gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

KADIN & ERKEK

30 Haziran 2012, 17.05
A- A+

               Günümüz  Kadın Erkek  ilişkiler ;

Tarıh  M.Ö .  150. 200.  Yıllarda  Kadın  Erkek ilişkilerinde  görünen  tablo  klavuz  istemez )
m.ö.  kadın  süs  peişinde  koşarken..


Erkekler  ise   av   peşine koşarlardı ,

Değişen ne  oldu  bu  200   yıllık   zaman  içerisinde?

şimdi  erkekler   av peşinde  koşmaktan yorlmuş  olcaklar ki  kadınlar  el  attı  bu  işe. Erkekler   süs  peşine koşmaya  başladılar  örnekmi ....  buyurun)

Eskiden  bir  erkek   sadece   traş  olurdu   şimdi  ise %170  manikür  pedikür   perma  röfle saç  boya  cilt  bakım   gb   kadınların  yaptıklarını  yapıyor.

Kadınlar  ise  bugüne  baktığımız da   iş   kadınlarından  tutun  ev  kadınlarımıza   varıncaya  kadar artık  bir  av  nasıl   avlanır  erkeklerden  çok  daha  iyi  öğrenmışler..

Eskiden  kızların   evlenme  yaş  ortalaması   14  ile     20   arası  iken. Erkeklerin  18-  22  arası  idi .

Bugüne  baktığımı da   kızlar   25   ile   35   arası Erkekler    ise,  25 -  40  yaş  arası  değişiyor..

Şimdi  kalkıp  eskiden  evlilikler  yok  öyle  yok  böyle  demye  kalkmayın .Araştırmalara  göre   o  dönemden  bu  zamana  fark  ucurmlarda..

.....................Hem  eskiden    sevglil  edebilmek mi    onunla    buluşmak    sinemaya  gitmek   koklaşmak  pehh   nerdeee.  ama   o  zamankı    gızlı  aşklar  evlilikle  sonuçlandığında   çok    sağlam  evlilikler  kuruluyordu.  birbirini   tanımadan    yapılan  evlilikler   uzun   vadeli  oluyordu .


şimdi  ise,  birlikte  olduğun  halde    1-2  yıl  tanıma  sürecın olduğu  halde  kurulan  evlilikler   1  yılı    doldurmadan  boşanma sefasına   geliniyor..

Hiç  düşündükmü   neden ?

Çünkü   eskiden çiftler  birbirlerini  evlenince  tanımaya  başlarlardı, tanıyıncaya kadar  ömür  biterdı)

şimdiki  birbirlerini  tanıma  devresınde     iyice  yüz  göz  olup  daha evlenmeden heçinmektee  zorlanılıyor.

dedim  gibi   eskilerden  hep  gittim  kimbilir belkide  beni endişeye  sürükleyen,  sokak  başların  sinema  köşeleri    ulu  orta    alışverış  merkezlerinde   meydanlarda  ki   görünen  manzaralar mı   bizleri  korkutan   yoksa   benim  de  çocugum  böylemı   olacak  diye düşüncelermi ...

demem   oki  çocuklarımızı     geçmişten   uzak  tutmayalım  onlara  ileriyi  gösterırken   geriye bakmasını    öğretelim  bir  çocuk  yetıştırıken  önce    atanı  tanıtacaksın..  atasını  bilmeyen  bir  insan   babasını   dahı    hatırlamaz.   saygılarımla....






  

YORUMLAR

30 Haziran 2012, 19.42

Cidden hiç dikkat etmemişiz erkekler bile ağda yaptırıyo :)

Ve gerçekten yeni tanışan sevgili olanlar 3 günde herşeyi yaşayıp bitiriyo

ne kadar güzel oturmuş ve unuttuğumuz olayları bize hatırlatmışsın sagolasın

30 Haziran 2012, 19.48
hahaha smile Resmismile Resmi cidden çok doğru ve bilimsel bir tespit ömür bittiği için boşanmazlardısmile Resmismile Resmi
30 Haziran 2012, 19.54
Bence erken biten evliliklerin sebeplerini yanlış analiz etmişsin.

Evlilik yürümüyorsa bitirilmelidir. Bu, medeni ve olması gereken bir davranıştır. Eskiden erkek için bir sorun yoktu, kadın için vardı. Kadın boşanırsa ailesine ve çevresine nasıl açıklayacağını, geçimini nasıl sağlayacağını ve çocuklarını nasıl bakacağını düşünürdü. Artık kadının ekonomik özgürlüğü var ve tüm bunları düşünmesine gerek yok. Böyle olunca, kadın erkeğe sabır göstermek zorunda kalmıyor ve evlilikler erken bitebiliyor.

Eğer gelecekteki eşim evlilikte mutsuzsa ve gelecek kaygısı yüzünden boşanmıyorsa çok üzülürüm. Mutsuzsa boşansın. Her gün sahte yüzünü görmek istemem.

Eski evliliklere bir de şu açıdan bak; acı çekmeyen, yıllarca sabır göstermeyen, şiddet görmeyen kadın ne kadar? Çok az... Eski kadınlar boşanmak gibi bir ihtimali akıllarına bile getiremedikleri için evliliklerini devam ettirmişlerdir.

Ben vücuduma hiç bakım yaptırmadım şimdiye kadar ama yaptırmak isterdim. Bilimsel olarak sağlıklı olduğu kanıtlanan şeyler sağlık için yapılmalıdır. Örneğin; bir erkeğin yüz maskesi yaptırmasının zararı yoktur, faydası vardır.

Son olarak, tabi ki atamızı tanımalıyız ama atamızı tanırken at gözlüğünü çıkarıp tarafsız tanımalıyız. Onların yanlışlarını da görebilip, bu yanlışları kendi ailemiz ve çocuklarımız (geleceğimiz) üzerinde tekrarlamamalıyız.


30 Haziran 2012, 20.00

2 gün önce  şehir dışına çıktım kısa süre.Yolda devasa bir reklam panosunu temelinden çıkıp, yan yatmış halde gördüm. Asıl dikkatimi çeken sadece bu devrik görüntü değil, görüntüyle kombine düşününce panoda yazanlardı.'' xxxx İnşaat Şirketi ve Yapı Marketimizle hizmetinizdeyiz. Güvenin adı: xxxx İnşaat Şirketi ''  :))   Nasıl   güvenebilirim ki  o  panonun halini görünce şirketle yapacağım evliliğe. İçimden geldi yazdım bu küçük anımı.Aşk  dünyasının ev' sizi  olarak  yaşamaya  devam :)

 Kobra, ben anlayamadım  görücü usulünümü savunuyorsun  flörtü mü ? Ama  benim şahsi fikrim   görücü (gerici)   usulü evlilik  buğünki şartlarda  geçmişteki  sadakati  ve   devamlılığı  vermez. Tabii bu  yinede benim  fikrim.

  Değinmeden geçemeyeceğim.Şu  rakamsal  değerler  konusunda biraz daha  dikkatli olsak .Herhangi birini  değil, ama  dirsek  çürütmüş!!   birinin bunları yapmasını    eleştirrim.  Erkeklerin  %170 inin traş olması ne demek :)  eşlerini de traş etseler  bu değere  ulaşamazlar:))  M.ö  200. yıldan günümüz arasında  200 yıl varsa  İsa bugünlerde doğar:)

  Emeğe saygı   ...  diyerek,    paylaşımın altına imza atamasamda,  emeğin saygıyı hakediyor ..

30 Haziran 2012, 21.07
beymnen   sen   eleştırı  deil   dostum  bilhassa   bana  takılmadan  edemıcen mi  yahu))

gelelim  konuya   orda  1-   görüzülükten  gecen  tek  bir   söz  varmı  ? 2 -  ayrıca  neyi  kasttetımi   anlayan   anladı  zaten   bir  tek  sen  anlaadın sanırım  bende  senin  ne demek istedını anlamdım zaten  boş ver   ( = ;  ))
----------------------------------------------------------------------------------------------
adedebali  hayırdır  burda   ilişkilerden  bahsediyoruz  sonuçlardan  değil)
iyi  analıze edememişsim   buyurun  siz    analize  edin.    gecmişte  güzel bir gününüz  olmuştur  ah  keşke  o  günü  tekrar yaşayabılsem  dediniz  hiçmi  olmad ı ))   ------------------------------------------------------------------------------------------


30 Haziran 2012, 21.21
    Hımm Güzel konu. Hep düşündüğüm konulardan biri aslında geçmiş zamanlarda mı, gelecek zamanda mı yaşamak isterim diye ama ben yine gelecek zamanlarda yaşamak isterdim.. Geçmişi sadece görmek isterdim.. Erkek denilince akan sular durur bence.. Erkeklerin kaş aldırmasına, mykan'nın söylediği gibi ağda yaptırmasına çok karşıyım yaa ayıp bence :) Nerde taş fırın erkekimm nerde pısırık biri :S Boşanmalara gelince zamanımızda boşanmaların sayısı kadınlarımızın kendi ayakları üstünde durmasından kaynaklanıyor.. Kimse kimsenin kahrını çekemiyor ve boşanmalar oluşuyor ki artık çok çok normal karşılanıyor Eskiden böyle değildi? Annelerimizin yaşadıklarını şimdi hangimiz yaşayabiliriz ?? Çok doğru '' Atasını bilmeyen bir insan babasını dahi hatırlamaz'' Saygılar Qobra..                                                                  Selly...
30 Haziran 2012, 22.01
200 değil 2000 yıl da deseniz yanlış. o avcı-toplayıcı insanlar 10 bin yıl önce yerleşik hayata geçmeye medeniyet kurmaya başlamışlar. Yani mö 200 lü yıllarda da şimdiki gibiydi ana hatlarıyla yapıları.

Diyelim yıl vermediniz ve avcı-toplayıcı topluluklarla yerleşik hayat topluluklarını karşılaştırdınız işte o zaman haklısınız diyorum.ekonomik hayatın kadın erkek ilişkilerini etkilemesi yadsınamaz.
30 Haziran 2012, 22.15
Ellerine ve Yüregine saglik kardesim..Cok iyi bir konuya el atmissin vede süper aciklik getirmissin Kutluyorum seni bir baba olarak ..:)))
01 Temmuz 2012, 00.32
Hafiften tarihler yanlış sanki...
01 Temmuz 2012, 02.33
Hep gündemimizde olan bir konu işlediğiniz.Acaba görücü usulümü yoksa flört edilerek yapılan evlilikmi..En güzelini dinimiz bilir diyorum..Allah yarattığı kullarını iyi bildiği için kuralları baştan koymuş..Kadın ve erkeğin evlilik öncesi birbiriyle içli dışlı olmasını yasaklamış..Evlilikte yaşanması gereken her güzel şey flört döneminde yaşanıyor..Elde etme pahasına iki tarafta kendini saklıyor...Ben hiç bir zaman inanmadım kişilerin flört döneminde birbirini tanıdığına..İnsanlar birlikte yaşayıp,birlikte uyumadıkça,olayları birlikte göğüslemedikçe,birlikte yokluğa katlanıp,varlığı paylaşmadıkça birbirini tanıyamaz..İnanmıyorum aksini söyleyenlere..Çıkarmışlar bir elektrik meselesi..Elektrik alamıyorum..Alma zaten elektrikle çalışan cihazmısında elektrik istiyosun:))Bi fıkra  var gündemde..Torun büyükannesine sormuş:Büyükanne dedemden elektrik aldınmı? diye.Büyükanne:yok torunum nerdeeee..O zamanlar elektrik mi vardı ne gezer.Gazla idare ediyoduk..Gaza geldik evlendik...Nikahta keramet vardır diyorum..En iyisini yaradan bilir..Kullar plan yaparmış Yaradan yukardan bakar gülermiş..Kendimizi kandırıyoruz diyorum...Önceden kadınların süslendiği erkeklerin çalıştığı sonra durumun değiştiğini söylemişsiniz ..Tabiki onlarca sebebi var olan değişimin..Her iki tarafın katkısı çok bu işte..Önce kadın erkeğini elinde tutma çabasında..Bi kaçarsa vay haline.Rezillik paçasından akacak...Biliyor napsın işi süse püse veriyor..Malum erkeklerin çoğu eşini eve saklar kendi çöplükte gezer...:))Şimdi erkekler süsleniyor.Neden ?artık kadınlar seçici..Çünki kadında kazanıyor..Bakıyor karşısındaki erkek yanına yakışıyormu yakışmıyormu Erkeklerde akıllandı ve taktik değiştirdi..Kendilerine iyi bakıyorlar pazarlama meselesi bu ..Neden uyanıklar da ondan..Çalışan kadın yüklerini hafifletiyor..Erkekler Kendilerini paralamıyorlar eskisi gibi..birde kadınlar maddi açıdan özgür olunca erkek kendini heran için kapının önünde bulabilir..Aman dikkat.Devir değişti...Arkadaşım bana birgün kadınlar otobüs gibidir erkekler durakta biner öbür durakta iner dedi..Güldüm bende ona kadınlar otobüs gibidir evet duraktan erkeği alır öbür durağa kadar tanır öbür durakta fırlatır yerine başka yolcu alır..:)))))))))erkekler aman dikkat...Kadının fendi erkeği yendiiiiii.......
01 Temmuz 2012, 02.55
Kobra ilk etepta eline ve emeğine sağlık diyerek bende bu konuda fikir beyanında bulunmak isterim.

"""   şimdi  ise,  birlikte  olduğun  halde    1-2  yıl  tanıma  sürecın olduğu  halde  kurulan  evlilikler   1  yılı    doldurmadan  boşanma sefasına   geliniyor."""
"""  Çünkü   eskiden çiftler  birbirlerini  evlenince  tanımaya  başlarlardı, tanıyıncaya kadar  ömür  biterdı) """

 Bu cümleleri ele alarak yazmamda bir sakınca yoktur umarım...Eski ile yeni kelimelerini,  kullanmışsınız.

Eski'den  (  sizin değiminizle ) kadınlarımız sadece tarla,bahçede ücretsiz aile işçisi olarak çalışır ve erkeğin eline bakmak zorunda kalırlardı. Elinde maddi güvencesi olmadığı  ve çevrenin ayıbını almamak için erkek  dövsede sövsede boyun eğmek zorunda idiler.
      Oysa şimdi kadınlarımızın çoğunlu kendi  yaşayabilecekleri bir statü deler,  düşünce aynen şu ( Ben bir erkekden daha fazla çalışıyorum hem Anneyim, hem Ev kadınıyım, hem eşim ve hemde sırası geldiğinde erkeğim..) Peki ben böyleysem neden kendimi ezdireyim? 
İstatistiki bilgilere göre son 5 yıllık çizelgede boşanma sebebi olarak

1. Maddi kaynakların verdiği geçimsizlik
2. Şiddet   geliyor.

Yani kobra sorun insanların 1-2 sene yada 5 sene sevgili olarak dolaşmaları değil bence, sorun Modernleşmemiz. Ve sizinde dediğiniz gibi çocuklarımıza hernekadar Ananelerimizi , örf ve adetlerimizi öğretsekte zaman ve teknoloji alıp götürüyor...

Paylaşımınız için tekrar teşekkürler...





01 Temmuz 2012, 04.16
aslında gerçekliliğini bildiğimiz ama   kabullenmeye korktuğumuz   bir konuda yorum yaptınız ve fikirlerinizi belirttiniz.Keşke sevgiler ve aşklar eskiden anlatıldığı gibi saf ve tertemiz olsaydı. Belkide ozaman bu kadar acımasızca harcanıp yok olmazdı değerlerimiz. Çağdaşlığa doğru hızla ilerlerken, gerçektende arada bir durup geriye bakarak, sevgi ve saygıyı ne hale getirdiğimizi hatırlamış oluruz.  Unuttuğumuz bazı şeyleri hatırlatmaya çalıştığınız için teşekkürler.  Saygılar QOBRA
01 Temmuz 2012, 13.09
Eskiden beri avcı erkek, kadının gözüne girmek için avlanır beslenmenin yanı sıra:)) Ne avladığı prestij sağlar çünkü kadın gözünde. Öyle ya, tavşan avlayanla kaplan avlayan bir mi:)))
En güzel kızı kapacaksan avladığın hayvanın kürkünü taşıyacaksın mantığı taa o zamanlarda varmış. Kadın da hemcinsine caka satacak hem, erkeğiyle :) Pısırık tavşan kürklü adam mı aslan postlu adam mı:) Yok , kürk sevdiğimden yazmadım bunları , antropologlar söylüyor:)
Yazınızdaki eski yeni aşktan ben anlamam, aşk aşktır eski de olsa yeni de.Evlilikle aşkı bağdaştırmayı da sevmem. Bilirim ki herkes aşık olduğu adam ya da kadınla evlenir. Evliliğin sürdürülebilirliği de kişilerin bir çok vasfına bağlıdır, öyle aşkın bitmesine filan değil. Kaynama noktası , hatta taşma noktası insandan insana değişir. Büyük laf olacak ama ısıtmamak lazım işte. Ilık iyidir...
02 Temmuz 2012, 20.25
Evrim diye bir şey hakkaten var sanırım :)
Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın