gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

Nasıl Bilirdiniz?

05 Kasım 2012, 00.47
A- A+

Bugün (Pazar) gazetelerde görmüşsünüzdür belki. İstanbul’da bir baba, neredeyse tüm ailesini katletti. Cumartesi gecesi zaten haberi internetten okumuştum, onun için tekrar ilgimi çekmemişti gazetede ilk sayfada görünce. 

Sonra Pazar keyfi yapıp, gazetenin sayfalarını birer birer geçerken, haberin ayrıntılarına takıldım. Aile hakkında çevreden  görüş alınmış. Örneğin ev sahibi demiş ki; “1 yıl kiracım oldular, 3 ay önce buradan taşındılar. Evin kirasını zamanında veriyorlardı”. Bazen gazetecilere şaşıyorum. Nereden gidip buldunuz arkadaş, eski ev sahibini de, sordunuz. Sonra oradan bakkala geçmişler. Ben Leyla ile Mecnun dizisindeki, çıkarcı, paragöz Erdal Bakkal’ı sadece, film karakteri zannederdim adam meğerse gerçekten yaşıyormuş. Yaptığı açıklamaya bakın; “Sessiz sakin bir aileydi, peşin alışveriş yaparlardı, borçları yoktu!”. Oha diyorum, yuh diyorum. Yahu senden, gelmişler, aile hakkında bilgi istiyorlar, aklın sadece buna mı basıyor? Veresiye alışveriş yapmazlardı, adamın aklında kalan bu. Allahtan, eski kaşar sever, Kars kaşarını kokusundan tanırdı, fiyatına bakmazdı filan dememiş. Ya ev sahibine ne demeli? Çıkarken evi boyatmadan çıkdıydılar filan demediğine şükür mü etmeli? Biz ne zaman insanlığımızı bu kadar kaybettik, ne zaman bu kadar “düz adam” olduk? Ölmüşlerin arkasından, tek düşündüğümüz maddiyat mı?

Merak etmeyin, ağır giriş yaptım, sosyal mesaj içerikli yazı gibi oldu ama korkmayın, Çocuklar Duymasındaki gibi mesaj vermeyeceğim çaktırmadan.

Tüm bunları okuduktan sonra, aldı beni bir düşünce. Ölsem arkamdan ne derler diye. Sonra da, dur dedim, şunu bir blog olarak yazayım da, yorum garantili getirisi olsun, kira garantili evler gibi :) Önce biraz kendime sataşır (yazıyı okuduktan sonraki not: hiç de kendime sataşmamışım), sonra da, sitedeki üyelere sararım diye düşündüm.

Ölmüşüm, millet toplanmış cami bahçesinde. Millet dediysem, çok zannetmeyin, 5-10 kişi :) Hoca soruyor nasıl bilirdiniz diye benim için, biri oradan atılıyor; 

“Ölümü, ziyafet tadında oldu. Fıstıklarını herkesten sakınırdı, al işte gmsnn efendi, kefenin kasesi yok, fıstıklarını şimdi maymunlara atıyoruz. Hadi şimdi de oradan bana hurilerle ilgili akıl ver ki, en azından anam köylük yerde, oğlum, öbür dünyada hurilerle kaynaşacak diye bilsin. Ayrıca ölümünü haber verirken, bana ismen haber verilmemiş, herkese gönderilen mesajı copy+paste ile bildirmişler, bu tavrı kınıyorum (kınama no 341)” (beymen33)

“Böhühühü (timsah gözyaşı) çok severdim ben onu. O geldiğinden beri, üzerimden büyük yük kalkmıştı, ben şimdi ne yapıcam. (üstünü başınır yırtar gibi yapar, halbuki evden yırtık kıyafetlerle gelmiştir. Mezara da o indirir ki emin olsun gömdüğünden)” (Cebren)

“Ölümü de, opluğu gibi berbat oldu, yağmurlu günde mi ölünür be adam, ıslandık hep smile Resmismile Resmismile Resmi, toprağı az olsun” (bilgeguness)

“İnsanoğlunun ölümsüz olmadığı konusunda, yapılan çalışmalar sonrası, emperyalist güçlerin egemenliği altında oluşturulan cenaze törenleri, şamanist ayinleri andırdığından, makyevelist kişilerin, toprağa kabul edilmeyip, yakıldığı söylense de, ateşin henüz keşfedilmediği devirde, oportünist yaklaşımla... (cemaat uyur)” (.tan., patagonya kralı, masaldaki kral vb)

“Hüzün gözyaşlarım, yağan yağmura karışırken, akan damlalar, fularımı ıslatıyor, Sezen Aksu eşliğinde www.yutup.kom/watch.php?hedere-hodore.... onu son yolculuğuna uğurluyordum. Ben değil, bir arkadaşımın başına gelen olaya göre diyorum, bence, Allah sevdiklerini yanına erken alıyor, ışıklar içinde uyu. Not: Cenazeye çiçek göndermek yerine lütfen Tegev'e bağış yapın (Arkadaş buradada mı sosyal mesaj:) )” (Trapper_4Ever)

“Herkese, üst bant aşk mesajı attım, bi ona atamadım, pişmanım smile Resmi smile Resmi smile Resmi Seni seviyorum Riche smile Resmi Gmsnn smile Resmi Riche smile Resmi Gmsnn smile Resmi Riche smile Resmi Gmsnn smile Resmi Riche smile Resmi Gmsnn smile Resmi Riche smile Resmi Gmsnn smile Resmi Riche smile Resmi Gmsnn” (Riche Rich)

“ahm, öhm, hımmpss, ya ben daha siteyle ilgili bir sürü şey isteyecektim, dayanamadı gitti adam. Aman ya, geçen Aysın’a demiştim zaten, bu adam benim küçükken çizdiğim resimdeki ayakları toynağa benzetmişti, ohh olsun ona, dikti toynakları işte havaya, hahaayt” (Ataya)

“Zuhaahahahahahahahahah, Puhaahahahaha ahhahahah, ay valla sinirden gülüyorum ya” (strawberry)

“Işığın gölgesi, kütüphane kartıma vuruyor, ben ise, oradaki soğuk damgaydım, izim kocaman gözüküyor. Hey sana söylüyorum, kahrolası pislik, sana öleceksin demiştim, öldün ama kurtulacaksın zannetme, daha yeni başlıyor, karın ağrıların” (özdür)

“Ölmeyeydi iyiydi, ben onla ikinci röportajı yapacaktım İzmir Alsancak meydanında. Püfff, hiç güzel olmadı bu :(” (35kelebek)

“Ohh pek güzel oldu, bana bayram mesajı göndermemişti, ben de ona şimdi duat etmicem işte” (*nazenin)

“Haydaaaa, ben şimdi öbür tarafa nasıl radyodan bağlantısı yapıcam da konuşucam bu adamla? O kadar da dedim, gel çık yayınıma konuş diye, ömrü yetmedi işte” (kupabeys)

“Opum yaaaa! Hiç de sözünüzü tutmuyomuşunuz smile Resmi smile Resmi En az 12 defa oyun sözü verdin, şimdi de tutmadan gittin” (ExDeniz)

“Bismillahirah..... Kul eyzü.... Amin, helal olsun, helal olsun, helal olsun” (mirza78 - Arkamdan tek dua okuyan kişi)

smile Resmismile Resmismile Resmi Hay allah ya, ben bu adama da mı, saz çaldım da, dayanamadı gitti şimdi. Yazık oldu, heba ettik adamı” (xsokeli)

“..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ....
Hocanın nasıl bilirdiniz sorusuna, 8 sayfalık yorum yapmış gibi o kadar uzun konuşur ki, cenaze 3 gün sonraya sarkar” (Yelove)

“Bence bu karikatürde olduğu gibi, insan otobüsteyken yaşlılara yer vermeli. Hem benim aşık olduğum bi kız vardı, ölmüştü, sonra canlandı filan. Ne var ya? Ya abi bu blogum, pardon, bu helalliğim de mi kabul olmadı ya? Ben bu işi beceremicem valla. Keşke onun gibi ölmeyi becerebilsem, ben ölürdüm” (EvdeEkmekyokGittimElitAldımAnnemKızdıBabamBişiDemedi)

“Gmsnn, bize bloglarda yorum kısıtlaması getirmiştin ama bak gün geldi, sana lazım oldu işte. Ya hoca normal ölülere, helallik hakkı 5 kişiyle sınırlı deseydi ne yapacaktın? Bu kadar helallik alamayacaktın. Düşmez kalkmaz bir Allah işte” (Sat_Agraha)

“Nihoooo haaaaaaa puhaaa haa haaa. eki eki eki eki eki, sinirden gülüyorum dedim ya, aaaaa” (TEVAZU_)

“Üniversitede sevgili hocam Müşfik Kenter demişti ki; gerçekten ölü gibi ölmelisin. Kendimi o zaman gerçekten öldürdüm, aslında çok beğenmelerine rağmen, sırf daha da pişelim diye, hiç güzel ölemedin demişti. Ama gmsnn güzel ölmüş. Çekik gözlü Koreli biri olsa, ancak bu kadar ölürdü” (siyahorkidee)

“Kayseriye gelip, pastırma yemişmidir acaba? İnşallah yemiştir, allah rahmet eylesin” (TURK38)

“Hadi bakalım, şimdi de ortalanmış bloglarımı yayınlama da görelim !” (mykan)

“Herkes hile yapıyor ya, bence bu da hiledir. Hayal gemisinin kaptanı” (ASI_KES27)

“Ölürken, arada siteyle ilgili bişi dedi mi, bi özellikten bahsetti mi acaba? Bloglarda hep öyle yapardı. Ben sonuna baktım ama hiç bi mesaj yok siteyle ilgili” (x üye)

“Beni haksız yasaklamıştı, iki elim yakanda demiştim, öbür dünyada. Şimdi o düşünsün” (y üye)

“Ooohhh, iyi olmuş, selam veriyorduk bi selamımızı bile almıyodu, hıyar! diyemedim ya la” (İşler Güçler’in etkisinde kalmış üye)

“gmsnn opumuz ölmüş, allah rahmet eylesin. Onun anısına süpriz ödüllü 7 gün turnuva yapıcaz akşamları saat 21:40 da, herkesi bekleriz” (Üye toplamaya çalışan çakal salon sahibi, süpriz ödül de, arkamdan küfür etsinler diye 1 fıstık)

“İyi adamdı, devamlı, elit alır, renkli rumuz alırdı, bol fıstık harcar, hepsini de peşin öderdi. Bana borcu yoktu.” (gmsnn)

YORUMLAR

05 Kasım 2012, 10.36

Dışarıdan bakarsan, mutlu mesut sanırsın, Yaşadıkları roman, gözyaşı dram olur... İç Dünyasına girdiğinde küçücük şeylerle mutlu olmaya çalışan insanlar.ne yazık ki bu olay tamamen bir tek dedikodudan ibaret. başka deyimle başkasının aklı ile yaşamak. Yaptıkları bazılarını şok etse de, bazılarına malzeme olabiliyor. Medyanın yaptığı bu trajik olayı anlatma. Nasıl olmuş, kim etmiş, neden etmiş kimsenin umurunda değil? O seni yönetecek pozisyonunda. gmsnn de kendine malzeme çıkarmış. Bak ne güzel işte herkes eğleniyor. Az ‘’duygudaşlık’’ fazla söze gerek yok. 5 dakikalık bir zamanınızı ayırın inanın çok şey değişecektir. 

05 Kasım 2012, 10.37

 Ikınıyorum  ıkınıyorum  ama  benim adıma  yazdığın satırlardan  farklı  tek bir  kelime  bulamıyorum yazacak.Kaldı ki   sadece ben değil,   diğer adı geçen arkadaşları  seslendirmende de  ses  tonlarına  kadar  mükemmel bir  akord    yakalamışsın  :) 

 Okurken empatide  yaptım.Ben ölsem ne  derlerdi diye?   ''  gömün  gitsin''   kelimesi   cemaatin  ortak  dili olurdu herhalde.:))

  Cebren'e  not:  Gördün mü  cebren?  Benden öncesi de  varmış,  benden önce     gitmesi muhtemel  daha  kimler var  kimbilir.:))

 Ölmek  kolay  gmsnn...  Önemli olan   benim için  ölmek.:)   ( son cümlenin meali:  a)  önemli olan  benim  uğruma  ölmek... b) önemli olan   benim gözümde  ölmek ) ...

        ...  A şıkkını  kabul etmeyenler, B  şıkkına   razı  olmak durumundalar .Kişisel  mesajımıda  bu  dünyadaki  hurilere  paylaşımın  vesilesi  ile verdikten sonra ...

  Bende  seni   seslendireyim  bir cümle ile:  '' Ölüm ölüm  dediğiniz nedir ki  sevgili  üyelerim,  ben sizler için  yaşamayı  göze  almışım''  :))

05 Kasım 2012, 10.52

  İki gün önce meydana gelen, insanın tüylerini diken diken eden cinayet, hepimizi çok üzmüştür mutlaka. Bu tür olayları okuyoruz, görüyoruz, o an içimiz parçalanıyor, kızıyoruz ediyoruz vs. Bir gün geçtikten sonra unutuyoruz. Her zamanki gibi ateş düştüğü yeri yakıyor. Bloğun ilk paragrafına tamamen katılıyorum, nelere takılıyor insanlar, medya da bunu nimet bilip dallandırıp budaklandırıp, haber yaptığını zannediyor''.Sosyal mesaj içerikli gibi'' olmadı direkt sosyal bir dram vardı ortada.

   Olayın etkisinden türlü düşüncelere kapılmak, bu olayın sizi ne kadar etkilediğini gösteriyor. Buraya kadar tezat bir durum yok.Öldüğümde arkamdan ne derler? Bulunduğumuz ortam Blog olunca; yazanları, yorumlayanları ve okuyanları düşünmeniz güzel olmuş. Fakat, böylesi dramatik bir olayın üzerinden yola çıkarak mizahi bir şekilde yol almnız pek hoşuma gitmedi benim. Şu nokta da, olay yani, '' Ölmüşüm, millet toplanmış cami bahçesinde...........'' diye devam eden paragraftan başlamış olsaydı blog, eğlenceli olurdu kendi adıma. Söylenen acıklı bir uzun havanın ardından oyun havasına geçmek gibi... 

05 Kasım 2012, 11.00

Blog yazari ve yorumculari asagi yukari taniyoruz. Ama bana sorsaydiniz bu kadar güzel analiz edemezdim. Vallahi uzun zamandir bu kadar gülmemistim:)

Buna, “Herkese, üst bant aşk mesajı attım, bi ona atamadım, pişmanım smile Resmi smile Resmi smile Resmi Seni seviyorum Riche smile Resmi Gmsnn smile Resmi Riche smile Resmi Gmsnn smile Resmi Riche smile Resmi Gmsnn smile Resmi Riche smile Resmi Gmsnn smile Resmi Riche smile Resmi Gmsnn smile Resmi Riche smile Resmi Gmsnn” (Riche Rich)

Ve de buna, “gmsnn opumuz ölmüş, allah rahmet eylesin. Onun anısına süpriz ödüllü 7 gün turnuva yapıcaz akşamları saat 21:40 da, herkesi bekleriz” (Üye toplamaya çalışan çakal salon sahibi, süpriz ödül de, arkamdan küfür etsinler diye 1 fıstık) cok güldüm:)

TuRK_38 hakkinda yazdiklariniz da cuk oturmus:) Kesin, pastirma yemeden gitmis olma ihtimalinize cok üzülürdü:))

Haa buna da cok güldüm :))“Ölürken, arada siteyle ilgili bişi dedi mi, bi özellikten bahsetti mi acaba? Bloglarda hep öyle yapardı. Ben sonuna baktım ama hiç bi mesaj yok siteyle ilgili” (x üye)

Ya ben hepsine catlayincaya kadar güldüm:)




05 Kasım 2012, 11.20

Ne yani, güldügümüz icin pisman mi olmaliyiz? Gülünecek kisimlari aldik ve güldük. Ve gülerkende aklimizin kösesinden bir an bile olsa, o olayin malzeme yapildigi gecmedi. Bunu malzeme araci gibi görenlere hayret ediyorum. Malzemeye ihtiyaciniz mi var gmsnn opum? 

05 Kasım 2012, 11.54
Günlerdir hastayım, -grip, grip geçer gider- sabah kalktım, yine "Öleceğim galiba" abartısıyla güne başladım kiii:))
Bilgisayarı açmam, Gamyun'a dalmam ve gmsnn imzalı blogu görmemle birlikte,adeta dirilip ölmeyi şöyle bir 50 yıl falan erteledim sayenizde. :)

Son zamanlarda bloglarda -arada tek tük olanlar hariç- bir uyuşukluk, bir tatsızlık vardı gibi. Bayramdır, tatildir, bu yüzdendir falan dedim ama değişmiyordu. Yeminle bu blog da ilaç gibi geldi.
Keşke daha sık yazsanız. Ve sevgili cebren; O'nun da -sizin gibi- buram buram zeka kokan yazılarını özledim.

Şahane bir kurgu, mükemmele yakın bir gözlem -az sayıdakiler teğet geçmiş, çoğu göbekten vurmuş- nefis bir yazı dili, ipince espiriler, daha ne olsun. Tabii ki helal olsun!:) -Yazıya-

Bana gelince: Haşaaa! Tövbe estağfurullah! Benim işim dirilerle sevgili gmsnn. Lafımı esirgemem, eğer diri ise ama ölülere sadece rahmet okurum, arkalarından konuşmam.
Ha, "Destan yazıcı", "Sivri dilli", "Teşekkürler, sevgiler kalıpçısı"- Vallahi içimden geldiğinden yazıyorum:)-, ve hatta "Her şeye muhalefet" dense bile bana daha çok uyardı.:)

İnsan sevdiklerinin ölümle yok oluşunu düşünemez bile. Ben de sizi çok severim. Allah uzun ve güzel ömür versin, hep yanıbaşımızda olun.
-Haydaaa! Adnan hoca denen adamın "Kedi canını severim." lafı nereden yapışıverdiyse aklıma?!..:)-
TEŞEKKÜRLER VE DE TABİİ Kİ SEVGİLER.:)

NOT: Sevgili cebren'in cevap hakkını nasıl kullanacağını çok merak ediyorum.:)
Yorumları okumak da ayrı zevkti. Bu arada, "“Ölürken, arada siteyle ilgili bişi dedi mi, bi özellikten bahsetti mi acaba? Bloglarda hep öyle yapardı. Ben sonuna baktım ama hiç bi mesaj yok siteyle ilgili” diyen "x üye-lerden biri-" kendini deşifre etmiş.:);
sıfır_hata, kardeş, hani "Yere düşse bir avuç toprakla kalkar." denilenler var ya, işte ondan... diyorum sana.:)))
05 Kasım 2012, 12.14
"Aa benimki de cuk diye oturmuş" diyemedim ya la :) 



05 Kasım 2012, 12.57
   Sabah bilgisayarı ilk açtığımda bloglara göz gezdiriyorum. Gmsnn blog yazmış okumamak olmaz diyerek başladım. Sonuna kadar dikkatlice okudum ve gülümsediğim anlar oldu ne yalan söyleyim. Bir gün öncesinde blogun başlangıcına konu olan haberi görüp dehşete düşmüştüm. Bir o kadar da üzüldüm ve derinden etkiledi beni. İçinde her türlü dram var. Köyden şehire göç etmelerinden, kardeşiyle eşi arasında ilişki olmasına, 7 tane çocuğu olmasından onları gözünü kırpmadan öldürmesine kadar. 
   Belki de hala onun etkisinde olmam sebebiyle keşke dedim bu olay üzerine yazmasaydı bu bloguda sadece kendisi öldüğünde neler denirdi onları yazsaydı. Bunu yorum olarak yazayım dedim başta. Ama Gmsnn in bloguna yorum yapmakta başlı başına bi risk. Çok güzel yazmışsın helal olsun çok güldüm desen "yalaka" olacaksın, bu olay üzerine böyle blog mu yazılır desen "gmsnn ye gider yapıyor artist" olacaksın. İnsanları su-i zan a sokmaktansa yazmayayım hiç demiştim. Digor un, YU_CAN'ın, Bala'nın yorumlarından mı cesaret aldım yoksa Zülal in yorumuna mı kızdım yazdım bilmiyorum artık.
  Ateş düştüğü yeri yakıyor evet. Düşünüyorum da bu blogu o ölen çocukların hayatta kalan kardeşlerinden biri okumuş olsa ne tepki verir. Burada insanlar güldü, eğlendi amenna herkesin hakkı. Gmsnn in malzemeye ihtiyacı yok ona da eyvallah. Ama hepimizin biraz empatiye ihtiyacı var sanki.
   Allah hiç kimseye bu tarz ölümler yaşatmasın, bu tarz bi hayatla da imtihan etmesin. Cenazelerimizde de cami bahçesinde 5-10 kişi değil yüzler binler toplansın ve hayırla ansınlar inşallah.
Cenazemi görünce ayrılık ayrılık deme.O vakit benim bulusma ve görüsme zamanimdir.Beni kabre indirip birakınca, sakın elveda elveda deme;zira mezar cennetler toplulugunun perdesidir.Batmayi gördün ya, dogmayi da seyret.Günese ve aya batmadan ne ziyan geliyor ki?Sana batmak görünür, ama o, dogmaktir.Mezar hapis gibi görünür ama o, canin kurtulusudur.Hangi tohum yere ekildi de bitmedi?Ne diye insan tohumunda süpheye düsüyorsun?
Mevlana'nın bu dizelerindeki şuuruyla ölmek nasip etsin Allah.
05 Kasım 2012, 13.13
Kelebek buraya yumruk havayaa Kelebek buraya yumruk havaya:))
Bütün blog yazarı arkadaşlarına helva yaptırarak bir otobüse binen Kelebek35 ellerinde gamyun flamalarıyla slogan atar;

HEPİMİZ gmsnn iz !
 Not; Evet, bilgess haklı,  bi öleyim dedim yazımda, öleyim de kurtulayım dedim hatta! Ama anladım ki öbür dünyada da rahat yok insana:))
'' Ne bu mezar Atayaaaa ,elitin bitmişti ama mezarın süslü bakıyorum da '' ( gmsnn_casper)
Derler mi derler :) 






05 Kasım 2012, 13.39

       Öncelikle gmsnn'e ilham veren haberi özet geçmek gerekiyor sanırım.İstanbul'da bir Baba Cinnet geçiriyor ve 7 çocuğu,eşi,kardeşinin kafasına sıkıyor ve en son da kendi kafasına sıkıyor.Çocuklardan 2 tanesi uykuda,yaşları 5 ile 8,uykuda yiyorlar yani beyinlerine kurşunu,diğer çocuklar kaçmaya çalışıyor ama nafile,kaçamıyorlar,2 odalı bir evde 10 kişilik bir yaşam cinnetle son buluyor ve bir katliam yaşanıyor.O katliam GAMYUN BLOG ortamına bu şekilde yansıyor ve bakıyorum yorumlara tezahüratlar,ıslıklar bir eğlencedir gidiyor.

       Burada 2 ihtimal var,1. si Sevgili gmsnn,ölenlerin arkasından medya ve sözde komşular tarafından yapılan vurdumduymazlığa gönderme yapıp ''bakın bende bu olayı mizahla karıştırıp önünüze sunacağım ve bana alkış tutacaksınız,insanımızın vurdumduymazlığını şekil üzerinde size kanıtlayacağım'' diyor ve yukarıdaki bir çoğuna anlam veremediğim yorumlar çıkıyor.İdda ediyorum bu yazı normal bir üyenin kaleminden çıksaydı ''nasıl bir insansın,bu olay melzeme yapılır mı,daha o çocukların cesetleri soğumadı'' gibisinden yorumlar gelirdi fakat yazan kişi yetkili konumunda olunca nedense hür irademiz kanatlanıp uçuyor.gmsnn bir anlamda bu durumu da test etti diye düşünüyorum.Bu ihtimalse yazı yazdıran amaç çok zekice,burası da toplumun bir aynası değil mi zaten diyorum.

       Yok eğer yukarıdaki paragraftaki ihtimal değilse,(yani bazı arkadaşlarımızın dediği gibi trajik bir olaydan malzeme çıkarmak ise amaç ki tüm kalbimle söylüyorum,az çok tanıdığım gmsnn mutlaka ilk ihtimali test etmek istedi) o zaman ''sen ne yaptın'' demek istiyorum kendi adıma ve ''gülmekte öldüm'' diyen arkadaşlara da haberi internetten araştırıp gecenin bir yarısı beynine silah yedikleri için ölen çocukların bir zamanlar hayata sevgili dolu bakan fotoğraflarını görmeye davet ediyorum.

05 Kasım 2012, 13.51
Bazen ben de gerçekten şaşırıyorum; "Nasıl bir şeyleri bir şeylere bağlayıp ille de kendimizi rahatsız ederiz, üzeriz?" arayışına.
Yani, sanki o kötü olayı malzeme etmiş gmsnn, sanki kullanmış, sanki o üzülmemiş.(!)
Yapmayın arkadaşlar!
Tek duyarlı kendinizmiş gibi abartmayın. Yazmadan önce tekrar okuyun bakalım nereden bağlanmış konu?
Alelacele okuyup hemen laf yapıştırmaya girişmesek ne güzel, ne yakışıklı olacağız aslında.

İlk paragrafta belirtmiş zaten oayla alakalı duygularını:
"Biz ne zaman insanlığımızı bu kadar kaybettik, ne zaman bu kadar “düz adam” olduk? Ölmüşlerin arkasından, tek düşündüğümüz maddiyat mı?"
Bunlar eğlenceli bir cümleler mi? Malzemelik bir cümleler mi?

Olay nedeniyle aklına ölüm düşüncesi düşmüş:
"Tüm bunları okuduktan sonra, aldı beni bir düşünce. Ölsem arkamdan ne derler diye."
Hangimizin düşmedi? Oradan da yola çıkmış, konuyu tamamen değiştirmiş, neyi arıyoruz öküz altında?
"Hayatta kalan çocuklardan biri okusaymış, ne hissedermiş" falan.
Gerçekten şaşırıyorum...
05 Kasım 2012, 14.24

Gamyun’un 3545 günlük (9.7 yıllık) üyesiyim. Ama nedense kendimle ilgili hiçbir ip ucu verememişim ki benim bu sanal ölüme tutumum hakkında tahminde bulunamamışsınız gmsnn. Ben de ismime özel bildirilmediği için yazınıza copy+paste ile şu satırları eklemek isterdim: “Kendisini tanımasam da daima adil davranmış olduğuna inanırdım. Bunun yanı sıra arkadaşları için vefalı bir dost olduğu her halinden belliydi . Beni yüz kere de kınasalar ben onu yine de iyi bilirdim. Eğer varsa, hakkım ona helal olsun. İnşallah o da bana hakkını helal etmiştir”.

Siz göçmüşsünüz gibi yazmak oldukça zordu gmsnn. Allah uzun ömürler versin. Ama durun sizden önce gidecek ablanız yaşında ben varım. Allah tüm ailelere sıralı ölüm versin.

05 Kasım 2012, 14.34

Bi kaç kişinin abarttığı kadar kötü bi durum yok bence ortada. Adam gazetede okuduğu bi olaydan herkes gibi etkilenmiş, olaydan sonra yapılan röportajlarla ilgili tepkisinide "düz adam" olmuşuz diyerek dile getirmiş. Yine herkesin zaman zaman aklına geldiği gibi olayında etkisiyle ölümü aklına gelmiş ve yazmış yorum garantiside olduğu için kaçırmamış bu fırsatı :p Tamam hepimizi etkiliyo böyle olaylar ama gmsnn e tepki verenler bu kadar üzüldünüz madem hangi biriniz bi Fatiha okudunuz arkalarından?? Okuyunca onlara üzüldüğünüz için oyunu bi kenara bırakıp düşündünüz?? Tepki verirkende kullanalım bence empati yeteneğimizi.

 imza_______gmsnn yalakası

 

 

05 Kasım 2012, 14.55
Bir önceki mesajı yazdığım sırada, TV.de Sezen Aksu'yu dinliyordum. Hala devam ediyor Saba Tümer'in programı. İzlemeyenlere mutlaka bulup izlemelerini öneririm, hepimizin alacağı bir şeyler var mutlaka. Programda, Minik Serçe'nin 10 yıl önce verdiği Türkiye Şarkıları Konseri'nden de güzel kesitler vardı, müthişti.

Tam da o sırada Sezen Aksu Şunları söylüyordu insana dair travmalar hakkında:
"Kendi doğrusuna %100 ibadet etmek..."
"İnsani zaaflarda pozisyon almak..."
"Popüler olan, kolay hedef..."
"İnsan bir kara kutu, hangi noktada zalimleşiyor?.."

Bir kez daha şahit oldum ki, Sezen Aksu olabilmek tesadüf değil ve hiç de kolay şey değil...

05 Kasım 2012, 15.05
hayret ben duyarlı insan beymen den beklerdim kınama yorumunu ama siyasilere dokunulmayınca duyarlılığı pek etkin olmuyor nedense.
yu_can,  trape, bala ve digor kınamış
bu kınama yorumları karşısında  başımı yere eğdim, yüzüm kızardı, nasıl gaflete düşüp de böyle bir şey yaptım, çok utandım... derdim de bu ülkede gerçekten utanması gerekenler utanmadıkça ben hiç bir şey için utanmayı düşünmüyorum.

Benden size tavsiye ertesi gün unutacağınız hassasiyetleriniz ve acılarınız  için methiyeler düzmeyin. Ha unutamayacağınız kadar büyük acılar yaşıyorsanız bu olay karşısında o acıyla gelip nasıl kınama yorumu yazıyorsunuz şaşıyorum doğrusu. Biraz samimiyet lütfen



05 Kasım 2012, 15.38
       Bilgegünes kimsenin samimiyetini ölçmeye kalkma bence,hiç kimse hayata senin baktığın pencereden bakma zorunluluğunda değil ve hiç kimse çoğunlukla aynı fikirde olmak zorunda değil.Ne yani çoğunlukla aynı fikirde olmadığımız için susalım mı,pas mı geçelim,içimizde mi kalsın söylemek istediklerimiz,ya da yalandan alkış mı tutalım iklime uyum sağlamak için,ne kadar da bayılıyoruz önem arz etmesi gereken olayları değersiz gibi göstermeye ve ne kadar empati duygusundan uzağız ki sadece etrafımızda dönüyor dünya.Ertesi gün unutacağımız olayları ciddiye almayalım yani öyle mi? Onlar üzerinden durum komedisi yaratılmasına da sessiz kalalım,Ben salak mıyım? Uyum sağlardım ortama,yok sayardım bazı şeyleri başım da ağrımazdı di mi?.Umrumda değil,kimin ne düşündüğü,burada yazı yazarken de,yorum yaparken de hür iradem neyi işaret ediyorsa o doğrultuda yazıyorum,yorumluyorum,kısaca düşüncesini tepkilerden çekinip içine atanlardan değilim,esas tam tersi o yorumu girmeseydim iç huzurum asla sağlanmazdı.Ama yine de 40 a yakın yorumdan sadece 4 kişinin yorumunu cımbızla alman güzel,36 kişi aynı fikirdesiniz,bunun keyfini yaşasana,biz nasılsa %10 u temsil eden azınlık olarak kaldık,yani bilgegünes dogru olan sizsiniz.neden yanlış olan,samimiyetsiz 4 garibanla uğraşırsın? İçin rahat mı değil yoksa? (İlk yorumumda ki 2. paragraf tekrar okunsun,ısrarla aynı fikirdeyim)
05 Kasım 2012, 15.51

Yorum yapmayalı çok zaman oldu:) Bakalım yorum yapmayı becerebilecek miyim? Öncelikle  Allah cümlemize hayırlı ömürler nasip etsin. Ve tabiki ölümün de hayırlısını versin.Amin. 

Kulun kul üzerinde hakkı elbette vardır. Henüz hayatta iken helallik almak gerekliliği de aşikardır. İlla mezar başında iş işten geçtikten sonra mı helallik alınacak ? Ben şahsınıza varsa eğer hakkımı helal ettim. Siz de helal edersiniz umarım.

Gelelim pastırma konusuna:) Umarım yemişsinizdir Kayseri pastırması. Yememişseniz inanın bu büyük bir kayıp. Ve böyle bir kayıp söz konusu ise gereği tarafımca yerine getirilebilir. Yiyeceğiniz pastırmanın kalitesini Zülal'e sorabilirsiniz:) O tadına baktı çünküsmile Resmi

Sağlıcakla kalınız....TuRK..

05 Kasım 2012, 15.51
Nasil MI bilirdim????Ya bu ölüm birgün benide alip götürecek ,öteki tarafa acaba  gamyunda harcadigim kadar zamani ibadetle vb. §eylerede mi degerlendirsem...Ama rahmetliyi tanimazdim bari sevabina bir ''Fatiha'' okuyayim...Ne kadar ayni sitede,ayni odalarda dola§sakda tani§mak kismet degilmi§..i§te böyle kisacaik ömür,kimseyi 101 oynarken üzmeye degmez,ta§ calmaya degmez,puan alabilmek icin §irket olmaya degmez....Ama rahmetli mutlaka iyi bir fani idiki,millet car§af car§af hakkinda yazi yazmi§lar valla dünyadan göcüp giderken bile arkasinda böyle bir sevenler toplulugu birakmali,helal olsun!!!...Oysaki ben öylemiyim ????Topragi bol olsun(ya§ayana denince ,ömrü uzarmi§...Allah saglikli daha nice ömürler versin!!!)diyeyim...Aminnnnn!!!!
05 Kasım 2012, 16.06
ölen opun yerine kim alınacak...alımlar ne zaman
05 Kasım 2012, 16.11

Malzeme buraya değil, medya' ya lazım. Nerden biliyorsunuz o çocukların ikisinin kaçmaya çalışırken vurulduklarını? Bir de, o çocuklardan biri gelip bu blogu okusaymış. He tüm acılarını unuttular oyuna sitesine girdiler öyle mi? Tribünlere oynayıp, kameralara da el sallamak kolay.

Gmsnn yorumu çok olsun diye mi o olayı kullanmışş. Pehh! Ya hu bu adamın hangi yazısı yorumsuz kalmış? Bir de ona misyon yüklemek isteyenler var. Efendim test etmek istemiş mişş. Hayır bence test falan değil. Gayet güzel bir yazı olmuş. O olay yüzünden "enerji vampirliği" yapmaya gerek yok. Bir üyenin dediği gibi kaçınız onların arkasından dua edip gözyaşı döktünüz? Başlangıçta ki yorumlara bir de sonlarda ki yorumlara bakın. Bilgegunes son paragrafında çok güzel söylemiş. Tebrik ederim bilge.

Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın