gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

SİZ OLSAYDINIZ?

06 Aralık 2012, 15.31
A- A+


Duyarlılık; insanlara verilen büyük meziyettir. Bunu nasıl, ne şekilde, nerede kullanacağına bağlıdır?! Hemen her gün alışık olduğumuz ‘’duyarlılık’’ ile ilgili haberlere veyahut olaylara tanık oluyoruz.

Hassas bir dengedir aslında zamanında ve yerinde uyguladığın zaman sonucu ne şekilde etkileyeceğine bağlıdır. Örneğin; Türkiye de ve Amerika da farklı iki olay yaşandı:

Türkiye de; adamın biri traktörüyle 72 yaşındaki kadına çarpıyor. Traktör kullanıcısı aşağı inmediği gibi, çevredeki insanlarda tiyatro izler gibi olayı izliyorlar. Amerika’daki olay ise; iki kişi metroda kavga ediyor, biri diğerini raylara itiyor. Adam metro trenin altında kalarak ölüyor. Her iki olayda da fotoğrafçı var. İkisi de anında olayları fotoğraflıyorlar...

İnsan o anda ne yapar; makineyi eline alıp olayın devamını mı izlemeli, yoksa elini uzatıp hayata tutunmasını mı sağlamalı? Mükâfatı hiç bir şeyle ölçülmeyen sonuca nasıl yansıyacağını gösterir. Bu onun yazgısıdır deyip olayı seyretmek ayrı bir aşağılık duygusudur! O anın fotoğrafını çekip kişiye getirecek maliyet mi (parasal) ‘’duyarlılık?’’ Nedir  çok değerli olan?!. Kim bilir o fotoğraf belki, yılın fotoğrafı olarak seçilir, onlara kristal bir heykelcik verirler. Bu heykelin altından ezilip kalmayasın! Türkiye de bir gazeteci; ben gazetenin yayın yönetmeni olsam, fotoğrafçıyı, adamı kurtardığı için işten atardım. Benim için haberin niteliği daha önemlidir diyor!

  Yeri geldiğinde; sıkıntıdan olan bir hayvan için bütün insanlık duygularımızı harekete geçiriyoruz. Ona şefkat ve sevgi aşılıyoruz. Peki, insan neden kendi türünün  düşmanıdır?

İnsanlar hep böyle değerlerin hırsızı mı olacak? Bencilliğini kutsal hale getirecek kendince! Yoksa insanların ruhumu yozlaşıyor. Nedir bizi bizden eden; yükseğe mi çıkmak istiyorsun? Duygularımız hangi yöne uçuyor. İnsanlığa yararlı bir hareket insanın kişiliğini yüceltmiyor mu?

Olaylara toplumsal olarak baktığın zaman infial yaratacak düzeyde; Afrika da ölmek üzere olan bir çocuğun ölmesini bekleyen akbaba, bu durumda insanların duyarsızlığı akbabadan ne farkı kalır. Akbaba karnını doyurmak için insanın ölmesini bekliyor. Öte tarafta, ölüm (P…) seyretmek insandan nasıl bir doygunluk yaratıyor acaba?!

Peki, sizce; ölümü seyretmek mi? Hayat kurtarmak mı? İnsanı mutlu eder… 

Saygılar...

YORUMLAR

06 Aralık 2012, 15.49
:( ben fazla birsey yazamicam. cok üzüldüm...

DIGOR: "...Türkiye de bir gazeteci; ben gazetenin yayın yönetmeni olsam, fotoğrafçıyı, adamı kurtardığı için işten atardım. Benim için haberin niteliği daha önemlidir diyor!.."

gercekten cok aci verici bir sey. sadece sunu eklemek istiyorum. bu tür "insanlar" (insan diyesim gelmiyo" her millette var ve korkarimki herzamanda olacaktir. benim tecrübeme göre en yardim, hayIr sever insanlar biz türk milletiyiz. belkide inancimizdan ileri gelen birsey diye düsünüyorum. Allah korkusu olan bir kisi böyle bir durumda, ellerini kollarini baglayarak olaya seyirci kalmaz.
06 Aralık 2012, 15.53
önce bu soruya gereksinim dahi benim insanligimi rencide etti.. Ne hale geldi insanlik denilen olgu bunu uzun zamandir düşünüyor bazen suclaniyor, hayiflaniyor, otobüs duraginda bekliyen bir yasliya ayni istikamete gidiyorsak buyrun diyemeyip bas edemiyecegimi düsünüp devam ediyorum kabullennmeye toplumu.... Icimde ki bir sürü soru ve uktelerle... mesela sokak hayvanlarina elbette sahip cikalim.. Ama ya sokak cocuklari?????? Ülkeme yakismiyan bu manzara aadece ayy evet yaa yazikk deyip gecistirilecek cinsten degil... umutluyum.. Türkiye ye temelli dönünce bu projeyi hayata gecirmek en buyuk hayalim.. Sevgiler.. (icimdekiler depreşince paylaşmak istedim)
06 Aralık 2012, 16.03

Digor;  iki  ayrı   fikir oluşacağını mı sanıyorsun konuya  bağlı olarak , paylaşım sonunda sorduğun  soruyla :))

  Ne  yani  ''  ölümü  seyretmek beni  daha mutlu  ederdi''     cevabını  bekliyormusun? gerçekten:))  Ya da  topyekün gelecek    ''Elbette  hayat  kurtarmak beni  mutlu ederdi''   cevapları,   duyarlılığın  sembolümü olucak  sence  burda?  Bence   ya  çok iyi niyetlisin ya da  soruyu  sorarken niyet etmemişsin.

  Paylaşım   doğruyu,  içeriği ise;  kendimizi sorguyu  arada hatırlamamız  adına  hit-not   bir yazı olmuş. 

  Emeğine  sağlık.

06 Aralık 2012, 16.17
Siz olsaydınız? Neden hemen insanların iyi niyetini vede insanlığını sorguladığıma yordunuz?! bu sorunun içinden, bu duruma ben yada bir başkası düşmüş olamamız mı? o raylara hemen her yerde kişinin başına gelmez mı? kaldı ki burada blog okuyucularını sorgulamam gereken bir durumda yok meydanda. Yazı tamamen olayı seyredenlere ve fotoğrafçılara! 
06 Aralık 2012, 16.38
   Hangi insanı mutlu eder  , ölüm seyretmek?  Paylaşımın içeriğine  yorumumun sonunda verdim  hakettiği övgü ve cevabı.Ama    sorduğun soru  anlamlı  paylaşımında  çok  rüküş durmuş.Siz  olsaydınız?  sorusunu ve   başlığı  ben  muhatap aldım.Eminim  her okurda alacaktır.Kaldıki  yukardaki  her  yorumcuda almış  muhatap  zaten.Yani   birtek ben değilim ...
06 Aralık 2012, 16.58
DIGOR  İNSANIN  İÇİNİ  ACITAN YAZIN ....Tabiki  insan  hayatı değerlidir.. ama  malesef insanların  duyguları  körelmiş...Hayatta  bu bencillik mikrubu insan kanına  öyle  bir  işlemişki duyguları  körelmiş.. haber  yapmak  uğrunua  onun için ölen insanın  değeri  yoktur.... çünki  yaptığı  haber  önemlidir .sevgi  filizleri kurutan insanların . tanımadıkları   hiç bir  canlının  ölümü  üzerine üzülmesi  mümkün  değildir..insan  sevgisini içinde  yaşatmayan .insan hayatının  ve kendisi  ve çevresi  dışında kimse  için  değeri  yoktur....haber  sarsıcıdır  onun için  bu önemlidir ... düşünse  onu  ordan  kurtarmak  ta  bir  haberdir....ama  unutmuyalım  boyle  haberlerin seyircisi  çok oluyor malesef........SAYGILARIMLA.........
06 Aralık 2012, 17.16
Beymen kesinlikle seni tenzih etmişim :))) Aslında ilk yorumunda sanki sen benden daha fazla okuyucuyu sorgulamışsın. Gözünü seveyim cevap hakkını oluşturacak bir şey yazma yorum hakkım bitiyor. yoksa özeline saldıracağım :))) 
06 Aralık 2012, 17.39
DIGOR, kesinlikle duyarlılığını anlıyorum ve çok çok haklısın bu konuda. Hepimiz bu soruya aynı cevabı veririz tabii ki, kesinlikle önce insan, önce hayat deriz, demeliyiz de. 
Zaten sanırım beymen de aynı şeyi söylüyor, yani hemfikirlik bazında algıladım ben. 
Gazeteci konusu hep gündeme gelen bir şeydir, kadına traktör çarpmış, hayatını kaybetmiş, diğer bir sürü insan neden izliyor bilemedim, mutlaka acı- hayret- şok karışımı bir şeydir o yaşadıkları, ama gazeteci orada resmi çeker ve haber de yapar, kendisi de evine ekmeği bu yolla götürüyor.
 Gazetecilikte önce hayat değil önce haber mi öğretiliyor bilmiyorum ama bildiğim canları pahasına bile olsa ''resmi çek haberi  ajansına geç'' öğretisi var. Savaşın ortasına yollanan ve yaralandığı anda bile resmi çeken gazetecileri hepimiz biliyoruzdur. Yani aslında iki tarafı da keskin bıçak.
 Duyarlılığın hep dikkatimi çekmiştir, hepimizin bazen sadece izleyip hiç bir şey yapmadığı durumlar var, haklısın. Birileri ilgilenir diye bizim bakıp geçtiğimiz şeyler işte. Teşekkürler DIGOR.
AtayaG.
06 Aralık 2012, 18.09
kimse kimseye sahip çıkmasın..yok ihtiyara yardım edelim..yok hayvanlara sahip çıkalım...sokak çocuklarını koruyalım....hadi yaaa..ciddimisiniz..
bende bu sokak çocuklarını hergün toplayıp toplayıp eğitime götüren,onların barınmasını sağlayan iyi yürekli insanlarımız kimmiş merak ediyordum..amanin booo hepside gamyuna toplanmış..
bırakın ona buna sahip çıkmayı...kendinize sahip çıkın yeter...
soruna gelince blog yazarı..
umrumda bile olmazdı..oturur seyrederdim öleni..banane..o duruma düşmemek için daha dikkatli olsaydı..
06 Aralık 2012, 21.11

Agresif;  ''  ben burdayım''    diye  bağırıyor  paylaşımın diyen arkadaşlar şu yorumunu  da  gördükten sonra  ne kadar  haklılarmış diye düşünmeden  edemedim.

  Çok  pardonda  bu  tepeden bakışının altında  ne yatıyor?  Okul  filan mı  yaptırdın hayrına?   Haaa  öyle bir şey varsa  bu  gurur  senindir.Yoksa   bu kibir  sana bol gelir.

06 Aralık 2012, 21.16
Agresif.. Bence siz de önce kendinize sahip cikmayi ögrenin, sahip cikmak derken saygi beklemiyoruz ama saygisizlik etmemenizi bekliyoruz elbette.. Sonrasin da bize kendimize sahip cikmamizin yeterli oldugunu ögretirsiniz.. Size sevgilerin en yücesinden gönderiyorum.. zira buna ihtiyaciniz oldugunu hissediyorum.. SEVGILER...
06 Aralık 2012, 21.17

1-Siz olsaydınız; bu belki yazıya bağlı olarak ilk etapta siz olsaydınız ne yapardınız? Diye algılanıyor olsa da, direkt okuyucuyu hedef alınmadı. Bilinç altıdan saklı düşüncelerini hareketlendirdiğin zaman, bende böyle bir duruma düşebilirim diye de düşünebilirsiniz.  Aslında birden fazla başlık aklımdan oluştu, fakat bu başlığı koyarken, kendimizi de sorgulayalım fırsatı doğdu. Şunun bilinmesi gerekir art niyetle sorulmuş bir hedef soru değildir. Biraz daha kurcaladığın zaman traktörün çarptığı kişi ve rayların altına itilen, burada herkesin olabilirliği mümkündür. Bu başlık bunun için bana daha cazip geldi. Lütfen okuyucu bunu da dikkate alsın. Ve herkes te içindeki kurt’u ve kuzuyu keşif etme şansına sahip olur!

2-Evet, arkadaşlar beymenin kendince haklı yorumundan sonra ben bir an blogun ‘’düzenle’’ butonuna basıp, hem başlığı değiştirecektim hem de son paragrafı silecektim nerdeyse. Bana göre ve benim yanımda saygıyı ve sevgi hak edenler adına yapacaktım.  Gerçi oda kaldırılmış ya.  Benim ilk başta düşündüğümü, bazı yorumcular beni düşündüklerimden yanıltmadılar. Halen insanlıkla meselelerini tamamlamamışlar. Ben oturur öleni seyrederdim diyecek kadar radikal!

Ataya; Bu nik’te yakışmış : ))

06 Aralık 2012, 21.31
yani şuradaki yapmacık tavırlara..ay yazıkkkk...vah vah ..ben olsam şöyle yapardım gibi aslında hiçbir zaman yapmadıkları şeyleri yapacaklarını iddia edenlere...aslında yapılması gerekeni olması gerekeni öyle güzel bilmelerine karşın hiçbir zaman kılını kıpırdatmayan sizlere isyanım..
bana tüü kaka diyenler....sorum size..

insanlık için hangi adımı attığınızı dahi sormayacağım...sadece şu meşhurrrrr sokak hayvanları için kapınızın önüne bir parça ekmek koyun kampanyasına hanginiz katıldı sadece bunu soracağım....ondan sonra şunu yapmak lazım bunu yapmak lazım diye ortalığa çıkın...
mesele olması gerekeni bilmek değildir ...mesele olması gerekene ne kadar katkı sağladığınızdır..ve emin olun katkı yapanların hiçbir gıkını dahi çıkartmaz...bilakis hiçbir halt etmeyenler en çok konuşup şunu yapmak lazım bunu yapmak lazım diyenlerdir..boşversenize...hadi toplanın şimdi..tekrar şöyle olmalı böyle olmalılardan dem vurun...
06 Aralık 2012, 22.25
Valla digor böyle bir blogu atmakta bir onurdur , en azindan okuyan 3-5 insanlarin icindeki insanlik duygusunu uyandirmak adina diyorum .Eline saglik fevkalade bir anlatim.. Bu arada bloga yorum yazan agresif nikli arkadasa merakla sormak istedigim bir soru var; Acaba bu kadar tepeden bakma ve bencillik neden? yoksa farklilik yaratmakmi derdi? yoksa bu ülkede hayir kurumlari kurup bagislamismi sora onlari:) Nedir bu büyüklenme? sende birgün öldügünde senide yikayacak bir insana ihtiyacin olacagi hicmi aklina gelmiyor kendisinin?
06 Aralık 2012, 23.02
Çocuğun ölmesini bekleyen akbabanın fotoğrafçısı sonradan intihar etti. O zaman neden bir şey yapmadım diyerek üzüntüden intihar etti. Benim hiç intiharı düşündüren boşluğum olmadı. Olmalı mı onuda bilmiyorum. Sanırım olmalı. Bir kaç milyon kişi bunun için intihar etse keşke. Örneğin sırf protesto için 1 milyonu aşkın ölüm orucu başlatılır. Her birinin en az 5 destekçi aile ve yakın arkadaş grubunun olduğunu düşünelim. Bu böylelikle dalgalanarak küresel bir protesto halini alacaktır. Dolayısıyla bütün insanlığın başına belalar açan gizli habis güçler hadlerini alacaklar. Evet sorumluluk şuuruyla ölmek güzel bir şey. Geriye sadece koordine olmak kalıyor. 

TAM  OLARAK  HABERLEŞMENİN  ZAMANI  GELDİ.  İNSANLAR  ÇOK  BAŞKA  BAŞKA  BİR  ŞEYLE  İLETİŞİME  GEÇMELİ.  YAZIDAN  BAŞKA  BİR  ŞEY  OLABİLİR  MESELA.  YAVAŞ  OLUYOR  GELİŞİMLER.  OLAN  HERHANGİ  BİR  OLAYI  SANİYESİNDE  ALICIMIZA  AKTARAN  BİR  SİTEM  BULUNMALI.  KULAĞIMIZA  DİREKT  OLARAK  İLETİMELİLER.  BİZDE  İLGİMİZİ  BOLCA  VERECEĞİMİZ  HADİSELER  SEÇİP  KURULAN  PLATFORMLARA  GİRECEĞİZ.  BİR  ŞEY OLUŞMAMIŞSA  BUNU  BİZ  YAPACAĞIZ.  SES  İLE  TELEFONUMUZA  KOMUTLAR  VEREREK  SESLİ  DİYALOGLAR  YAPACAĞIZ.  SUİSTİMALLER  OLSA  BİLE  % 99  ÇOKLUKLA  HEDEFİMİZE  ULAŞACAĞIZ.  

  
07 Aralık 2012, 01.38
Benzer olay 1999 düzce depreminde (sanıyorum)  yaşanmıştı.Deprem anında ev yıkılmış yanan soba yüzünden yangın çıkmıştı. haberci ise resim çekiyordu ,kameraman olayı kaydediyordu.Hala hatırlarım olayı ve içim zıngıldar. Bu yüzden o habedrcileri çok sorgulamıştım.Eve götüreceğim ekmekten daha önemlisi ordaki çocuklardı bence .hayat ve haberciler bu kadar acımasız olmamalı.(eğer gazeteci olsaydım ne yapardım diye çok düşünmüştüm Oğlumun deyimiyle tiskinç bir durum cidden, olmamayı yeğlerim doğrusu)
07 Aralık 2012, 05.58
Agresif; ALLAH  sağ elini sol eline muhtaç etmez inşallah.
07 Aralık 2012, 09.54

  Sokak  hayvanları ile ilgili kaçtane paylaşımı var   o depresif  arkadaşın.Ya da  yorumu!!! Burda   veya herhangi bir  platformda.

 - İcraatından bahset arkadaş, icraatından.İcraatın yoksa  ithamında  olmasın kimseye.

    Kendini  sorgulamadan  , başkalarını   sorgulayanlar   duyarlılık konusunda  altın  oranı   bile  tuttursalar, orantısız  söylemleri zaten  onların  gerçek değerlerini koyacaktır  ortaya.  İnsanı ölürken  seyrederim diyen, hayvanları  düşünecek..!!  bu konuda bile  bencil  davranmış !!!

07 Aralık 2012, 10.07
Kazalarda az mı gördüm elinde telefonu görüntü çekeni.Kimsenin yakalayamadığı bir şey yakalarım da fahiş fiyata satarım derdinde.
O yüzden agrasif arkadaşı haksız bulmuyorum.Kimse kimseye yardımcı olmuyor.Her zaman dediğimi tekrar diyorum " burada sadece rol yapılıyor..."

07 Aralık 2012, 11.01
Blog çok güzelde en sonundaki soru hiç olmamışş diye düşünürken aslında "iyi olmuş" diyesim geldi..Bazıları "farklı" olma, görünme çabası adına nasılda çark etmiş..Ben şöyle bir arkadaşımın olmasını asla istemezdim..Oturup seyredermiş ha! Önce insanlık ölüyor demekki...
Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın