gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

EL iNSAF.....

17 Ekim 2010, 18.33
A- A+

       Ilkokul caglarindaki cocuklara bir ödev verildigini düsünün,ögretmen cocuklardan bir resim yapmalarını istiyor.Herkes okul bitince eve gidiyor ve ödevi yetistirmenin paniginde,cocukların büyük bir kısmı abisine,ablasına,annesine yada babasına gidiyor ödevi anlatıyor.E dogal olarakta aileler yardımcı olmak istiyorlar cocuklarına ve bazıları resmi kendi yapıyor,bazıları resmin ana hatlarını cizip üstüne cizgisiz kagıt koyup cocugun üstünden gecmesini istiyor,bazıları belli noktalarda kalemi eline alıp resmin bitmesini saglıyor,ama bir cocuk geciyor odasına,elinden geldigi kadar,belki renkleri iyi kullanamıyor,belki cizdigi resmin ne oldugu anlasılmıyor,belki cok hata yapıyor defter silgi izleriyle dolup tasıyor ama ne kadar hata yaparsa yapsın kendisi yapıyor herseyi,ugrasıyor,emek harcıyor,kötüde olsa kendi eserini yaratıyor.Simdi diyeceksinizki bu adam konuyu nereye getirecek.Durun acele yok bu giris bölümüydü,gelisme ve sonuc geliyor:)

       Blog bölümünü okuyan arkadaslar bilirler,gecenlerde site yetkililerinden cebren BLOG DA BLOG diye bir yazı yayınladı ve bende dahil olmak üzere bir çok arkadas yazılan yazıyı biraz alaycı ve sert buldugumuzu yorumlarımızda dile getirdik.Sonra aynı yazıyı cebren kaldırdı ve bizleri daha önce yazılan GERİZEKALI isimli yazıya yönlendirdi.Bu yazıları okuduktan sonra empati kurup cebren'i anlamaya calıstım acaba tepkisi nedendi,ve üsenmedim,biraz zaman ayırarak gecmis blogları inceledim,okudum,yorumlara baktım ve sonra cebren ve roots az yazmıs bile dedim.Öncelikle anlamadan cebren'in yazısına yaptıgım sert yorumdan ötürü pisman oldum.Buzdagının bütün yüzlerini göremeyince sadece gördügümüz açı bizi yanlıs fikirlere sürükleyebiliyor.Dedimya az önce eski blogları inceledim diye.Neler tespit ettigimi ve fikrimin neden degistigini mutlaka merak etmissinizdir.Onuda sonuc bölümünde dile getirecegim.

       Birileri yazılar yazıyor,bu ise yıllarını veriyor,gazetelerde görev alıyorlar,bazen anılarını,bazen güncel olayları biz okurlarla bulusturuyorlar.Bazı emek hırsızı,tasra kurnazlarıda o yazıları en ufak bir degisiklige ugratmadan bu sayfalara tasıyıp copy  yapıp bize okutuyorlar.Ve dogal olarak yazının o nik tarafından yazıldıgını düsünen gamyun üyeleride yazıyı begendiklerinde takdir edip,kutlayıcı tarzda yorumlarla yazıyı calan emek hırsızlarının gururlarının osanmasını saglıyor.Tespit ettigim ve gördügüm seylere inanamasınız.Adamın biri 2009'de bir yazarımızın kösesinde tasıdıgı,hayat görüsüyle anısının birlestigi bir yazıyı cok kısa bir süre önce sanki o anıyı kendi yasamıs gibi bu sayfalara tasıyıp,''yüregine saglık'',''bu sayfalarda gördügüm en iyi yazı'',lütfen siz yazmaya devam edin'' gibi övgüleri alıp bunun verdigi gazla bu sefer baska bir yazarımızın yazısını tırtıklıyor.

       Yazının basına dönecek olursam,bazen Türkce'miz yeterli olmayabilir,dilbilgimiz bozuktur,noktalama isaretlerinden bi haberizdir,satır nasıl atlatılır bilmiyoruzdur ama yazdıgımız yazı bize aittir,bizim hayal gücümüze,bizim yasadıklarımıza,bizim hayatımıza aittir.Simdi sorarım size hangisi onurlu bir davranıs.Nasıl olduguna bakmadan kendi ürettigimizmi yoksa emek hırsızlıgı yaparak calınan yazılarmı.Takdir edersinizki görevli arkadasların o kadar yaı icinden bunun ayrımını yapması kolay degil.Fakat bu tip kötüniyetli tasra kurnaları bu sayfaları kendi egoları icin kullanıyor bilginize.Bazen fıkra yada hikayeler yayınlanıyor,fıkralar ve hikayeler,efsanelerin büyük bölümü ANONIM dir.Yanlıs anlasılmasın,lafım bunları yazan arkadaslara degil.Bizzat yazarların,sairlerin,internet gazetelerinin yazılarını calan ve bunu alıskanlık haline getiren emek hırsızlarına.Ey tasra kurnazları;zannetmeyin ki bunlar farkedilmiyor,bizler sanattan ,kültürden güncel konulardan bihaberiz.EL INSAF...EL INSAF...EL INSAF...

YORUMLAR

17 Ekim 2010, 19.23
güzel yorumunuzdan dolayı tşk.ederim biz millet olarak bir cok şeyi kendimiz yapmışız gibi baskalarından hırgızlamaya alışmışız tek bunu gamyun olarak sınırlamak dogru deil bence bakın hayatımızda bile cok cesitli örnekler var bakın sanatcıların kliplerine veya şarkılarına tıpatıp yabancı şarkıcının klipi veya şarkısıyla benzerler hadi gamyunda ceza verildi peki şimdi sorarım size o tip sanatcılara cezayı kim verecek??
17 Ekim 2010, 19.45

İtiraf ediyorum....

Anektotlar halinde, gençliğinde,  kendi başına gelen komik olayları ,aile fertleriyle yaşadığı mizahi durumları yazan bir abimizi,  ben çok beğenip okumuş, çok tebrik edip,devamı bekleriiz,sayenizde güldük falan diye yorum  yazmıştım))) Sonra ,bu kış bir baktım, aynı anektotlar, face de gezip duruyor,üstelik ünlü bir  gazeteci-yazarımızın kendi imzasıyla.:))) Aptal yerine konduğumuzu  düşünüp biraz canım sıkıldı .Noldu ama,  ortaya çıkıverdi..faceden gamyuna giren ,blog okurlarının hepsi görmüştür...Kandıran kendini kandırır, hiç bir yalan dolan gizli kalmaz.Herkesin okuması ,istenen güzel bir  yazı varsa,yazarının gerçek adını yazıp ---alıntıdır---ibaresini koymak ,hem yazara, hem biz okuyanlara,hem kişinin kendisine saygısı demektir.

Yazınız orta  yolu bulmak adına çok güzel dile getirilmiş bir yazıydı..Ancak ağır eleştirilerin,KİŞİYE  özelden yapılması, blog şeklinde olursa ,çok kişinin zan altında kalabileceği görüşüm dışında tüm yazdıklarınızla, sizi onaylıyorum..Ellerinize sağlık.. Saygılarımla..

17 Ekim 2010, 22.13
tebriikler....süper cvp olmuş...
17 Ekim 2010, 22.17
birbirinden bağımsız paragraflara sahip yazarın öylesine yazayım diye düşündüğü saçma bir blog yazısı...... eeee??? so what??
17 Ekim 2010, 22.56
bloğun yayınlansın diye zaten haklı olan insanlara hak verdiğini diler getirmene gerek yoktu be arkadaşım...
17 Ekim 2010, 23.15

Birincisi;  Roots un "GERİZEKALI" başlıklı yazısını ancak ayıplarım..Hakaret insanı haklı olduğu konuda bile haksız duruma düşürür..Cebren in bu yazıyı ön plana taşımasının tek nedeni bu yazı bir ibrettir..O yazı yayınlandığı tarihte okumamışım mutlaka tepikimi gösterirdim fırsat şimdi doğdu ROOTS u bu yazıdan dolayı kınıyorum!

Çalıntı yazılara bağlamışsınız haklılık nedenini oysa bu tür olaylar heryerde vardır..Tavrınızı alırsınız hakaret edemezsiniz..Esinlernmek başkadır, emeği çalmak başkadır..O arkadaşımız yazıya kendinden de bir şeyler katmış (at, avrat ) ancak başlığı bile aynı tutmuş sonucu da aynen nakletmiş..Ben iyi niyetli düşünmek isterim onun için diyorum ki; arkadaşımız o kadar çok özdeşleşmiş ki okuduğu yazı ile bire bir altına imza atmak istemiş..Hani olur mu size de bilmiyorum okursunuz ve "neden bunu ben yazmadım" dersiniz..O kadar size aittir okuduğunuz..İşte bu durum gelmiş onun başına ama bundan sonra öğrenecektir..EMEK KİMİNSE TAKDİR DE ONUNDUR...Alıntı yapabilir altına da kendi duygularını ekleyebilir alıntı yaptıgını da bizlerle paylaşabilirdi..

 

17 Ekim 2010, 23.29

     Kendi yazıma bir yorum yapmam gerekecek sanırım:)...Benim bu yazıyı yazma amaclarımdan bir tanesi,özgün yazılar yazmayan,bir yerlerden köse yazıları bulup kendisi yazmıs gibi burada gösteren kisilere karsı tepkiydi.Özgün yazılar yazan ve gamyunun blog sayfalarına kendi fikirleriyle,yasadıklarıyla,hayat görüsleriyle,anonim fıkra ve hikayelerle,bir alıntı varsa bu yazıyı yazan kisinin ismini dile getirerek buraya katkıda bulunan kisiler zaten üzerine almayacaktır benim elestirimi.Yani kısaca kendisini bilen hicbir insan bu yazımı üstüne almayacaktır ve zan altında kalmayacaktır.Kendi üstüne alan ve benim zan altında bıraktıgım kisiler ise bu yaptıklarının farkedildigini görüp belkide bu ortamda daha önceki alıskanlıklarından vazgececeklerdir.

       Önemli olan kisinin kendi vicdanının rahat olmasıdır,horaz arkadasımızında dile getirdigi üzere hangi ortamda bulunursak bulunalım emege saygısı olmayan,baskaları tarafından üretilen eserleri kendisi üretmis gibi okuyuculara sunan kisilere prim vermemek gerektigini düsünüyorum.

17 Ekim 2010, 23.34
Çok güzel anlatmışınız ve bende küçük bir yere dikkatinizi çekmek istiyorum.Bu giriş bölümünde anlattıgınız olayın sonuçunda ne olur biliyor musunuz ? Sistem aynen anlattığınız gibi işler ve çocuklar resmini okual götürürler.Öğretmen bakar bakar bakar...En iyi notu en güzel görünen resime verir yani annesinin babasının veya bir başkasının yapıverdiği resime verir...Bu da ne demek oluyor anlayın artık.. (:
18 Ekim 2010, 01.08
SERVA HARİKASIN. SENİ SEVİYORUM
18 Ekim 2010, 01.51
  • Selam gamyunseverler:)

seninmi...? başkasınınmı..?  okadar çok örnek varki, konu yazı, şiir, hatta eşya olsun, benim olan birşeye veya başkasından ödünç aldım birşeye hep iyi bakmaya çalışırım, ödünç aldım parti kıyafetleri :) ablamın kitaplarını okudumu hatta onun projelerinden alıntılarımı ;)

eğer sizin değilse değerini bilmeli ve ait olan kişiye/emeğe saygı duymalı ve belirtmeli. Burayada ait kurallar var tabiki ve bence her nerde olursa olsun kesinlikle gerçek ve açık olmasından yanayımdır.

Ayrıca şunuda eklemek istiyorum hatasız kul olmaz, bir yerde hata yapan zaten uyanır gerekirse uyarılır diye düşünüyorum, hepimiz doğal olarak özeliz çünkü masada karşınızda bulunun her kişi hayatın alıp verdikleriylede ayrı PAYLAŞMAKtır önemli olan Emeğe saygı ve sevgi dileklerimle, tşkler.

 

18 Ekim 2010, 02.04
TRAPPER KARDEŞİM;
BLOG BÖLÜMÜNDE EMİNİM EN ÇOK SEN KARŞILAŞMIŞINDIR "BU YAZI YÖNETİCİLERİMİZ TARAFINDAN UYGUN GÖRÜLMRDİĞİ İÇİN BLOG BÖLÜMÜNDE YAYINLANMIYACAKTIR." YAZISI İLE.
KENDİN YAZSAN NE FAYDA BURADA BİR KALIP VAR VE DIŞINA ÇIKMAN İMKANSIZ.
18 Ekim 2010, 03.13
Trapper_4ever arkadaşımız oldukça haklıdır... Benimde başıma geliyor bu tür olaylar..Naçizane şiirler üretiyorum o andaki ruhsal durumuma göre... Kitap çıkartabilecek durumum ve çevrem de olmadığından bazı şiirlerimi net ortamında bir-iki edebiyat sitesinde yayına veriyorum.. Emek hırsızlığının en büyük adilik olduğunu anlayamayacak kadar ebleh insanlar şiirlerimden bazılarını çalıp kendi isimlerini altına yazıp yayınlıyorlar.. Hatta ve hatta; ben Trabzon'da yaşadığım için deniz, liman ve martı  konulu bir şiirimi almış Ankara'da deniz varmış gibi Mahallemin ismini dahi silmeden olduğu gibi aktarmış ve altına da kendi batasıca adını eklemiş... Hadi ben tanınmamış bir insanım..Şiirimi çalsalar kimse bilemez... Ancak tanınmış yazarların yazılarını tırtıklayıp kendi adına kullanırken; yakalanma riskini düşünemeyecek kadar eblehleşenlere ne demeli.. Kullanacak kadar güzel bulduysan kullan, ancak; en azından altına da yaz bre kardeşim nereden aldığını veya en azından alıntı olduğunu yani...

Trapper_4ever arkadaşım izin verirse yazılarının altına imza atarım... İnsanımızın ne kadar kişilik sorunlu bir topluluk içinde yaşadığını görmek ve bu topluluğun içinde o kişilerin adam olamayacağını bilmek çok acı verici bir durum bence arkadaşlar...

Saygılarımla...
18 Ekim 2010, 04.59
cebrenin o yazıyı gündeme getirmesinden sonra,karşılık olarak bir yazı yazdım.ama heyhat yayınlarlarmı hiç.bende o yazımı ofline olarak cebrene yolladım.eğer sitenin varsa bir demaokrasi mantığı o yazıyı yayınlarlar.bakalım insanlara o sıfatı yakıştırmanın ne kadar hatalı olduğunu anlıcaklarmı.çapsızın biri hata yapıyor,gaflete bakınki hatada ısrar eden yine bir yönetici.bu kadar otokontrolden yoksun bir yönetim zincirlemesini simitçi ve fırıncı arasında bile görmedim.buranın sadece tavlasının ve okeyinin olduğu 120 üyelilk zamanlarını biliyorum.2 kişilerdi op olarak.gelirlerdi yeri geldiğinde masalara.sorulara cevapta yazarlardı.ne değişti sorusuna cevabımsa ; değişen sadece insani değerler derim.öze bağlı kalarak büyümek ne kadar zor değilmi.yazık bunca emeğin ardından dilden çıkan kelimeler her şeyi berbat etsin.benim tavsiyem,kendinizle yüzleşin ve o yazımı yayınlayın.basiret bağlanmışsa ona da bir şey diyemem.
18 Ekim 2010, 09.20
Gercekten giris gelisme sonuc bolumunuz harikaa ::))) anlayanaa ... Konuya nereden gireceginizi iyi biliyorsunuzz ..neyse gerisini sizi gordugumd e konusuruz .)
18 Ekim 2010, 15.55
Kardesm sn cok degisik bi kardeşmissin bu yazıyı ne kadar zamanda yazdın cok mrk ettim dogrusu :} baska seylere kafa yor abi
18 Ekim 2010, 18.43
güzel bi konuya değinmişsiniz  elinize sağlık... dediğiniz doğru  tırtıklıyan çok..kendi hayal güçleri olmadan  hazıra alışmış bir  toplumuz  hırsızız  işte ne diyelimm...aslında  utanılıcak bi durum belki  dediğiniz gibi noltalarımız hatalı olabilir  yada ünlemlerimiz yada cümle eksikliğimiz   ama kendimiz yazmalıyız hayal güçlerimizle    ne diyelim tembel    bir toplum olarak   bende utanıyorum..tşk ederim..
18 Ekim 2010, 20.53
yazan herkesin eline sağlık....
18 Ekim 2010, 22.13
trapper, değindiğin konuda haklısın. herkes de hemfikirdir zaten bu konuda. kaldı ki; bunu yapan, yaptığının belli olmayacağı ümidiyle yapmıştır. sonradan çıkıp da yaptığını savunmamıştır. dolayısıyla üzerine bu kadar yazılacak bir durum yok. nevar ki, çözümleme konusunda başarısızsın! durumu geniş şekilde ele almak gerek. durum göründüğü gibi masum değil!
19 Ekim 2010, 00.00
konu ok ama böyle bağımsız paragraflara benzer uzun yazılar ana temayı öldürür usta
19 Ekim 2010, 09.03
daha fazla özgürlük ve yek diğerinin haklarına saygı ile bir çok problem çözülür burası internet bırakınız yazsınlar insanlar kendilerini ifade etsinler kaprisli tavırlar önce kişinin kendisini tüketir bu kişi yetkili ve etkili biri ise kurumuna kendisinden sonra kurumuna zarar verir daha fazla özgürlükten kimseye zarar gelmez
Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın