gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

İrlandalı Turistten Hurdalaşmış Gibi Lanse Ettirilen Medeniyetimize Yediğimiz Sosyolojik Yumruklar

26 Ağustos 2015, 15.48
A- A+
Sen pet suları dolaba karga tulumba yığacaksın, adam gelip dolabı açıyor ve o pet sular yerlere dökülüyor. Sonra da adama bağırıp çağırıyorsun. Eline sopa alıp dövmeye kalkıyorsun. Yumruğu yeyince de bütün arastaya anons geçip İrlandalıyı linç etmeye kalkışıyorsun. Sonra ne oluyor? Adam profesyonel boksör çıkıyor. Vurduğunu indiriyor. Yanına yaklaşamayınca da adama sopalarla sandalyelerle vuruyorsun. Adamlığı, mertliği, delikanlılığı ara ki bulasın. Akşam evine gidince karının çocuklarının yüzüne bakacak bir mideye sahip olmalısın ki, bir adama 15-20 kişi saldırmayı hazmedebiliyorsun. Bu olayın geçtiği yerde olan insanların medeniyet görgüleri üzerinde yoğunlaşmak gerekiyor. Türkiye'nin genel geçer misafirperverlik anlayışına zıt olan bu barbar örneğin Türkiye'yi skandal niteliğinde reklam etmesi talihsizlik oldu. 

O adam turist olmasaydı, Anadolu'nun herhangi bir yerinden olsaydı durum değişir miydi. Uluslararası rezalet boyutu Türkiye içinden taşmamak kaydıyla adı yine ilkellik olurdu. Barbarlık o arastadaki esnafın yine ana gündemi olurdu. Genel geçer insani yaklaşımdan yoksun bu ilkel insanlar bir virüstür. Yayılıyorlar. Çocuklarına ve torunlarına barbarlığın aşılarını zerk ediyorlar. Bu insanlar hedonizmin tipik örneğidirler. Eğitilmeleri, kapatılmaları, tedavi edilmeleri gerekiyor. Çünkü, bu insanlar bir metropolde bile tek buldukları bir insana kalabalık oluşlarını bu denli rahat biçimde güç olarak kullana biliyorlarsa, tenhalarda gözlerine kestirdikleri herhangi bir masuma bu alışkanlıklarını çok rahat uygulayabilecek potansilyeldedirler. 

Toplumumuzun bu olayda İrlandalı turistin yanında olduğunu görmek bir teselli oldu. Dünya şu anda bu videoyu izliyor. Ayrıca; Türkiye'nin İrlandalı turisti haklı bulduğunu dış basından öğrenmek ise, Türkiye'de iki ayrı insan modelinin olduğunu dış dünyanın da farkına varması adına ayrı bir teselli oldu. 

Bu insanların derhal toplanıp iyileştirilmeleri, artık Türkiye'ye özgü olarak ülkemize yapışan birçok aile içi suç türünü ve toplumda işlenen fındık kabuğu niteliğindeki suçları da önleyecektir. Devletin acil önlem paketi adı altında bu sosyopatların ıslahı için gereken kampları oluşturması gerekiyor. Virüs gibi nesilden nesle yayılan bu beşinci dünya insan tipine karşı radikal önlemlerin alınmasını istemek herkesin hakkıdır. Bu mazoşistlerin torunları ile bu yazıya haklılık payı veren insanların torunlarının 100 yıl sonra da Türkiye'de beraber yaşatılmalarına göz yummak adil değil. Turist olsun olmasın  =uluslararası rezalet olması ayrı bir tartışma konusu, ama rezalet rezalettir= bir insanın tepesine 20 kişi ile saldırdığında adın ister esnaf olsun, isterse başka bir şey olsun sen terör olursun. Bu tür linç eylemlerinin hepsi terörizm davranışıdır. Böyle yaşamakta ısrar edeni önce ıslah etmeli, eski tutumlarını tekrar ettiklerinde ise derhal yurttaşlıktan çıkarılmalılar. Hadi git hangi ülkede yaşayacaksan yaşa, ama Türkiye sana göre fazladır denmeli. 
 

YORUMLAR

27 Ağustos 2015, 21.27
Kim haklı kim haksızı bir yana bırakalım da esas mevzuya odaklanalım. Milletçe çok formsuzuz. Spor yapmadığımız gibi hareketsiz bir milletiz. Öyle dükkanın önüne sandalye atıp akşama kadar karı-kız kesmeyle olmuyor bu işler sayın esnaf, sonra elin İrlandalı'sından bir yumruk yersin feleğin şaşar böyle. Kaldırımda geçecek yer bırakmayan ey Türk esnafı! sizden intikamımı alan İrlandalı'ya blog vasıtasıyla teşekkür ediyorum.

Bi de bildiğimiz Bruce Lee filmi izliyorum sandım gerçekten eğlenceliydi.:)


27 Ağustos 2015, 22.59
irlanda lıyı bizim Türk lerden üstün tutmuşsun önce olayın aslı öyle  dolabın kapağını açp döküldüğü için değil burda neden içki yok diye olay çıkıyor sorada sen müslümanları aşağılayıcı .Sende genellikle müslümanlar böyledir diye kendi yaşamış olduğun memleketin insanlarını hakir görüyorsun anadoluda olsada durum değişmezdi diyorsun değişirdi inan anadolu da olsa onu deşerlerdi yok öle içki satılmadığı için olay çıkartıyosun sen kimsin.3 kuruş etmeyen rlandalı yı İstanbul esnafından üstün tutmuşsun yazk.
28 Ağustos 2015, 04.49

Cehaletin dini olmaz, dini olsa bile cahil her yerde ve konuda cehaletini yansıtır. Çünkü bildiği başka bir şey yok. Cehaletini illaki bir şekilde belli edecektir. Ve böylesi insanlarla tartışmaya girmek te girenin akıl oranını yansıtır, diye düşünüyorum.

Her ülkede maalesef buna benzer bir çok olaylar yaşanıyor. İrlanda medeniyet ve insanlık konusunda çok mu üstünmüş???

Ülkelerinde vahşet, gürültü, tecavüzler, dayaklar ve düzensizlik, alkol ve intihar oranı diz boyu iken, kardeşin kardeşe karşı fikir ayrımı yüzünden yıllarca süren kavgaları gayet net ve ortadadır. Ve gelip YURDUMU mu eleştiriyorlarmış??

Adam gelmiş turist(!). Şakağına silah mı dayayıp çağırdık herifi :)

Maksatı içki, aradığını bulamayan ayyaş İrlandalı edepsizlik yapınca hakkından o şekilde ''gelmişler'' işte. Yapılan kesinlikle hoş değil ve olmamalıydı başka türlü de çözümlenebilirdi, fakat başka olmuş işte...

Bizim milletimizin pimini çektin mi zaten patlamaya hazır bir duruşu var, ne yapsınlar(!). Mutfakta su içerken elindeki su bardağını kazara düşürüp kıran 3 yaşındaki çocuğun suratına tokatı patlatan ANNELER varken, sokakta pata küte birbirini döven insanlara mı acıyacağız???

Affedersiniz; eşşek kadar insanlar medeniyetten uzaksa, bunu dine bağlamak hangi aklın mantığı?

Adamlar kendilerine hakim olamıyorlarsa, diğer geri kalan adedin ne suçu var?

Dünkü pilavı ısıtıp önümüze getirip karın doyurma eylemlerini de çok görüyoruz. Milletimin adının ''barbar türkler yine olay çıkardı'' diye haberlerde ''reklam'' ürünü olması bizi mutlu ediyor mu? Kocaman bir HAYIR, ve gurur duyulacak bir meziyet mi ona da HAYIR, fakat OLMUŞ.. ve olmaya da devam edecek. Çünkü seviyoruz(!) millet olarak kaba kuvveti seviyoruz. Kendimizi düzeltmek yerine EL-ALEM'i ''düzeltmeyi'' seviyoruz...

Atasözlerimiz bile vahşet çok normalmiş gibi bize sesleniyorsa, ve bizler bu atasözleriyle büyüyor ve hatta öylesine bu yazılmış sözleri ATALARA ithaf ediyorsak, bir adım ilerleyememişizdir.

 Neymiş; ''Kadının sırtından sopayı... karnından sıpayı eksik etmeyeceksin'miş.''

Bu tarz söylemlerin iliğimize işlenerek insan büyütüldüğü bir Türkiye'de çoooooooook normal bunların olması... Halkına, milletine, tarihine saygısı olmayanın başkalarına da saygısı olmaz. Tırt(!) ne anlasın Şap'tan Şeker'den...

Olayın iç yüzü ne olursa olsun, cehaletin yüzü çok çirkindir. Öfkelendiğinde dahi kendine hakim olmak zorunda insanlar, kaba kuvvetle can yanıyor.. Yaşanılan olayı hiç bir şekilde savunmuyorum fakat yeter, herkesten evvel kendimizi BİZ eziyorsak, her yaşanılan uyuşmazlığı da dine ve millete bağlıyorsak, yazık..

28 Ağustos 2015, 06.50
Bir belcikali olarak hayretle okudum yazilanlari ve sayenizde haberim oldu da izledim ve gulemedim nasil bir ofkedir o oyle?Biz belcikalilar ornegin kuyrukta kocasiyla bekleyen sisman kadina arkada bekleyen adam "hanim dotunuzu kipirtadin da ilerleyelim" dediginde sismanin kocasi "daha kibar konusabilirsin" diyerek haddini bildirir.Derhal o irlandalinin gercek nasyonalitesinin incelenmesini oneriyorum zira fazla koyu renkli cunku genelde sarisinlik ve kizillik arasi sogan kabugu rengimsidirler.O hayata kusen kardesimize de maas baglansin ki izleyenlere"her seye maydonoz olunmaz"  dersi vermistir.artichoke'un da hayata kusmesi uzak degildir dye uzulmekteyim .Sevgiler 
28 Ağustos 2015, 06.59
Yahu size mi kaldı   müslümanları erdem olanlar olmayanlara  ayırmak. Bence konuştukça batıyorsunuz susun bari!!!
28 Ağustos 2015, 10.19
Arkadaşlar ortada bir sorun var. Bu sorunu halının altına süpürmeyi mi tercih edeceğiz, yoksa kitabın ortasından tartışmayı mı? Bu yazımda Türkiye'nin geneline etiket vurmadığım açık. Ama kendi insanımı hakir gördüğüm yönünde bir algının ısrarla oluşturulduğunu görüyorum. Yazımda Türkiye'de bu tür olaylara iki farklı tutum geliştirme potansiyeli olan iki farklı medeniyete sahip insanların olduğuna vurgu yaptım. 

Hâlâ çadır zihniyetinden kurtulamamış, kent görgüsünden yoksun, iki suyun devrilmesine sopayla karşılık veren bu tür insan modelini elbette eleştireceğiz ve ıslah edilmeleri için çareler üreteceğiz. Bu insanlar evlerindeki soğuk yemeğe de aynı tepkiyi verirler, çocuklarının aniden kanal değiştirmesine de aynı tepkiyi verirler. Ama komplekse dayanan sorunu öteleme dejavusu ile yazılan, kitle ruh halini barındıran yorumları okumak beni hayal kırıklığına itiyor. 

Gelişmiş ülkelerde olan standart tahammül kriterleri orada uygulanmalıydı. O kriterlerin İstanbul'un muhtelif semtlerine göre uygulanabilirliğinin olduğunu bilmek bizim bu sorunu ele almamızı şart koşuyor. Ben şimdi burada semt adı verecek değilim. İlçelere göre İstanbul'un demografik yapısını masaya yatırmanın alemi yok. Bunu herkes biliyor. Bundan gocunmanın bir manası da yok. Geliştirilmeye muhtaç kalmışsan bunu fark edeceksin. Yok eğer körler sağırlar birbirini ağırlar deyip, asiliz, uluyuz, bir Türk dünyaya bedeldir gibi bir savunmaya geçeceksen orası ayrı. 

Bizler temelde tabi ki de dünyanın en misafirperver, tabiatı en babacan, en yardım sever milletiz. Komşuluk ilişkileri, akrabalık ilişkileri bizdeki kadar sağlam bir millet yoktur. Vatanının kırmızı çizgilerine bizdeki kadar sahip çıkan bir millet de yoktur. Dünyada olan herhangi bir haksızlığı bizim kadar yüksek sesle haykıran bir millet de yoktur. Bu özelliklerimize sevindiğimiz ve üzüldüğümüz örneklerimiz mevcut olmakla birlikte, panoramatik bakış ile durumumuz sağlam gibi.

Ama bütün bu özelliklerimiz yazıda geçen olayda kendimizi savunmaya yetmiyor. Sepette olan çürüklerin bu tür bir savunma ile ısrarla yenilmek istenmesinin bazılarının sindirim sistemine uygun olduğu kesindir. Ama bu hedonist beslenme alışkanlığını seyretmek bile benim açımdan mide bulandırıcıdır. 

Ülke severlilik vatan severlilik ayrıdır, fakat yozlaşmış bir kısım insanların bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde oldukları gerçeği de vardır. Gelişmeyeni geliştireceksin. Kompleks yapmaya, karakter yarıştırmaya gerek var mı? Yazıya tam vakıf olamadığı için o kadar zıt yorumlar yapılmış ki =yazımın tamamını kesinlikle okumadığı için veya kavrayamadığı için beni tipik batı oryantalisti ilan eden, toprağıyla barışık olmayan bir züppe ilan eden yorumları okudum ve güldüm yahu= bu yorumlara cevap vermek yazıyı yoruma tekrar kopyalamak olacaktır. 

Kadük kalan insani ve varlıkcıl tutumlar ile barışık değilim. Kim barışıksa yolu selamet olsun. Hele ki; Yeşilçam filmlerinin linç senaryoları ile demlenip, Madımak türü linçler için tava getirilen standart altı insan modeli tarafından yazımın çarpıtılmak istenmesi nostaljik komedidir. 
28 Ağustos 2015, 11.11
xkurpiyer hala 2 su diyorsun  mevzu o su şişelerini ne amaçla devirdigi.O olaya gelene kadar gelişen olaylar var.Onları araştır bizde bu tür olayları tasvip etmiyoruz.Esnafı haklı çıkarmak gibi bir çabamda yok. Onların yaptıgı ne kadar yanlışsa turistin davranışıda o kadar yanlış ama senin yazın tamamen  turist masum bütün suçlu esnaf yanlış bir yaklaşım.Mahkemeler bile tahrik varsa tahrik indirimi yapar.
Bazı arkadaşlarda bizleri barbar diye tanıcaklar diyor.Bize barbar demeleri yeni birşey degilki.Onların sadece filmlerde yazdıgı tarihi bizim atalarımız gerçek hayatta yazı.Bunuda normal karşılamak lazım.
28 Ağustos 2015, 14.06

         Beyazıt Öztürk Show mu var? Hani onun bi tiplemesi vardır; psikopat... İki ayrı uç şeyi aynı anda ister, hah aynı o muhabbete dönmüş burası. "Seni döve döve içindeki şiddeti yenmek istiyorum, anlıyo musun beni?" :) En az onun kadar komik insanlar var. İrlandalı'nın insani değerini şıppadanak çözüvermiş sayın bilirkişiler. Efendim nasıl bir ayyaşmış, kaç akçe edermiş vs... İrlanda'da veya sair bi ülkede olagelenler de anlatılmış, ehh yahu elbette! madem oralarda da oluyormuş, kimin haddineymiş bizim ülkemizi eleştirmek!!! 


          Olayda kimin haklı kimin haksız olduğunu önemli mi? Önemli olan ortada bir şiddet olmuş olması. Gördüğünüze de mi inanmıyorsunuz? Sopalarla girişmişler adama bildiğin. Nasıl kafalar bunlar? Olayı hemen dini boyuttan ele almak "içki istemiş"vs diye, akabinde "vatan millet Sakarya"ya bağlamak nedir? Adam yüzde yüz haksız olmuş olsa bile, "hak etmiş" deyip şiddeti mazur göstermek ne demek? Bu nasıl bir eziklik ve nasıl bir komplekstir? Nasıl kafalar diyorum ya, cevabını biliyorum. Bu kafalar, önderlerimiz için "iki sarhoş, iki ayyaş..." diyen kafalar; bu kafalar, yandaşlığından ötürü terörün ismini koyamayan, akan kanın rengini inkar eden kafalar. Şiddetin her türlüsünün kınanması gerektiği zemininde bile uzlaşamayan, "AMA"lı kafalar bunlar. Hah tırt mı arıyorsunuz, işte buyrun tırtlığın dik alası bu. Bir de utanmadan, bu çapsız düşünce biçimiyle, hadsizce milletin dindarlığını, vatanseverliğini sorguluyorsunuz. 
28 Ağustos 2015, 15.10
Ne talihsiz bir milletiz , geçen aylarda 1,5 milyarlık Çinli içinden Çinli dövecez diye Taylandlı bul ,sonacıma 4, 5 milyonluk İrlandalı içinden gel boksöre çat Kısetsisiz kısmetsiz ...
28 Ağustos 2015, 16.35
bunların erkekliği bu kadar işte bir kişiye 15-20 kişi dalmak turisti savundum yok ama iyide yapmış sana küfür edene sen tebessüm etmicem bu ülkede sende ona basacan kalayı ha bu turist küfür ettimi bilmem ama herkezi perişan etmiş iyimi etmiş valla kimse kızmasında çok çok iyi etmiş !!
28 Ağustos 2015, 17.03
Amaaaaaan  baydınız yani artık. aynı şeyler temcit pilavi gibi .HE.. HE  Aynen aynen...sizin söylediğinizin aynısı.....!!!
28 Ağustos 2015, 17.41
:) gerçekten komedi gibi. Dövüş dediğin teke tek olmalı. Sıkıyorsa tabi. Bu bildiğin linç girişimi. üç-beş aklı evvel toplaşıp onlardan görmediklerine saldırmışlar. Sebep ne olursa olsun hiçbir önemi yok haklı haksızın da önemi yok. Önemli olan mantalite.

Şahsen linçe her ne şartta olursa olsun karşı duruştayım. Bugün o irlandalıya yapılanın aynısı toplumdan farklıyım diye bana  yapabilir. Örnekleri yok mu ki ?  Kadınları cinsel ilişkiye girdiler diye idam edip, taşlamadılar mı? bunlar da müslümanım diye geçinen ülkelerdeydi. Batılıların şiddet kavramı farklı onlarda silahı kapan tarıyor.

Ayrıca bu bildiğin sürü piskolojisi orada saldıranların çoğu sorsan niye saldırdıklarını bile bilmiyordur. Olayı görmemişlerdir. Bu şartlarda sen nasıl başkasının aklıyla haraket edersin ki? kendi aklına bile güvenmeyen bir toplumda yaşıyoruz.

Allah bize gani gani kolaylıklar versin. Önümüz kış malum ne olacak belli değil.


28 Ağustos 2015, 19.21
Kime neyi anlatıyoruz ki.Kendisini baba yapmış, yıllarca eşlik etmiş karısını döven ,öldüren katil adama , karısı da dır dır yapmış , şunu yapmış ,bunu yapmış deyip ,öldürülmesine nerdeyse oh iyi olmuş diyen toplumun ,esnafı elbette haklıdır..Hani o eli palalı dönerci vardı o da haklıdır...,Zinada yakalanan kadını taşlayıp öldüren ama zina suçunu birlikte işleyen adamı salıveren,altı kız çocuğa nikah düşer diyen,yakaladığı anarşisti ,yargılamak yerine Allahü Ekber diye vücudundan kafasını ayıranların ,kız çocuğunu okutursan or...u olur diyenler ,hiç biri müslüman değiller sanki .Müslümanları suçluyorsunuz diye alınan  sevgili kardeş içiniz rahat etsin.Onların hepsi patates dinindendir belki:)

NOT: İslamiyet ,evrenin en mükemmel dinidir, sevgi dinidir,güzellikler dinidir,güzel ahlak dinidir..Ama islamiyetin kaynak kitabı KUR'AN'a uygun yaşamayan azınlık cahil ve yobaz  bir zümrenin tüm islamiyete zarar verdiğini da kabul edip,onları güzel ahlaka nasıl çekebilirizi konuşmak gerek..Kötü huylu olan müslümanlar yok mu ? Ne yazık ki varlar..O halde uyarı mahiyetindeki kınamaları hemen külliyen yalanlayıp,Hemen savunmaya geçip,tenkit edenleri dışlamayalım..
28 Ağustos 2015, 19.53

Cezbe hanım HADDİNİZİ bilin, her tartışma konusunun altında adınızı marjinallik adına ön plana çıkarma sevdanızı lütfen başka çöplüklerde uygulayınız. Burada herkes sizinle veya başkalarıyla hemfikir olmak zorunda değil. Ben de sizinle aynı kafa yapısına sahip olmak zorunda değilim. Madem herkes fikir beyan ediyor ve siz de ediyorsanız, ve sizin yazılarınızın içerisinde ki edepsizliğinizin haddi hesabı yokken, kırıcılıkta üzerinize insan bulunmazken, bunları dizeleyerek haklı haksız konumuna Savcı/hakim tafralarınızla başkalarının düşüncelerini ezerek bastıramazsınız. Parantez içinde, dışında, satır aralarındaki manalara vakıf değilseniz okumadan geçiniz.

Yorumumun başında kendi fikrimi (düşünüyorum diyerek) beyan ettiğimi; iki tarafı da ele alarak taraf tutmadığımı, yapılanın haklı/haksız veya her ne olursa, yapılanın hoş olmadığını, olmaması gerektiğini de belirttiğim halde, siz yine kafanıza göre sıralamışınız kelimeleri. Bu da hoş, ancak HAD-Dİ-Nİ-Zİ! bilin. Sizin de yaptığınız o sandalye ve sopalarla girişen insanlardan ne farkınız var şu durumda?

Belki İrlanda da yaşadım bir dönem? Çözmediğimi nereden bildiniz?

Belki tecrübemden yola çıkarak ben de sizin gibi laf kalabalığı yaptım? Nereden bildiniz?

Şov dünyasını çok biliyorsunuz belli ki. İnsanları kelimelerinden mi çözdünüz? Yoksa İrlandalı sizin babanız mı da bu kadar savunmaya geçtiniz elin adamını?

Yapılan şey; Türkiyede her gün gördüğümüz çirkin tablolardan sadece bir yansıma daha, bilmiyor muyuz neyin ne olduğunu?

İnsanların zekasını, duruşunu, kelimelerini, yapılarını, düşüncelerini, ya da değer verdiği şeyleri, sadece yazılan şeylerden yola çıkarak aşağılayamazsınız.

Siz kafanızı yaşayın, biz zaten ''kafamızı'' yaşıyoruz. Siz Blog ortamının sultanısınız(!) buyrun sofra sizindir ama...

HADDİNİZİ BİLİNİZ!

28 Ağustos 2015, 20.40
Olayın   akabinde,   blog  portalında, vuku  bulan  olaya, sosyokültürel, politik,toplum bilim, hümanist,, dinsel  ve etik açıdan  yapılan yorum ve  değerlendirmelerden  çıkarsamam  odur ki;   Herif   o  çizgili   adama çok pis  oturtmuş  ya hu  :)
29 Ağustos 2015, 00.44
xkurpiyer-artichoke söylenmesi gerekeni ,gerektiği gibi söylemiş, ne mutlu. alınanlar yarınları için bugünlerden esnaflık yapan kalplerdir önce insan olmak.. sonra profilinizin gereği..
29 Ağustos 2015, 10.43
Şiddete herzaman karşıyım irlandalı bide ANKARA  aksaraya gelseydi !! oda onun şansıymış çeker vururlar onun boks maçı yapmasınımı beklemezler bence şanslıymış :)
29 Ağustos 2015, 15.13
Adam Kuveyt asıllı İrlandalı Müslüman çıktı. Ayrıca boksör değilmiş sadece spor yapıyormuş. Din, alkol, etnik köken vs. hep yanlış yerden girdiniz.  Hala spor diyorum :)
29 Ağustos 2015, 15.21

         Had bildirmek fikirle yapılır, gayet başarılı olmuşum ki ayılanlar-bayılanlar, sinirlenip kafa-göz dalanlar olmuş. Bakıyorum ne demiş bu arkadaş diye, hiçbir şey dememiş. Boş-beleş laflar. Cevap vermeye değecek bir görüş göremedim. Fikrin yetiyorsa konuşursun, yoksa böyle saldırırsın. Ama muhatabım olamazsın. Blog altında dağıtılmak üzere gazoz ve sakinleştirici servisi yapılsın lütfen .d
29 Ağustos 2015, 16.47
İşte benim %99 um. Ha şöyle arkadaşlar biz buyuz, damarlarımızda bu yırtıcılık kanı akıyor. Sadece sanal sosyalikte eleştiririz, fakat en ufak anlaşmazlıkta tırnaklarımızı ortaya çıkarırız. Siz sanıyormunuz onlar başka medeniyetten? Onlarda bu ülkenin facebookta paylaşıp eleştiren insanları! 


Yani bugünde rezillik bizim başımıza gelmedi diye sevinmek gerek bazen. 
Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın