gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

EVET , İNSAN HAKLARI !

15 Haziran 2012, 04.54
A- A+

Haksızlığa tahammül edemiyorum , konu ne olursa olsun !  Sıkça tartışılan , çözümler üretilmeye çalışılan ama bir türlü olumlu bir sonuca varılamayan kadına yönelik şiddet konusuna burda bir blog da denk gelince, sadece yazının altına yorum yapmak tatmin etmedi sanırım , düşüncelerimi ayrı bir blog da ifade etme gereği duydum nedense .

Anlayamadığım bir durum var , neden kadın haklarıyla ilgili bir blog yazılınca erkekler tarafından sanki onların özgürlükleri ellerinden alınıyormuş gibi saldırgan bir üslupla yorumlar yapılıyor !  Evet , insan hakları deyince uzlaşabiliyoruz . Sıra mağdur cinse , kadın hakkına gelince işler değişiyor , lüzumsuz bir tartışma muamelesi yapılıyor .

Haklarını savunan kadınlar feminist olarak etiketlenir . Kadına yönelik şiddeti eleştirenler , sanki erkeklerde kadınlardan şiddet görüyormuş gibi  '' bir de erkek haklarını savunsanız keşke '' gibi  , yersiz saldırılara maruz kalırlar .

Tabiki vardır farklı olan erkek yada kadın . Ama takdir edersiniz ki , tek tek şahsi değerlendirme yapılamayacağı için  resmi  istatistiklerle genel konuşulur .  Aslında istismar ve şiddete karşı olan , kendini bilen erkeklerin böyle bir konuda olumlu destek sağlamaları gereken yerde , neredeyse bütün erkekler yapılan genellemeyi olay yapıp,  konuyu kadın - erkek  savaşı haline getirmekte ne yazık ki   !

Ve istatistiklerden bahsedecek olursak  ;  şiddet gören kadındır ,  psikolojik baskı gören kadındır ,  en uyduruk kıskançlık hikayeleri yüzünden cinayete kurban giden yine kadındır . Ve erkekler bu kadar mağduriyete rağmen  kadın hakları söz konusu olunca ,   '' lütfen önce insan hakları  ''  diye kendilerini de dahil etmeden geçemedikleri sürece , cinsiyetçi zihniyetin hakim olduğu , kadın üzerinde her türlü uygulamayı yapmayı kendisinde hak gören erkeğin zihniyeti değişmediği , şiddete dayalı dünya sistemi  yıkılmadığı müddetçe  kadının karşılaştığı şiddetin oranı azalmayacak veya sona ermeyecektir  malesef  !!!

 

son olarak  ;

insana şiddete hayır  !

şiddet  ''  HANGİ CİNSE UYGULANIYORSA ''    hayır  !      ;)

YORUMLAR

15 Haziran 2012, 11.51
Arkadasım iyi güzel yazmısnda peki şimdi bu yazdıgında tek tarafli elestiri degilmi.Diyosunki erkekler böle şöle şimdi sende ayrimcilik yapiyosun.ben savunmuyorum şiddetti kesinlikle ama böle tek yanlı yorumlarda insan hic bişi kazandırmaz .önce kendimiz bilinclenecez ki toplum olarak bilinclnelim .Şİddetin pan zehiri egitim egitimli bireyler olursa en azından cok aza iner böle şeyler .Umarim ülkemizde şiddetin olmadigi kardeligin insanlıgın hüküm sürdügü günler olur .
15 Haziran 2012, 12.01
Yok zaten erkeklerin bir çoğu kendi haklarını koruyacabilecek durumda.Neden kadına şiddetin olduğu bir yerde önce insan haklarından bahsedilir anlamış değilim.
Diğer bir anlamadığım da anlamadığım neden sürekli kendinizi aciz varlık olarak görüyorsunuz.Biraz merhamet der ister gibi Türk kadını böyle olmamalı ,herkes hakkını bilirse bu tür sorunlar yaşanmaz.


15 Haziran 2012, 12.11
Çok doğru tesbitler ve güzel yazmışsınız.elinize kaleminize sağlık.
15 Haziran 2012, 12.17
ALLAHIMMM okadar cok sey yazmisimki blog dan daha uzun olmus dalmisim yazmisimda durmusum okadar soylencek sey varki.silmek zorunda kaldim  ben bile yuh dedim:D  okadar uzunki ozun kisasini yazmak daha iyide buda oyle konu degil.  ne kadina ne erkege ne hayvana ne bir canliya siddet  dogru degildir aslinda dogru degil lafi cok hafif yasak ve haramdir da simdi baska yone cekilcek diye  cekiniyorum:) malesef fikirler dusunceler farkli ancak karsi goruse tahammul sifirin altinda izliyo.yaradilanlara saygi sevgi yaradani sevmekten gecer.yaradanin yarattiklarina sidet yaradandan gorecegi  sidetle kiyaslanmicak kadarcok. kimse baki degil . babamin kiymetini  git gide daha cok anliyorum ve onu cokkkkk seviyorum rabbim razi olsun ondan insallah.amcam sinirlenip laf geciremedigi atimiza vurunca  nerdeyse onu dovecekti ama sabirlidir cok, dilsiz hayvana bile el kaldiranlari oldurcek gibi delirir amcama bagirdiginda sunlari demisti neden vuruyorsun dinlemedi diyemi? lafin gecmedi diyemi? seni kim dovsun? sen dort dortlukmusun? okadar hatan var insan yerine koyup konusuyoruz deyilmi? sen neden vuruyorsun? amcam konussa anlasacaz konusmuyo diye cevap verince, o senin sorunun sen yetistiriyorsun hayvani onun seinin dilinden degil sen onun dilinden anliyacaksin  demesi ve babamin yavasca atimiza yaklasip amcamin bagir cagir vurup yapamadigini babam sakince gidip yapti :) amcam deli oldu tabi seni dinliyor bu hayvan diye yne bagiriyo  sende dinle madem   birdaha el kaldiram deme dilsize dedi babam . aslinda bizim yani bayanlarin en buyuk dusmani yine bayanlar, onlari yetistirenler taa besikte basliyo ayirimcilik biliyoruz oyuncagindan tutunda buyudukce yapilan tum ayriliklar ofyaaaa gene uzadi:D neyse kiz eve gec geldimi kiyamet oglan geldimi erkek. kiz yaptimi baska sey erkek yaptimi elinin kiri. baban duymasin ,hani  babalar en son duyaryaa en yanlis sey ilk once babanin haberi olmasi gerek aslinda, anne hassas kiyamaz  kizamaz  saklar ama daha buyuk yanlis yaptiginin farkina sonra dizini vurarak  telafi eder.babam saolsun  onun  degerini kiymetini hic birseyle oduyememki nekadar degerliymis git gide daha cok anliyorum o sabriyla konusmasiyla ogutleriyle davranislariyla super, burnumda tutuyo  yaninda olup ellerini opmek istiyorum simdi, yetistirirken derdi arkadasa suna buna guvenme bir hata yaparsan bir yanlisin olursa bana gel, her ne olursa benle paylas hem beni baskalarina mahcup etmemis olursun hem yaptigin hata olursa sanmiyorum ama  yinede  soyliyeyim baskalari kapisini kapatir kendi hayatina doner sen benim canimdan cansin sen nerde olursan ol benim canim yanar senle kavrulurum o yuzden benim haberim olsunki  en az dereceye indirelim belki korkarsin ama korkma o an sok etkisiyle belki bir tokat atarim belki agir konusurum hatanin derecesine bagli amaaa sinirim yatistiginda senin nasil cikaririm  canin yanmadan zarar gormeden diye senden cok ben cirpinirim haberin olsun demisti.benden korktugundan degil sevdiginden  saygi duydugun ve fikirlerime onem verdiginden tecrubelerimin dogru oldugundan yap ne yapicaksan korkundansa yapma bildigini yap. cunki ben olmadigimda korkundan oldugunda  yapacagini yaparsin ornekleri cok. ancak sevdiginden ve saygi duydugundan olursa iste ozaman   yapmazsin. dogru bircok kisi korkusundan yapmiyo ama korktugu kisi yoksa allahh ve elini ozgurluk tabi hatalar pismanliklar beraberinde. of gene cok yazmisim  yazacaklarim bitmedi neyse   BUTUN CANLILARA SIDDET  YASAK VE HARAMDIR KUL HAKKINA GIRER degil canli bitkiler bile canli ya bizler icin yaradilmis hersey  KENDINE YAPILMASINI ISTEMEDIGIN SEYI BIR BASKASINA YAPMA. yureginize saglik cok sey var aslinda ama keseyim:D guya sildim gene yuh yani :D doldurmusum .
15 Haziran 2012, 12.21
      Öhö öhö :)
      Rebel yazının içinde çelişki yumaklarına dolanan kedi olmuşsun.
      Bizim varlık haklarını savunmamızdan kasıt ; başı boş bir erkeği başı boş bir kadından ayırmaya indirgediğin bir tezin üzerinde evrensel bir kuraldan bahsediyoruz.
      Kadın hakları diye ortalığı velveleye veren şu erkekleri duygusal, bedensel, ve kitlesel çoğunlukta taciz edenler var ya hani orada burada , biz bunların tiribünlerde amigoluk yapmasına karşıyız.
      Herhalde yani biliyoruz ki, kadın ve çocuklar erkeklere kıyasla daha çok şiddet görüyor , bunun farkındayız.
      Bunu sürekli olmadık saldırganlıklarla sulandırıp, erkeği direkt olarak düşman gören , aslında eğitilmesi gerekenin her iki cinsin olması gerektiğini kabullenmeyen kadınların bu kısır döngüsüne karşıyım.
      Kendilerini şiddet gördüler diye üstün cins gören bu kadınlar , nihayetinde uzlaşmacı tavırlardan tamamen uzaklaşıp, en ulaşılmaz noktaya kendilerini adapte ediyorlar.
      İletişim eğer canlılar için en zaruri temel kuralsa , tek taraflı bir dayatmanın getirdiği mecburiyetlere kimse katlanmak zorunda hissetmez kendisini.
      Ben erkeklerin duygularını sömürüp , gerek akılla gerek bedeniyle gündelik hayatta kaç erkeği taciz eden kadın vardır dersem eğer, bunu şiddet olarak görür müsün acaba.
      Anneler , yeri gelir çocuklarıyla babaları tehdit eder, yeri gelir kayın validesine az ilgi göstermekle tehdit eder , yeri gelir erkeğin kendisine olan bağımlılık durumlarının hepsini bir silah olarak kullanmaktan çekinmez.
      Şimdi bu şiddet midir, değil midir.
      Adam malsa , adam ahmaksa , adam sümsüğün teki olup kadına vurarak varlığını kanıtlama yoluna gidiyorsa , şimdi söylesene , bu adama düşmanlık mı yapılmalı , yoksa bu adamı eğitimden mi geçirmeli.
      Aynı zamanda kadın ve çocukları da eğitimden geçirilmeli.
      Aile nasıl olunur , baba çocuğa ve eşine nasıl davranmalıdır , anne kocasına ve çocuğuna nasıl davranmalıdır, çocuk annesine ve babasına nasıl davranmalıdır, sosyal bağlar hangi mantıklar üzerine inşa edilmelidir, ve kişi kendi sosyalitesini nasıl özgün kılmalıdır, özgün ve olumlu bir gelişim sürecine nasıl adım atılmalıdır.
      Sen kadın olarak ( Sen yukarda eleştirdiğim kadınlardan isen bu '' sen'' sensindir aynı zamanda ) bütün herkese bilinç dağıtılırken kendini üstün cins olarak görüp her şeyden kendini soyutlaştırma ilaheliğine soyunduğun zaman , biz daha binlerce sene bu tartışmaları yapar dururuz.
      Son olarak , blog kendi içinde kendisini sürekli inkar eden cümlelerle dolup taşmış yahu.
      Sanki bir şeyler yazılsın da kurtulayım bu stresten der gibi alelacele yazılmış bir yazı olmuş.
      Son cümleyi sadece onu yazsaydın keşke tüm sayfaya. Böylelikle kendinle kavga ettiğin o kalabalık paragraflardanda kurtulmuş olurdun.Ne düşünüp ne düşünemediğini acaba gerçekten biliyor musun.Madem gülmüşsün blog sonunda.Al sana benden bir espri , buna da gül veya gülememe.
      
15 Haziran 2012, 12.26

                Bırakın beyler korkmayın, paniklemeyin hemen, biz bunları bertaraf etmeyi de biliriz!. Herkesin düşündüğü gibi imha etmekle değil. Herkes anasına sahip çıktığı gibi kadına sahip çıkacak. Yanlış bir şey mi söyledim?. Herkesin anası kadın değil mi?.  Ana bizim için kutsal değer olduğuna göre ee o zaman ne duruyoruz. Hadi el birliğiyle kadını kutsayalım. Gene kadın düşmanları bana yan gözle bakıyorlar. Hani benim korkacağım yok onlardan, erkeğim ya savunma sistemim iyi gelişmiş iyisi mi ben de kendimi fazla açığa çıkarmayım kadın düşmanları beni de ateşte yakarlar. Seven de kadındır. Sevilende kadındır. Ana da kadın dır. Kısacası hayat kadındır. Geriye kalan her şeyi değersiz saymak istemiyorum sadece hak ettiği değeri verin yeter!
                   Doruktan doruğa atlamak için uzun bacaklara sahip olmak gerekir. Yüksek değere sahip olmak içinde akla ihtiyaç vardır. Sana armağan edilmiş bir değerdir kadın bunun değerini yükseltmekte sana kalmıştır. Erkek mutluluğu ‘’istiyorum’’ diyor. Kadın ‘’istiyor’’ diyor. Bak işte dünya mükemmel oldu diyor. Mutlu olmak için kimin kime ihtiyacı vardır.  karşılıklı olması gereken bir şey mi? yoksa tek taraflı olan bir şey midir? Kadının fedakarlığını hiçe saymakta erkeğin utancıdır. 
15 Haziran 2012, 12.27

  Nokta koymak için  son yorumumu az önce  bahse konu bloga yapmıştım.Ama  ilginçtir babalar günü arefesinde bu  tür yazılar  blogda ön plana çıkıyor :))

 Paylaşımınızın başına baktım , sonuna baktım ve ortasına yorum yapmaya karar verdim.:)Siz istediniz.Bende yazayım .

   İstatistikle konuşmuşsunuz.Bu  güzel.  Şiddeti onaylamıyorum kesinlikle.Ama  sadece erkeğin  doğasında  varmış gibi göstermek ,pskolojiyi inkardır.

  Ben  açıkyüreklilikle söylüyorum,  esprili yazdığım blog ve  bazı yorumlarda da   dile getirdiğim  gibi,  babamdan tek bir   tokat bile yemezken , annem bu konuda  ölçüsüz davrandı  bir çok kez.Benim  ricam  bloğu okuyan arkadaşların çocukluk yıllarına dönmelerine gerek yok.Çarşıda  sokakta  evlatlarına   şiddet  uygulayan  bazı anneleri  gözlerinin önüne getirsinler.Bunun adı  ne ? terbiye  etmek mi?  Ama tabii çocuklar  çıkıp  belli  platformlarda   gördükleri bu ve benzeri  şiddeti dile getiremezler..  Kusura bakmayın  bu konuda  hiçbirimiz masum değiliz.Şiddet sadece erkeğin doğasında yoktur.Şiddete  maruz  kalıp, gururu yüzünden sesini  çıkaramayan erkekleri saymıyorum  bile.

  Pskolojik baskıya gelince;  ERKEKLER  GADDAR, ERKEKLER ŞİDDET DÜŞKÜNÜ,  ERKEKLERİN ALLAH BELASINI VERSİN   HEPSİ  ŞİDDET  KONUSUNDA BİRER POTANSİYEL  türünden    yazılar ve söylemler  genellenmemiş bile olsa  pskolojik  baskı, hatta pskolojik  şiddetdir.Pekii  bu tür pskolojik  baskı  türünden yazılarla mağdur edilen kim?  tabiiki  şiddeti ve ayrımcılığı reddeden ama  sürekli  bu pskolojik baskı ve şiddete maruz kalan erkekler.

   Paylaşımın  finaline katılıyorum.Biraz önce aynı konulu  diğer bloga yaptığım yorumu da  okuyun lütfen. Ne demek istediğimi umarım  daha iyi anlar ve  daha objektif olursunuz.

   İnsani değerleri savunan  düşüncelerin cinsiyeti olmaz.Cinsiyeti  olmayan  bir düşünceninde lisansı da  sadece kadın olamaz.

15 Haziran 2012, 12.48

   Duk45;  İnsan  topluluğu  sadece kadın  ve erkeklerden oluşmuyor gerçeğini  unutup, boş bulunup yazdığını düşünmek istiyorum yorumundaki ilk   iki satırı.

   Aksi halde   hayata bakışımı  değiştiren, üniversite yıllarımda   ev kiralamak için gittiğimiz  boş eve   bir  sedirin üstüne atılmış yaşlı amcanın, gelini  tarafından  nasıl itilip kakıldığı  hikayesini blog olarak kaleme alayım.Detayları ve sonucu iç  burktuğundan emin olabilirsin.Bu yüzden  her zaman önce insan derim. İnsan hakları kavramı , yaşlıyı çocuğu  kadını  ve erkeği, herkesi kapsar.Ve bu kavram ışığında  beynimizde şiddeti bitirebildiğimizde zaten  kadına şiddet konusuda  biter.

15 Haziran 2012, 13.07

  Kadına,erkeğe,hayvanlara...tüm canlılara yapılan şiddete hayır demek gerekmez mi?

  Ön planda biz kadınlara uygulanan şiddetin bulunduğu acı bir gerçek fakat,annelerimiz ellerinde şekillendirdiği erkek evlatlarına "oğlumdur,ne yapsa yeridir..." tarzında yaklaşımda bulunarak şiddetin önünü açmıyor mu?Toplumumuzda babalar çocuk yetiştirmede biraz olayın dışında kalıyor ister istemez ve tüm yük annelerin üzerinde.Hem çalışma hem çocuk yetiştirme derken bir çokları çocuklarına yeterince eğitim veremiyor en kritik yıllarda...

  Asla eşit olmadık erkeklerle ve kısa vadede eşit olacağımızı da sanmıyorum.Kendimizi istediğimiz kadar yıpratalım erkek egemen bir toplumun bireyleriyiz ve belli bir baskı var üzerimizde.Şiddeti öncelikle kendi yaşamlarımızdan çıkardığımız taktirde zaman içinde kötü olayların son bulacağına inanmak istiyorum.

Anne babanın evlatlarına,öğretmenin öğrencilerine,eşlerin birbirlerine,özetle insanların tüm canlılara uyguladığı şiddetin bir son bulması dileğimle...Saygılar....

15 Haziran 2012, 13.21
beymen33 muhtaç insanlar ayrı bir statüde benim için.Onların durumu kadın-erkek çekişmesinden ayrı bir yerde.Konu kadın-erkek diye öyle belirttim yoksa katılmamak elde değil.Muhtaç insanların yeri ayrı ve önceliklidir her ne cinsten olursa olsun fark etmez.
Benim demek istediğim 30 yaşında ki normal bir erkeğin karımdan şiddet görüyorum demesi gibi bir şey.Böyle kılıbıklık olunmaz ki...

15 Haziran 2012, 13.27

 

 

beymen33  ;  her fırsatta insan haklarını savunmanız gerçekten takdire değer bir durum.  Fakat kadın hakları söz konusu olunca her seferinde büyük bir panikle   '' ama yine insan haklarıı ''  diye  kadın hakkını gözardı etmeye çalışma mücadelenizi anlayabilmiş değilim . Şunu net olarak sormak istiyorum .  Şiddete maruz kalan erkeklerde vardır muhakkak yada şiddet uygulayan kadın ,  ama  2011 de 2012 de bile hala 100 kadından 60 ı şiddet görürken  bunu gözardı edip erkek haklarından bahsetmemiz yada kıyas yapmamız  ne kadar objektif bir yaklaşım  sizce ?   Anladığım kadarıyla üniversite yıllarınızda zor durumuna şahit olduğunuz yaşlı amca ve gelini sizde kronikleşmiş bir önyargıya sebep olmuş :)  Şiddet uygulayan ''  bin '' erkeğin caniliği  aynı şeyi yapan  '' bir ''kadının kinini yıkamamış  malesef . 

Şunu da belirtmek isterim ki çocuklara şiddete de karşıyım tabiki  . Çocuklar dayak yememeli ,  sonra öğrendiklerini büyüyünce önce karısında uyguluyor çünkü   :p

15 Haziran 2012, 13.41

    İşte  ben  yukarda  bahsettiğim  hikayeyi  geçmişte   başka bir  gamyun  blogunda başka bir konuda üstünkörü kullanmıştım yorum olarak.Ve  orda  kiralamak  amacı ile  biz odalara bakarken  içerden  gelen şangırtı ile  dönüp baktığımda  kadının,  amcanın bacaklarına  uyguladığı şiddeti ben kadın yapıyor olarak aktarmadım hiçbir zaman.insanın insana   yapmasını kabul edemedim.bir  gelin yüzündende  tüm gelinleri aynı kefeye  koycak mantığı  hiç bir yerde sergilemedim.

 Şiddetin ne kadını- erkeği, ne de büyüğü- küçüğü olur.Şiddet şiddettir  ve  yukardaki blogdaki   gibi sonuyla   başı  çelişirse, bende  arkadaşın düşüncesini oturtacak yer bulamıyorum.:))

15 Haziran 2012, 14.06

   Rebell; evet  o durum  bende kroniklesecek kadar duyarlılık sahibiyim. 2.si   bu  bloğu  neye istineden yazdın. ''  KADINLAR  HASSAS, ERKEKLER GADDAR '' .. Sence kim  ayrımcılık yapıyor. Hangi başlıklı yazıyı  savunmak  amacı ile  yazdın.O başlık  adı altındaki yazının altına imza atanın  iyi niyetini tartışırım ben.benim yorumlarımı oku.Ayrımcılığı kim yapıyor bak bakalım.Utanmasan  beni kadın düşmanı göstereceksin.  Ben cinsiyet gözetmiyorum.Okuduklarınızdandamı anlamıyorsunuz bunu.Ama irkilmen için bir iki örnek verdim, oda nafile.

  Ve sanki annesinden  tek  dayak yiyen benmişim gibi banada o potansiyelin içinde kimlik verecek kadar  haddini aştın.   Kimse alınmasın  şu satırlarım sanadır.Etrafındaki veya yakınındaki  erkekler yüzünden   tüm  erkekleri aynı kefeye koyamazsın.Nasılki ben annem yüzünden tüm kadınları aynı kefeye koymuyorsam.Hele de insana şiddete  hayır  sloganıyla   yorum yapan birini  hedef alıyorsan bencilliğini sadece  bu satırlarımda bile görebilirsin.

Sizler '' kadına şiddete  hayır''  diyorken ; ben''  insana(  yaşlı , genç, kadın  erkek, çocuk) şiddete hayır'' diyorum ve tepki alıyorum.Aslında  kadına şiddeti  reddettiğim  apaçık ortada. Bunu görüp, illa konuyu kendine göre  yontarsan benim o  dar fikirlerin içine  sığmayacak  kadar  insani düşündüğümü de görürsün.

15 Haziran 2012, 14.44

Sevgili beymen33 şunu canı gönülden bilmeni isterimki sen doğru yoldasın ve düşüncelerinle

1 adım öndesin umarımki  bu düşüncelerinden asla şaşmamanı dilerim..


Saygılar.

15 Haziran 2012, 15.46

 

beymen33 ;

 Fikirleriniz objektif gibi görünüp , yaptığınız çıkışlar eşitlik karşıtı düşüncelerinizi apaçık gözler önüne sersede saygı  duyuyorum ve ''saygı '' konusunda aynı tavrıda mümkünse sizden bekliyorum ...

Yorumumda kronikleşmiş bir duyarlılıktan bahsetmedim ben , ÖNYARGI  dan bahsettim , dikkatinizi çekerim .  Ayrıca başka bir blog başlığıyla yargılayamazsınız beni , sınırı aşmak budur asıl !  

Ben yapılan anketler diyorum , istatistikler diyorum , 10 kadından 5 'inin şiddet gördüğü bir toplumdan bahsediyorum , siz '' etrafındaki erkekler yüzünden '' gibi bir yorum yazıyorsunuz . Ben blogumda , tabiki farklı olan da vardır  diye özellikle bir parantez belirtmişken siz '' bütün erkekleri aynı kefeye koyamazsınız '' şeklinde gereksiz bir sözlü saldırı gerçekleştiriyorsunuz  ,  size  sadece gülüyorum :)

Artı , bir tartışma konusu atmadım ben ortaya !   Böyle hassas  bir başlığın ve blogun  altında tartışacak kadar çirkinleşmeye gerek yok diye düşünüyorum   ! ! !

15 Haziran 2012, 16.37

 ''burda bir blog da denk gelince, sadece yazının altına yorum yapmak tatmin etmedi sanırım , düşüncelerimi ayrı bir blog da ifade etme gereği duydum nedense .''

 Yukardaki satırlar  blogunuzun  girişinden  alınmıştır..  son yorumunuzdaki 2. parağrafa  cvp  kabul uyurun lütfen.

3. parağraf a cevabende yorumunuzdaki şu  had  aşan   sözünüzü  hatırlayın.Hatırlayınki, saldırı tanımını  yine bencilce yapmayın. Annesinden   dayak yemiş olan her çocuk; ki bunlardan birisi benim ilerde şiddet uygulayacaktır tezine sahip  olmak uzmanlık gerektirir.Uzmanlık  yolculuğunuz  size(  başkalarına şiddet potansiyeli taşır) bileti kestirme hakkı vermez.Bileti önce kendi  cevrenizdekilere kesin dedim ve derim.

 Son parağrafınıza ise,  bu hassas konuyu bir blogdan alıp buraya taşıyan sizsiniz.

İlk   parağrafınız ise  okurlara bırakıyorum.sizin ve   benim yazdıklarımı mukayese etsinler.Satır  satır bakılsın   eğerki Eşitliği ihlal eden , ayrımcılık yapan   ben isem  özür dileyeceğim  herkesten.

15 Haziran 2012, 16.59
Biri kadına şiddeti yazmış biri çıkar insana şiddeti de yazabilir.Bunlar alakalı konular olsa da başlıklar farklı.Zamanında hayvana şiddete yazıldı kimse çıkıp insanlar eziyet görüyor demedi.Ana tema hakkında fikir belirtmek en güzeli.Tabi bu genel bir ifade burada uyduruk sebepten dolayı tartışan arkadaşları tenzih ederim ;)

15 Haziran 2012, 17.29


 şuraya sığdıramayacağım kadar kadının saldırgan yanlarını yazabilirim. Üsküdar da yaramazlık yapan çocuğuna önce okkalı bir tokat sonrada  ağza alınmayacak bir laf eden kadın yüzünden kadınların hak ettiği toplum itibarını gözümde zedelemedi.   Gelini tarafından sokağa bırakılan YAŞLI kadını da unutmadım

toplu taşıma aracında kadına yerimi verdiğim için, azar işittimiğide unutmadım.

Bir kadınla kadın hakları konusunda tartışırken aynen şunu söylemişti ; hepiniz erkeksiniz kökünüze kibrit suyu bu beni kadın düşmanı yapmadı. Bilakis düşüncesini çürütmeye çalıştım. 

En önemlisi İngilizce öğretmeni kadın bir ilin emniyet Amiri eşini neredeyse esas duruşta bekletiyordu

               Biz halen kim haklı kim haksız kavgasındayız. kim dayakçı kim mağdur. çoğu arkadaşımızın yaptığı yorum gibi eğitim şart demem mi gerekiyor. Evet o zaman daha çok eğitim şart.

                Şu gerçektir kadını görünce eline kırbacı alan da var , üstünü başını düzeltip saygı gösterisinden bulunanda vardır.

                Yani diyeceğim şu. Herkes yerini ve duruşunu bilirse bazı şeylerin olgunlaşacağı kanısındayım.

 

15 Haziran 2012, 17.51

Evet  kendi adıma nokta  koymalıyım bu konuya.Beni anlayan arkadaşlar elbet vardır.

Şu  portaldaki bahse  konu blogdaki yorumumun özü. buraya da aktarayım 

    Kadına şiddet; genel şiddet konuları  içinde parantez içine alınıp tabiiki  ayrıca  konuşulabilir,  tabiiki birikmiş duygularımızı  kaleme alıp, hatta yüksek  sesle her platformda dile getirebiliriz.Ama  yukardaki blogun ( KADINLAR  HASSAS, ERKEKLER GADDAR ) başlığı ile  bu konuyu ele alırsan ben art niyet ararım.Benim reddettiğim ayrımcılığı  sen beslemeye kalkarsan, bundan en çok  zararı yine sen görürsün.

    ..  diye   dile getirdim düşüncelerimi. Tepkimin neye olduğunu umarım   anladın  Duk45.  İnsana şiddet  esas  derken, kadına şiddetide elbet konuşalım dedim.Ama öyle bir başlıkta konuşulmasını inanıyorum ki kadınlarmızda dahil bir çok kişi kabul etmez.Ve benim ordaki tepkimi ,  masum bir  başlıkla buraya taşıyıp,  aynı  benzer içerikle devam  ettirenler uzattı konuyu.

   Ben genellemiyorum diyen şu anki blog sahibi arkadaşın aşağıdaki şu  sözleri bile  çokşey anlatıyor. Kendi yaptıklarını ( kadın - erkek savaşı)  benim üstüme  yıkma gayreti ve  genellememe çelişkisi değil midir ? ))., '' NEREDEYSE BÜTÜN ERKEKLER   yapılan genellemeyi olay yapıp,  konuyu kadın - erkek  savaşı haline getirmekte ne yazık ki   ! ''  ( neredeyse bütün erkekler  ) :))))))

   Ben  bu konuya nokta koyayım, çünkü gercekten beni kadın düşmanı, dayakçı,ayrımcı  gibi ithamlarda boğacaklar.:) Ama beni anlayan  ve  olaya cinsiyet  gözetmeksizin bakan  arkadaşlarımın varlığını biliyor ve inanıyorum.

    Verdiğim geçici rahatsızlıktan dolayı, okuyucu arkadaşlardan özür dilerim.

15 Haziran 2012, 18.19
Şiddet güçlüden güçsüze doğru yol alır...
Adam patronundan fırça yer , gelir eşine-çocuğuna uygular çeşitli şekillerde bu şiddeti, kadın alır bu şiddeti çocuğuna uygular farklı şekillerde.Örnekler çoğaltılabilir.
Şiddet şiddeti doğurur.
Şiddeti yok etmenin yolu korkuları yok etmektir.



Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın