gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

İŞTE BU BENİM AĞABEYİM

12 Eylül 2013, 21.45
A- A+

Hanı  bazen hiç  ummadığımız  bir  anda  karşımıza alıp da, Şöyle bir  güzel  içimizi  döküp dertleşmek  isterız  ya, bu ya   en  yakın  bir arkadaşınız, yada  çok  sevdiğiniz  yakınınız  olan,  kardeş kuzen yada  kankanız   gibi. Ama ? öykle  zamanlar  olur ki  işte  bu  benim   sırdaşım dersiniz...

Benim  en  buyük    dostum,  arkadaşım,   sırdaşım  akla  ne   gelirse,   her  şeyim  diyebildiğim  ağabeyim.

Bazen  ben  ona   bazen de  o  bana  içimizi  döker  dertleşiriz..Biz ikimiz  her  şeyi   rahatlıkla  çekınmeden  anlatırız  saklımız   olmaz. o  bana   en  son  çıktığı  kızı  anlatırken  ben  ona  erkek  arkadşımı   anlatacak  kadar  cesareti   kendimde  bulabildiysem  bunuda ağabeyime  borçluyum,  çünkü  hiç  bir  konuda  bana  ne  tepkisi  olmuştur  nede yasaklar getırmıştır,  ha bu  demek  değildir ki   her  şeyi  özgür  bırakmıştır. 

 sadece  doğru  olanın ne  olduğunu    gösterıp  adımlarımı   atmamı   bana  bırakmıştır  
Bugün   bir  çok  taşralı  genç  kızlarımızın   bırak  baba     baskılarından  kurtulsun   evin  en ufak  erkek   oğlunun bile  abla  üzerine  hükümdar  olduğunu   hepimiz   görüyoruz..  kız   erkek  farketmez,  
Ama  şu  bir  gerçek  bugün  ülkemız  hep  eğıtımsızlikten  şıkayetçi  onca  insanlarımızın tek bir  noktada  görüş  birliği  içerisinde  hep  ayni  şeyi  savunmuşlardır. kız  okumaz  okursa   ya  evden  kaçar ,  yada   davulcuya  varır. gibi  sözlerle kulaktan  kulağa  yaygınlaşan  bu sözler, bir  çok   aile bireylerini tetıktelemış  oldu.

Düşünüyorum da  bazen  kendimi  evde  baskı  altında  yetışen  kızlarımızın yerine kendimi  koydum da  eminim ki  ruhsal  anlamda  çökertilirdim. düşünüyorum da  yaşam şartları  ne  olursa   olsun  haketmedıkleri  şeylere  maruz  kalışlarını gördük çe  İSYANNN şarkısını   dinlemeye  başlıyorum. peki bu  genç  kızlarımız  nasıl   dayaniyorlar  buduruma, çok  basıt  çünkü  anne  babanın  yaşam   şeklı  şemalı   önlerın de  ne  gördüyseler   ona  inanmışlarmecburuz  bizde  adet  böyledır, biz   sevemeyız    istedımız  kışıyle evlenemyız, babam ne  derse    abim  ne  derse   o doğrdur..
Doğru  olan  ne, Kim haklı, Kim  haksız   baba ?  yoksa  gelenekmi ..

bildiğim  tek  bir  doğru  var  oda  koşulsuz   özgürce  yaşamak  tabi aşırıya  kaçmayıp  dozunda yaşamak.
Babasız geçen tam 33  yılım da bu eksıklığı  yaşatmayan  her  zaman  doğruyu  yanlışın ne  olduğunu  öğreten   babam  dedığım  işte  bu  benim   ağabeyim Her şeyim diyebilmek  seni seviyorum...!!   




YORUMLAR

13 Eylül 2013, 22.55
Özgürlük anlayışın, baski ve dayatmalardan senin de hala kurtulamamis olduğunu gösteriyor. Başkalarının o halini görüp düşündükçe kendi haline sukrederken sen, senin de aslinda onlarinki gibi acinasi halde olduğunu gorememissin. Üzgünüm ama gercekler bu yönde. Ama yine de sanslisin diyebilirim bir anlamda. Icten paylaşımını gormek güzeldi, tesekkur ederim kendi adima. Hoscakalin.
14 Eylül 2013, 04.58
Siz  bu  blogu  iyi   okuyabildiniz'mi , yada  anladınızmı   burda  acınacak  bir  halmı  sergilemişim  çok  merak  ettim  doğrusu.. ne  kadar   iyi  bir  eleştirmen  olduğunuz    bu  yourmunuzla   kanıtladınız  bravo  tebrık  ederim  ( özdür )   Ancak  herkesın bakış   açısı  ayrıdır,  ben  sıyaha  sıya  derim  siz  beyaz   dersiniz  bu sizin görüşünüz  der  geçerim ..  bilmem  anladıkmı :))eee  bunuda  anlamadınızsa   pes   derim  artık  :)
14 Eylül 2013, 10.10
Şöyle özetlemek gerekirse acınma hali olmasa da Acıma ve küçük görme halleri var bu blogta. Taşralı derken bir sınıf belirtisi,Ve Bütün sosyete de yaşayamayan imkanı olmayan insanları aynı kefeye koyma durumu olmuş.Daha doğrusu siz belkide böyle olmayan insanları eleştirme cesaretini bulurken sizinde eleştirilebilir olmanız gerekliliğini değiştirmez. Buralara sadece yorum yazmak için yazmayan birisi olarak ya tam karşı düşüncede olduğum için yazarım yada tam beni yansıttığı için yazarım. Üzgünüm ama her kez sizinle aynı görüşü paylaşmayabilir. Hayat görüşüdür tıpkı Taşra halkı ve Sosyete halkı gibi ..Abinizi güzel anlatmışsınız. Ona lafımız yok. Ve şunu da belirteyim ki Abiler , Babalar, Anneler, Çocuklarına yaptıkları baskıda çocuklarının kötülüğünü istemezler. Kilişe olacak amak sadece koruma amaçlı baskı yaparlar. Uçurumun kenarından zorla uçuruma doğru koşan kör bir insanı görseniz . Acaba onu önce sözlerinizle doğru yolu göstermeye çalışsanız ve ısrarla o uçuruma doğru gittiğini görseniz önüne geçmez misiniz ..? 
Ha şunu da belirtmekte fayda vardır diye düşünüyorum , Kendini bilen insan zaten bu baskılara maruz kalmadan hayatını o baskıcı ortama giriş bile yapmaz. 
14 Eylül 2013, 12.50
SN.MASK_MAN   blogda   kimseye   acımadım   ve  ayrıca   insanlar  hakkında   bilgiye  sahıp deilsenız    de    yourm  yapmayın .  ben    senin  deyiminle    sosyetık     deilim   siz   görünüm  olarak   ancak   böyle  kanıya  varırısınız .. unutmayın ki   sosyetık  bakışınızla,  insanların nerde  nasıl  ne  şartlarda  yolu  katettıklerini   bilemezsınız.Ayrıca  ben yazımda  kimseyi  küçük  görmedım, bir  arkadaşımdan  esınlenerek  yazdım evet  burda   genc  kızlarımızın  ne  kadar  sıkı  bir   dısıplın  altında   yaşamlarını   yazmak  stedım  çünkü, arkadaşımın  abisinın  he r şeyıne  karışmasından  ve bununla  kalmayıp   abi  dayağına  maruz  kaldığından  dolayı  yazıdm, ben  çok  şükür   ki  böyle  bir  durumda   olmadığımdan  ve  çok  şanslı  olduğumdan  söz  ediyorum .  ve  eklıyorum   neden   herksın  abisi   benim  abim  gibi   değil ..  üzüldüğümü  dile  getirdim  keşkeler le    hayat  devam  etse dünya   ters   dönerdi.. ama   dönmeyen  bir   zıhın varkı  işte    yobaz  abilerin anlayışlarının  kıtlığından  kaynaklanıyor. eminim  sizde    bu  yazdığıma  karşı   böyle  bir  eleştırı  yapmışsanız  ve  eminimki     sizde    tam  bir  abi  değilsiniz bilmem  anlatabıldımmi. kısasakısas  okurken   iyi  okuda   yazının    anlamını   anlayıp   öyle      yourm  yap   kendini    o  saydığım  abilerin     içerisine   katma    istersen ..  sizin  orda   doğudakılere batıdakılere   ne  denır   taşra kelimesi     sizce   kaba  bir    kelimemi , kalem  yazar   ne  yazarsan  yaz    ama  yazar   göz  görür   okur  ne okursan  oku   beyin  çalışmasa  her  ikiside      işe  yaramaz .. !!
14 Eylül 2013, 14.47
Yorum yapan arkadaslar sadece anlamak ıstedıklerı gıbı anlamıslar o da onların bakış açısıdır tabiki saygı duymak gerekir. Ama ben anlatmak ıstediğini o kadar güzel anladımkı hatta düsüncelerıne sonuna kadar katılıyorum.   Sen abinden nasıl sevgi dolu bahsedıyosan aynı şekilde bende kardeşim için düşünüyorum. ve şunu bilki biz gercekten çok şanslıyız. 
  Keşke senin anlatmaya calıstıgını arkadaslarda anlayabılselerdı. keske her ınsana özgürce yasama hakkı verebılselerdı. Özgür yasamak demek arkadasların anladıgı gıbı başıboş bı yasam tarzı deıldır. Düşüncede özgürlük, eşini, eşini secmede özgürlüktür. baskı birini korumak adına yapılamaz. Bu düşüncede yorum yapan arkadaslara asla katılmıyorum. Korumak baskıyla olmaz bunu unutmamalarını nacızhane tavsiye ederım    
   EMEGINE-----YÜREĞİNE SAĞLIK CANIM 
14 Eylül 2013, 19.30
Sn |͇̿C͇̿¤̿ ͇̿|گT!L♥!ST  Öncelikle kendi kullandığınız uyarı cümlesini geri iade etmek durumundayım."insanlar  hakkında bilgiye  sahıp deilsenız    de    yourm  yapmayın ." 
"yobaz  abilerin anlayışlarının  kıtlığından  kaynaklanıyor. eminim  sizde    bu  yazdığıma  karşı   böyle  bir  eleştırı  yapmışsanız  ve  eminimki     sizde    tam  bir  abi  değilsiniz bilmem "diyerek;Benim nasıl bir abi olduğumu, hatta abi olup olmadığımı bilmediğiniz halde benim hakkımda yorum yapmışsınız. "
Yaptığım yorumu iyice okuyup ondan sonra yorum yazmayı denerseniz size sosyetik demediğimi sadece taşra haklı ve sosyete halkı arasında kıyaslama yaptığınızı hatırlatmak istedim. Bu arada taşra :" Bir ülkenin başkenti veya en önemli şehirleri dışındaki yerlerin hepsi, dışarlık " anlamına gelmekteymiş. 
Bu hatırlatmadan sonraa en son  yazdığınız cümledeki alıntıyı da  iade etmek durumundayım."kalem  yazar   ne  yazarsan  yaz    ama  yazar   göz  görür   okur  ne okursan  oku   beyin  çalışmasa  her  ikisi de      işe  yaramaz .. !!" 
Sizin söylediğiniz durum ile benim söylediğim durumlar çok farklıdır. Dayak dediğiniz olayın zaten karşısındayız ve bloğunuz da dayaktan bahsettiğinizi de göremedim. 
"Ayrıca  ben yazımda  kimseyi  küçük  görmedım," diyor iken "beyin  çalışmasa  her  ikiside      işe  yaramaz .. !!" diyerek küçük görme olayını da gerçekleştirmiş siniz.Ve hala sizinle aynı görüşü paylaşmayan insanlara hakaret ettiğinizin farkında bile değilsiniz. Ama farkedin lütfen..
Sn |͇̿C͇̿¤̿ ͇̿|SELMA 55 Şimdi bir soru sormak istiyorum, yaşınızı ,evlilik durumunuzu bilmiyorum ama mutlaka görmüşsünüzdür.Küçük çocuklar daima ateşe karşı ilgilidir.yanan bir ateşe elini dokunmak yada onu hissetmek ister. Sobalı bir evde büyümemiş olabilirsiniz yada büyümüşte olabilirsiniz. Eğer böyle bir ortamda bulunduysanız görmüş olabilirsiniz, çocukların sobaya elini dokunmaya  çalışıp anne, baba yada bir büyüğünün onun yanmaması için onun sobaya yaklaştırmamasını.. Peki daha büyümeden henüz küçük bir çocuk iken bu özgürlük kısıtlaması neden yapılır ? 
Son olarak insanlara yasaklar her zaman vardır. Eğer böyle olmasaydı ortalıkta suçlular cirit atarlardı.Dünya düzeninde bu kadar yasak var iken dünyanın bir parçası olan en küçük aile bireylerinin yaşadığı aile de de bir yasaklama bir kısıtlama getirilmesi kadar normal olmayan durum nedir ?

16 Eylül 2013, 17.19
 sn MASK_MAN o kadar sacma bi örnek vermişsinizki aslında cevap dahi vermek gereksiz. Olaylara hangi pencereden baktıgınız zaten anlaşılıyor. pencerenizin de yanlıs oldugu verdiğiniz örnekten  aşikar ortada. Sizin bahsettiğiniz özgürlük kısıtlamasıyla yazıda bahsedilen apayrı şeyler.bana cevaben yazdıgınız  bu soba örnegi  ise olaydan cok farklı bı yerde. ne demişler hayatta en zor sey anlamayan birine bişeyler anlatmaya calısmaktır....Size bu şekildeki özgürlük anlayışınızla ıyı bı hayat dilerim :)

                                                                                       
Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın