlam çıkmasın. Sadece ilişkilerimizi tanımlamamız gerekir. Kendi tabağı boş olan başkasına ikram edemez.

‘’Paranın ne önemi var’’ diyen insanları daima itici bulmuşumdur. Sizlere de böyle insanlarla karşılaştığınızda uzaklaşmanızı tavsiye ederim. Her fırsatta bu sözü söyleyip paranın bahsi geçtiğinde, gözlerinde meydana gelen ışıltı bu insanları ele verir.

Ben hem para hem de insan biriktirme taraftarıyım. En azından zor günler için…

Siz ne dersiniz?

YORUMLAR

02 Şubat 2012, 10.53
Para ve madde konusunda çok sevdiğim sanatkâr bir abim, bir röportajında şöyle diyordu:

"Maalesef günümüzde eksireyetle parayı harcayandan çok, paranın harcadığı
insanlara şahit olmaktayız. Bu da paranın ve lüksün umumiyetle iktidar
olduğunu gösteren bir manzara. Onun için madde noktasında hadiselere
bakış açım şudur; bir nesnenin varlığı ile yokluğu arasında farkın
kalmadığı andan itibaren, maddeye sahip olmanızda bir beis yoktur. Aksi
takdirde madde size sahip olacaktır. Maddeyi kalbimden ziyade, cebimde
taşımayı yeğliyorum."

Para ve madde konusunda, bu düşüncelere tamamen katılıyorum. "İnsan biriktirme" hususunda ise "ev alma komşu al" atasözümüzü kılavuz edinmiş bulunuyorum :)
02 Şubat 2012, 11.11
Para + insan=fıstık bu üçü çok önemli fıstıkta biriktirmek lazım.. güzel bi yazı olmuş her ne kadar  müjdat gezeni bi kaç yazısından ve söyleyişinden dolayı sevmesemde güzel bi cümle kurmuş sizde konuyu güzel yaymışsınız..

Özet;Ben fıstık diyorum
02 Şubat 2012, 11.15
İnsan biriktirmek mi ? Ben insan biriktirmiyorum bunun için özel bir çaba harcamıyorum mümkün olduğunca nazik ve duyarlı olmaya çalışırım ama insan biriktirip onlarla  dost olmak benim için zor.Var olan dostlarım bana yetiyor.Kaç kişiyle dostluğa varacak kadar elektrik alışverişimiz olabilir ki? Yüzlerce arkadaşım tanıdığım olsa ne olur ki ben düştüğümde yanımda olmayı isteyecekler mi? İşte bu yüzden dost enerjisi aldığım gerektiğinde yanında olabileceğim yanımda olabilecek birkaç kişi bana yeterde artar fazlasına gerek yok zaten anlamı da yok.Bir dolu dostum olsa çıldırırım hepsine eşit zaman ayırmak falan filan bunlar mümkün olmayacak yine gidip elektriğinin en uyuştuğu kişilere daha fazla zaman ayıracaksın geride kalanlarda dostun değil arkadaşın olarak kalacaklar.
Telefonumun açılış mesajında parayı seviyorum yazıyor evet seviyorum sevdirdiler ve kazanmak için çok kazanmak için de elimden geleni yapıyorum.Anladım ki kendi paran olmayınca başkalarına yalvararak iş yapmak hem yorucu hem de bazen olanaksız.Çok yetenekli bir dostum sırf parasızlık yüzünden gitti bankacı oldu ve mesleğine de bir daha dönmedi beraber nasıl ağladığımızı anlatamam.Hemde projesine sponsor olmasını istediği ve reddedildiği bankada işe başladı al işte sana isyan..Oysa tek istediği bir belgesel çekmekti.
Parayla saadet olmaz mı boş versene.
02 Şubat 2012, 13.09

     Eminim  üstadımız  para  yerine biriktirdiği insanlar  gibi;  yine para yerine insan  harcayarak, '' maddeden uzak,  maneviyati  tuzak ''  yaşamını   yakında  tasavvuf müziğiyle de  süsler!!  :)

   Paylaşımını çok beğendim.Zira    fikirlerini de. Emeğine sağlık.Ben de tek kelime ile katkıda bulunmak   isterim:

   ''İnsanları   biriktirelim  ama  harcamak  için   değil ''

02 Şubat 2012, 13.34
para biriktirmedim iNSAN BiRiKTiRDiM.....BOZUK OLANLARI,PARA gibi HARCADIM....Kalanlar ise GERCEK DOSTLARIM...iyi ki VARLAR!!!
para önemsiz diyenler,elbette ki PARANIN önemini bilirler ama fakat lakin §ayet sözün özü,PARANIN ESiRi OLMAMAK gerekir...
ne demi§ler;AZ PARA KADINI;COK PARA ADAMI YOLDAN CIKARIR......
02 Şubat 2012, 17.30

Öncelikle istediği kadar parayı önemsememiş olsun eminim Müjdat Bey Türkiyenin bir çoğundan daha rahat bir yaşam sürmüştür ve sürecektir. Yanlış anlaşılmasın elbette kendisinin hakkıdır, çalışmış ve kazanmıştır. Ama ben sanatçıların sözlerine pek itibar etmiyorum artık. Müjdat bey istisna olabilir tabi :)

Yazınızı okuduktan sonra aklıma birden şu geldi. Dünya üzerinde bilinen en eski iki meslekten( meslek demek ne kadar doğru gerçi tartışılır )  birisi köleliktir. Diğerini ahlaken buraya yazmak istemiyorum. İnceleyin insan oğlunu para kazanmak için neler yapmış şimdiye kadar. Bir başka insanı para ile satmak, kendi vücudunu para için satmak....Bu ikisi bile para için insanın katlanabileceği iğrençlikleri göstermeye yeterli bence.

Hem paraya hem insana yatırımdan yanayım. Laf olsun diye sadece  insana yatırımdan bahsedenlere de sadece gülerim. Yalandır çünkü. Ama para kazanırken insana yakışır şekilde kazanmayı bilmeli, harcarken de harcamayı bilmeli. 

Güzel konu, güzel anlatım. Emeğinize sağlık...


02 Şubat 2012, 18.40
evet çok güzel yazmışsınız bende para biriktirmedim insan biriktirdim arada bozuk olanlar şıktı onlarıda harcadım gitti
02 Şubat 2012, 21.36
İnsanı da sevmem parayı da.Gerekmedikçe ikisini de biriktirmeme taraftarıyım. İkisi arasında bir tercih yapmak zorunda kalsam parayı tercih ederim. Zira "para varsa insan da vardır" gibi acı bir gerçeğin farkına varmışlığım vardır çok şükür. Hem para daha güçlüdür bkz.paranın kulu kölesi olanlar. İstisnalar yok mudur? Vardır. Ama gökten altın yağsa kafasına hurda düşebilecek bahtsız bir bedeviyim bu konuda.

Gerçekçi hoş bir yazı olmuş.
02 Şubat 2012, 22.19
cok guzel  bir konuya deyinmissiniz tskler. ustadimiz guzel soylemis elbetteki  yasamak icin  birikimi vardir ama fazlasi degil  ihtiyacin oldugu kadari kafidir  fazlasi yoldan cikarir insani. ancak insan biriktirmek dost kazanmak bu  iyi gunde yaninda olup kotu gunde oolmuyanlardan bahsetmiyorum elbette onlara dost denmez zaten tanidik komsu  is arkadasi akraba v.s ama gercek dostlar arkadasliklar heleki aile paradan once gelir kanaatimce. zengin olup yanliz kalmaktansa ki yanlizlik korkutur beni  normal hic  kimseye muhtac olmucak kadar  param olsun gerisi dosta yatirim olsun.
02 Şubat 2012, 23.47
İyi bir konu.Müjdat  GEZEN  bu ülkenin değerli sanatçılarından birisi olarak doğru söylemiş.tv lerde çıkıp saçma sapan programlardan bi sürü para kazanmak varken en azından insan yetiştirmeyi seçmiş.insan yerine hıyar yetiştirse belki daha çok kazanabilirdi. elbette kimine  hıyar, kimine insan (dost,nitelikli kişiler) lazım.
03 Şubat 2012, 01.15

bence paranın önemi yok lafını geçelim,öyl bir önemliki paran olmasında gör en yakının bile yanına uğramaz hayatın gerçeeklerin aykırı bir laftır paranın önemi olmadığı

insan biriktirmeye gelince benim baktığım açıdan bakarsanız bu lafında korkunç olduğunu görürsünüz zira bu gün biriktirilen insan zamanı gldiğinde ya kullanılır,yada harcanır

aksi halde neden biriktilirki?

03 Şubat 2012, 01.40
KAÇtane insan biriktirmiş acaba üstat.yok saydıklarının yanında herhalde denizdeki kum tanesi kadardır.
03 Şubat 2012, 02.06
paradan nefret etmek için benimde iyi bir nedenim var kuzenimin kayınvalidesinin 2 ci eşinin yanında işe başlamıştım adama bir gün telefon geldi hayırdır dedim abi annemi hastaneye kaldırmışlar dedi kendiside benim gibi şeker hastası üzerinde o an para yoktu dayanamadım sonuçta annesidir 2 kredi kartımda pek olmadıgını düşünmüştüm al dedim 200-300 tl çıkar sanırım 11 bin tl çıkmış harcamış işin acı tarafı annesi için hastaneye ödeme degil şimdi geri ödeme yapamadı 6 kişilik ailemi dagılma noktasına getirdi belkide sonu ölüm ile bitecek bir hayat hikayesine adını yazdırdı günlerdir uyku uyuyamıyorum şekerim yüzünden hastaneye bile kaldırıldım iyilikten maraz dogar derler ama içimdeki insani duygumu öldüremem ki allah herkese gönlüne göre versin bu tip insanlarla karşılaştırmasın ne diyeyim yazılanı yaşıyacagız sanırım :(
03 Şubat 2012, 17.18

Çalışmamak,boş gezmek ,tembellik  bu  şekilde  hayat  sürermi?  sürmez tabiki...yaşayabilmemiz için  çalışmaya  ihtiyacımız vardır.  parasız  da   hayat  devam  etmez.paranın  tabiki çok önemi vardır  hayatımızda....çünküü   para  ne demektir.çalışmak demektir. çalışmanın  karşılığı  para olduğuna göre   ikisi   birbirini  tamamlıyor.   onlarsız  hayat  zorlaşır..........


                                                                                                            ASI_KES27  Hayal  gemisinin  kaptanı:)

Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın