gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

YENİ JENERASYON

08 Mart 2013, 01.43
A- A+

 Çok sık dile getirilir hayat gittikçe zorlaşıyor , imkanlar koşullar şartlar vs. herşey sıkıntı , zaman bozuk ve aklı havada bir yeni nesil  .. Olabilir hayat bu , bazı dönemler sıkıntılar darbeler zorluklar olur , bazı dönemler rahatlık ferahlık ve huzur olur .. da  yeni neslin ne suçu var onu anlamadım ve ne yaparsak yapalım niye mâkul bir gençlik olamıyoruz ya da kimseyi memnun edemiyoruz  çözemedim .

 ‘’ Zamane gençleri çok bozuk  aziizim, bizim zamanımızda böyle miydi hıh herşey ne kadar da saf ve temizdi ‘’  Hiç katılmıyorum , bidefa  yeni nesil daha özgür daha cesur ve daha samimi  . Hatta tam tersini düşünüyorum mantıksız korkutmalara kanmayacak kadar , kendilerini  birilerinin menfaatleri doğrultusunda kullandırmayacak kadar da zeki . ( az da olsa kullanılan bir koyun sürüsü her dönem mevcut bulunur o ayrı bir konu)

‘’ Aman efendim teknoloji çağında yetişen bir gençlik çok tehlikeli hallerini hiç beğenmiyorum ‘’  Hayret birşey yani ,  sen mum ışığında Nuhun gemisi‘ni okudun diye bende aynı yöntemi uygulamak zorunda mıyım ?  Telefonu bırakıp mektuplaşalım mı , senin zamanında facebook olmaması benim problemim mi  ya da bu zaman da olması benim suçum mu ?

‘’ Biz her akşam sobalarda kestaneler pişirerekten oturur hikayeler anlatırdık birbirimize , bu zaman da nerdeeee o keyfi yaşamak ‘’  ne yani , mikrodalga fırında mısır patlatıp tv izleme şansın vardı da red edip ışıkları söndürüp hikaye mi anlattın ??

‘’ Bu dönemin dizileri gençlerimizi yoldan çıkarıyor resmen Allah belalarını vermesin  ‘’  Saf mıyız aptal mıyız biz , bilmiyor muyuz Bihterin Adnan’la hiç evlenmemesi gerektiğini  : ))  Ayrıca kime bu beddua , adam senin zamanındaki aşk-ı memnuyu uyarlamış sadece , tek fark o zamanki Behlüller daha sinsiydi şimdikiler daha açık ,ne var yani  .

‘’ Kendilerini beğenirler ama memleketin siyasetini bile Kurtlar Vadisinden öğrenirler ‘’   TRT haber izlediniz de ne oldu , neyi değiştirebildiniz , neye engel olabildiniz ya da neyi kurtarabildiniz ? 

Benim bir genç olarak herhangi bir sitemim ya da rahatsızlığım yok . Önyargılarla duvar örenlerin saman altından işçevirenlerin çoğunluğu genç kesim değil bunun farkındayız . Mantık sistemine dayalı daha realist bir dönemdeyiz . Zira bu zamanın çocuğuna ‘’ seni leylek getirdi yavrum ‘’ demeniz sonrasında çocuğun sizi gerçekler konusunda aydınlatması buna örnektir .

Ben şahsen dozunu kaçırmamaya özen göstererek teknolojinin güzelliklerinden de faydalanıyorum  tarihe de ilgi duyuyorum , Hande Yener de dinliyorum Sezen Aksu da .. Olabilir  evet , 80 li - 90 lı yılların şarkılarını ayrı tutuyoruz kabul ediyoruz ve takdir ediyoruz ama bizim devrin büyük seslerini ve sanatkarlarını da  ezmiyoruzz ( Ajdar’ı da Allaha havale ediyoruz ) 

Tamam , belki sizin gibi Selvi boylum Alyazmalım psikolojisini yaşayamıyoruz  , belki birçoğumuz için aşk , Kral tv’nin alt yazılarından ibaret . Ama yani eskiden yok muydu çarpık ilişkiler , yalanlar , aldatmalar ? Ayrıca şu anda bütün kötülükleri gençler mi yaşıyor sanki .

Büyüklerimizden biraz daha empati ve feraset bekliyoruz efendim , siz zamanında sobalarda su ısıtıp yıkanıyordunuz diye bizim jakuzimizde ‘’ where have you been  ‘’ diye şarkılar çığırmamız lütfen sizi kıskandırmasın : )))   Hayat bu , öyle de geçiyoor böyle de ..

Seviyle  ve  sağlıcakla kalın

YORUMLAR

09 Mart 2013, 19.51
:)))
Yoksa siz, erotizmi çok ayıp bir şey olarak mı görüyorsunuz sevgili gencim?
Yoksa o türkü utandırıyor mu sizi?:)
- Hani yani, "Ne var bunda yaa!? " gençliği pek revaçta -büyükçe bir kısımın- kendi aralarında ya ondan şaşırdım biraz. :)-
Eğer - ilgi alanı ve karaktere göre:) -  kabaca ya da ince eleyerek aranacak olursa, hayatın pek çok yerinde bulunduğunu göreceksiniz erotizmin.
Türkülerimize gelince, içlerinde ağıtlar da var, pişmanlıklar, hasretler, hüzünler de var.Tabii ki, mizah içerikli olanlar da var.
"Odam kireç tutmuyor" türküsü, bana örneğin, erotik çağrışımdan çok sevdayı, hasreti,kavuşma hayalini anlatıyor.
"Dam üstünde un eler" diye başlayanda hınzırlık sezer gülerim,"Kaytan bıyıklarını" bir yerlere sürmeye hevesliye de "edepsiz seni" der gülerim.
Sonuçta, hepsi Anadolu insanının renkleri, samimi duyguları.
Şahsen,sözler üzerinden gidip değişik:) kurgulamalar yapmıyorum"Aaaa ne ayıp" diye.:))))
Yeter ki, edep, adap, utanma ve ayıp olgusu, yerlerine göre, insanların öz davranışlarında yansısın.
Sevgiler
09 Mart 2013, 21.31

Erotizmin çeşitleri ve sanki daha zarif - masum halleri varmış gibi ince eleme yapmak gerekmemektedir , ya vardır ya da yoktur :) Sizin kaytan bıyıklarını bir yerlere sürmeye meraklı  adama ''hah şakacı seni'' gibi sakin  bir tepki göstermeniz  herkesin şarkıyı aynı duygularla dinlediği anlamına gelmez efenim tabi herkes sizin gibi hoşgörülü olabilse keşke  :) Mesela  siz Anadolu insanının renkleri ve samimi duyguları olarak değerlendirdiniz durumu  , fakat ne var ki , sizin dinleyince başka duygular yaşadığınız türkülerimiz örneğin Neşet Ertaş '' sarhoşum ben çözemem düğmeleri çöz de gel '' zamanında müstehcen bulunup yasaklanmıştır :) 

 Evet ben de bir genç olarak  halimeyi samanlıkta basmışlar dinlendiği zaman büyük bir hayalgücüyle fantezi dünyasını harekete geçirmeyi yanlış ve son derece ilkel buluyorum . Yasaklara ve yersiz sınırlamalara da karşıyım .

Yani sonuç olarak anlatmak istediğimiz de zaten , bazı tarihlerde böyle türküler dinleyip ve üstelik gayet normal karşılayıp  hayatın pek çok yerinde görebilen insanımızın bu tarihte '' bir güzellik yapsana gece benle kalsana ''  şarkısını garipsemesi , yadırgaması ve anlamsız bulması saygıdeğer büyüğüm :) 

 

09 Mart 2013, 21.36
 haymatlos;  konuya da  eğilseydin biraz.Fikrini  almış olurduk.  Paylaşım üstünden değil,  yorumum üstünden yorum yapıyorsun.İtirazımda  yok ama  en azından   nezaketen de  olsa  konuya dair    fikrin belirtsende , fikrin   üstünden  tartışsaydık.Sen  takmışsın çalık  grubu,  beni de tepesine  oturtmaya çalışıyorsun.:) 

   Olayı  siyasi değil,  paylaşım  konusu  üstünden değerlendirdim ben. Ayrımcılığa  her konuda  karşı duruşumlada ''  bir  kısım ''  kelimesini kullandım genellememek adına.Muhtemelen  o bir kısım içinde  yer aldığın içindir , sözlerime  olan tepkin.Ama   tekrar  tekrar  okursan ..ki  anlayacağına eminim,genellemedim. Zaten o gün  benim dediğim gibi  ODTÜ 'nün de bir kısmı yansıdı. Senin söylediğin  gibi tüm ODTÜ  orda değildi.ODTÜ gibi bir eğitim ve bilim yuvasının   sürü pskolojisine mahkum olmayacağını ben çok iyi bilirim. O gün olayın  dünyaya yansıması  ne Suriye ne de YÖK...    Routers  haber ajanslarıyla ( dikkatini  çekerim  Çalık Grubu değil, Routers haber  Ajansı)  ''Göktürk2  uydusuna  üniversiteli öğrencilerin  tepkisi''  diye yansıdı.  ODTÜ' lü öğrenciler diye  duyurmadılar dünyaya.Üniversiteli öğrenciler  dediler.Tepeden! bakınca  bunları  göremiyor  olabilirsin :)

 Tekrar ediyorum  hedefimde  Odtü  yok.  Sadece gurur gününe  gölge düşüren  kendini bilmez  bir  grup gence  gönderme yaptım.Ve  o  bir  grubun dışındaki  tüm  ODTÜ lüler  de benim gibi  düşünüyorlardı ki,   o  grup içinde  olmadılar.

 İzmir'den  derken... ?   ne demek istedin ?  ......    İşte bu bakış açısı ''  biz''  diyememenin altında  ezilmektir.''Geri ''lik  ve ''eskilik''  tir..  Birlik ve beraberlik  yolunda  su koyvermektir. İzmir'den,  Kars'a;  Adana'dan,  Trabzon'a  kadar biriz,biziz.  Odtü'sünden  , Sütçü İmamı na kadar.  Bunu hazmedemeyenler de  burjuva demokrasi  kültürü özlemini  olasılık olarak  görmeye devam ederler.

   Son olarakta  Yazar  arkadaşıma:   ''  Ayakkabıların  güzelmiş,  sevişelim mi  sözü''   ne karşı  hoşgörüşünüz  ve beni neredeyse fesatlıkla  itham etmenize  karşın;    ''sevda baştan gitmiyor,  soyunup yatmayınca''  türküsüne  yüklediğiniz anlama   tebessüm ettim.:)

10 Mart 2013, 01.23

 



1-bloğa dair fikir
beyan etmiyor olmam sizin vermiş olduğunuz yanlış bilgiyi düzeltmeme engel
teşkil etmediğini düşünüyorum.Evet haklısın haber yanlışmış demen gerekirken
yanlışı başka yanlışlarla kapatmaya çalışman benim cevap vermemi zorunlu hale
getirmiştir.



2-ben tüm odtü oradaydı
demedım zaten 23bin kişi sığmaz : ) tekrar okursanız olayı tüm odtü
sahıplenmiştir dedim.ve sahiplendiklerini benim kadar iyi biliyorsunuz küçük
bir google taraması kafidir.



3-takılmanız gereken
bir çok olay varken hala takıldığınız nokta olayın dünyaya yansıma şekli! öncelikle  Protokolün
açılışa geç kalma durumundan fırlatılışı ertelemeye kalkan zihniyeti
sorgulamalısınız orada ne işleri olduğunu hiç merak etmediniz mi:) Çinlilerin olaya yorumu ‘sizin yöneticiler uyduyu otobüsmü
sanıyor’ şeklinde olması  içler acısı bir durumdur,utanç duymalıyız gurur gününü baltalayan zihniyetlerin oradaki varlığından. Herneyse olayın dünyaya servis ediliş
meselesine gelince  odtüye showa
gelenlerın sürüye katılmayan bilim ınsanları tarafından kabul görmüyor
olmasıdır dolayısıyla showmenler protestoyu hızlı bir manevra ile damadın
grubunun haber merkezine ‘öğrencilerden Göktürk2 protestosu’ diye servis ediyor
oysa alakası yok : ))(olayın aslını açıklamıştım size) bu ajansta routerse servis ediyor bakınız routersın haber
kaynağı neresiymiş sizin kaynağınızın aynısı yine çalıkgiller : )



4-gurur gününe gölge
düşüren bir ‘kısım’ odtülüler derken hayal mi görüyorsunuz! (size kaynakları
gösterdim odtü mezunları ve var olan tüm akademisyenleri ile olaya dair iki kez
kamuoyuna açıklama yapmıştır. Hala kısım diyorsunuz !)O gururun sahibidir zaten
odtülüler ama o gururu birileri siyasi malzeme haline getirmeye çalıştığı için görsel
bir showa dönüştürmeye çalıştığı için olay abuk subuk bir şekle bürünmüştür.



5-izmir  derken neyi kastetiğimi gayet iyi biliyorsunuz
ama nedense soven bir üslupla izmirden ığdıra heryer bizim diye naralar havada
uçuşmuş kastetiğim şudur burjuva demokrasilerinde bile derken bu burjuva ‘demokrasi’sine  özlemden
değil aksine tek taraflı bir demokrasi olduğundan, eleştirdiğimden dolayıdır ve
bizim ülkemizin bunu dahi beceremediğini anlatmak isteyişimdendir. muhalif olan tüm
seslere baskı uygulama sindirme politikalarının devamıdır odtude yaşananlar ama
talihsizlik işte dedim ya her kuşun eti yenmiyor! yakın tarıh araştırması
yaparsanız çok değil 13 yıl yeterlı hangi kurumlara ne gibi ‘operayonlar’
yapılmıstır asker ve yargı başta olmak üzere birçok kurumun nasıl şekil değiştirdiğini  göreceksınız.(bu konulara dair birebir iken daha derinlikli  tartışabılıriz.).
Bu bir süreçtir ülkenin dönüşüm sürecidir tasfiyelerden ve kadrolaşmadan
bahsetmiyorum bile. tektipleştirilmiş bir anlayışa karşı çıkan bir  duruşa sahip oldukları için İzmir ve odtüye
övgüde bulundum bunun bir sakıncası mı var sizin için anlamış değilim.. Hazmedilemeyen
bir durum varsa eğer oda şudur bu ülkede hala teslim olmayanların varolmasıdır.izmire ve odtüye ikinci kez selam olsun :)



6-blog sahibinin hoşgörüsüne sığınarak son bir cevap yazmak zorunda kaldım affet rebel:)

10 Mart 2013, 10.34

   O  gün yüzümüzü kızartanlarla ,  Göktürk   uydusu    yapımında olanların  aynı olduklarını iddia  etmen  benim   anlayacağım bir  konu değil.  Kimse  yemeğini dökmek için yapmaz.Gurur  duyacağın   bir  yapıma imza atacaksın, sonra da  o günü protesto  edeceksin.Her ne  sebeble  olursa  olsun zamanlama yanlıştı.Ve   senin dedğiin gibi olasılık üstünden değil, tüm  dünyaya   haber olduğu  üzere,   olan bir  resimden  bahsettim.  Olan bir  şeyi  resmetmek değil, olasılığı  resmetmektir yanlış olan.

   Bir  kaç öğrencinin  gölge düşürmeye  çalıştığı o güne,  tüm  Odtü'lüler  katılmamıştır.. Ama farkındayım  konuya  yüklemeye çalıştığın ideololik anlamı.Haa  polisin  o günki  orantısız  gücünü  konuşursanız,, sadece  ODTÜ  değil, ben dahil bir çok kesim tarafından yanlış bulundu.Sahiplenilen şey,  Odtü' lü  bir kısım  öğrencinin provovakosyonu değil,polisin  o günkü tavrının yanlış  olduğuydu.Hayal  gören ve algıda bencillik yaparak  olasılığı,işinize  geldiği gibi olmuş  yapan  sizsiniz.Olmadı   ordu  göreve  dersiniz:) . Haa  üzgünüm  orduyu  tasviye  ettiler değil mi!!  Ama  olsun   demokrasinin kalesi ODTÜ  hala  tasviye edilmek istense de edilemedi değil mi !!  Sen ideolojik bakışınla  kumdankale  yapmaya devam et.:)

  Yüklendiğin misyon ve bana da  yüklemeye çalıştığın  misyona farkettiysen    alet olmamak için  elimden geleni   yapıyorum.  ODTÜ de ODTÜ   diyorsun ama  ben   bir kere bile  İTÜ  demedim karşılığında.Ne demek  istediğimi çok  iyi anladığına  eminim.  ÇALIK  GRUBU   göndermelerinin karşısına da,  AYDIN  DOĞAN   GRUBU ve icraatlarını  !!!!!!!   koymadım.

 Gazete küpürleri üzerinden   halkın iradesini yok  sayanlara  karşı olduğum  gibi,  google dan edinilen bilgilerinde doğruluğunu  tartışırım.Aklımın süzgeci  karşı  durur baloncuk bilgilere.

  İzmir  konusunda ;  İzmir  üzerinden  ötekileştirip  ve   diğerleri gördüklerine   söven   uslubu     kim  kullanmış  bakarmısın  lütfen yukardaki yorumlara.Bu konuda da sana alet olmayacağım. Ama tek tipten bahsediyorsanız; bunuda  son 60 yıllık  Türkiye  tarihi üzerinden, statüko ve  değişim korkaklarının ve korku sebeblerini  olasılık üstünden değil, olmuşlarla tartışırım.  Tüm  Türkiye'ye  selam olsun :)) 

  Lütfen artık olasılıklar üstünden değil, olmuşlarla tartışalım derim.Realist  düşüncemde,  şizofren elbesisi çok  rüküş   durur  çünkü.

10 Mart 2013, 18.26

Ey beymen efendi vermiş olduğunuz bilginin yanlışlığını kapatabilmek için
kırk dereden su getirip 95 takla atıyorsunuz hala inatla kimse yemeğini dökmek
için yapmaz diyorsunuz.o gün yüzünüzü kızartan mı yahu beymen adamlar yapmış
uyduyu senin yüzünü benim yüzümü neylesin cidden soruyorum iyimisin sen
göktürk2yi yapan adamlar bunlar sen ben dış kapının dış mandalıyız aynı şekilde oraya showa gelenlerde oyle  ayrıca göktürk2yi yapan adamlar  protesto eden öğrencilere sahip çıkan
adamlar ve protestonun göktürk2 ile uzaktan yakından alakası yok sen ne
kullanıyorsun.İşte bizim ülkemizin insanın kronikleşen sorunların bir tanesidir
bu.yahu çocuklaşma kaç kere tekrar edince anlayacaksın Göktürk-2yi yapanlar
zaten odtülüler isterse fırlatmaz bile sana ne bana ne nasıl bir akıldır ki
koca odtünün göktürk2yi  protesto
ettiğine inanmak , küçücük çocuk bile get işine der adama marslıya sorsan güler
geçer  uyan artık beymencim :) Bilmediğin
konuda meydanı boş bulup ortaya salıyorsun asparagas haberi ne de olsa kimse
çıkıp hop beymen dur orada o iş öyle değil demez zannedıyorsun ama dedim ya
bazen süreçler dilediğimiz gibi olmayabiliyor.sonrada peşi sıra aynı
pişkinlikle sürdürüyorsun canım ülkemin güzide alışkanlıklıkları .Algı sorunu mu
yaşıyorsun sevgili beymen hala nasıl ‘o günü protesto ediyorsun’ diyorsun kimin
neyi protesto ettiğini google a değil bizzat orada olanlarla mı ispatlayayım
sana hani şu kaynak canlı kanlı insan olsun istermısın,ben biliyorum bu
çırpınışının nedeni de hala sana alet oluyor olmaktan bıkkınlık geldi.utanılacak
bir şey yapmadın bilmediğin bir konuya dair bilgi verdin herkes yapabilir bu
hatayı,neden darlanıyorsun anlamış değilim.. Neden kendını komik duruma düşürmekte
inat ediyorsun çözebilmiş değilim kompleks yapma beymencim.’Hala birkaç
öğrencinin gölge düşürmeye çalıştığı’ noktasından bir adım ileriye
taşıyamamısım seni ,sen gerçekten zaytungluk bir haber gibisin ‘ordu göreve’ mi
derim sen odtüyü bilmediğin gibi ideoloji kavramının da ne olduğunu hiç ama hiç
bilmiyorsun.Benim cümlelerimden konuyu buraya çekiyor olman senin art niyetli
olduğunu göstermektedir,çok ayıp.Daha çok okumalısın beymencim bilgisizliğini
bu kadar ucuz saldırılarla kapatamazsın.Ayrıca gerçekten çok komik benim
karşıma itüyü koyman için tek sebep yok ne alakaysa : )) çalık grubuyla ,doğan
grubunun aynı çanağa pislediklerini bilmeyen mi var konudaki aktörlerden biri
olduğu için çalık-iktidar ilişkisini bildiğini düşündüğüm için(ihale
süreçleri,kredilendirmeler)  çalıkta
vurgu yaptım tabiî ki hepsinin köküne :) ) gazete küpürlerinin yalanı zaytunga
haber oldu onun dahi linkini verdim verdığın bılgının yanlış bilgi olduğuna
dair kaynak gösterip düzeltme yaptım istersen telefonda bırakayım birebir
olayın özneleri ile görüş bir avuç öğrenci değil odtünün akademisyenleri dahil öğrencisi
ve mezunuyla yapıyorlar  açıklamayı
anlamıyormusun sen okuduklarını. Tekrar ediyorum odtünün tüm bileşenleri olayı
sahipleniyor!insanları kulaktan dolma yalan yanlış bılgılerınle yönlendirmen
çok yanlış he özür dilersin gamyun ahalisinden yanlış bilgi vermişim çalık
grubuna inanmısım dersin herkes alkışlar seni ama ah şu kasıntı halleri ah bir
yanımız hep liseli kalmıs büyümüyoruz: ) Olasılıklar üzerinden değil olmuşlarla
tartışalım diyorsun iyi hoş diyorsun da laf olsun diye kuruyorsun bu cümleyi ne
olduğunu bilmiyorsun ama aklınca  ordan buradan
duyduklarınla  benim düzeltmemi dilediğin
kadar somut kaynak gösteririm dememe rağmen hala baloncuk bilgi diyor olman
gerçekten akıl almaz bir durum.Hapse atmazlar seni hatanı kabul etsen : )) sana
ev ödevi vermeliyim burjuva demokrasisi nedir ,ideoloji nedir,ötekileştirme
nedir, bunlar üzerine birazcık kafa yormalısın ekşi sözlüğü takip ettiğini biliyorum
öyle elinde kitapların yoksa ekşiden faydalan:) )  realist düşüncende şizofren elbise : ) ne
tatlı cümle tam ekşilik: )o realist düşüncen bilgi daha çok bilgi sahibi olmalı
her duyduğuna inanma insanlarıda yanlış yönlendirme ,rica ediyorum araştıralım.



 



 


11 Mart 2013, 12.17
Gamyun yönetiminin, politik, dini ve spor konularında uyguladığı tutumun, ne hakadar haklı olduğunu bir kez daha izledim.
İsterseniz gırtlağınızı yırtın, nefesiniz kesilene, sabrınız tükenene kadar yazın, Çok net gerekçeler sunun,"İlle de benim dediğim doğru. Aman ha! -Haklısın- diyebilmek beni ezer, kitleler karşısında öyle görünemem, her ne şekilde olursa olsun baskın basanındır. " tavrı, kimilerinin hayat duruşu maalesef...

Sevgili beymen, son yorumunu okuduğumda Tayyipgillerin hep aynı ağzını, ya da tv programlarında boy gösteren, aynı şeylerden bıkıp usandıran, seskapattıran yandaşları izler gibi oldum. Bu benim samimi hissiyatım.
Aynı tarz, aynı kalıplar, aynı konudan uzaklaşıp, her biri uzun uzun ve apayrı tartışmayı gerektirecek başka başka yerlere çekmeler, -yok Doğan gurubu, yok asker, yok şovenizm vs-, söyleneni anlamazdan gelip kendi söylemek istediklerini, -içleri bomboş olsa da laf kalabalığına getirip - dayatmalar... Benim hissettiğim bu.

3. kişi ve bu ülkenin bir vatandaşı olarak, o " Bir kısım" diye küçümser nitelemeni kabul etmiyorum. "Bir kısım" dediklerin, haymatlosun dediği gibi, eylemi sahiplenen tüm ODTÜ de değildir sadece, ODTÜ'lü öğrencileri sahiplenen yığınla insan da dahildir o azımsadığın, küçümsediğin guruba. Onlardan biriyim. Kızılay'daki yürüşlerinde yanlarında olanlardanım. ve BEN HALKIM, beymen'cim azımsasan da. Senin gibi aynı...
O zaman ben de derim ki, dik duruşa karşı gelerek, haksızlıkları görmezden gelerek, göz yumduklarının bir gün kendi başına gelebileceğini hesap etmeyerek, aslında kendileri için de ses çıkarmaya çalışanlardan "O  gün yüzümüzü kızartanlar" olarak söz edebilenler de BİR KISIMdır sadece o zaman...

Şu ettiğin cümleler sence de bomboş,sığ, basit, basmakalıp ve sırf laf etmiş olmak için değil mi Allah aşkına?:
"Olmadı   ordu  göreve  dersiniz:)
Haa  üzgünüm  orduyu  tasviye  ettiler değil mi!!  Ama  olsun   demokrasinin kalesi ODTÜ  hala  tasviye edilmek istense de edilemedi değil mi !!  Sen ideolojik bakışınla  kumdankale  yapmaya devam et.:)"  !..
Son olarak, demişsin ki,
 "Gazete küpürleri üzerinden   halkın iradesini yok  sayanlara  karşı olduğum  gibi..."
Aynı şeyi yapıyorsun işte, çıkış noktan gazete kupürü, belli kaynaklardan aldıkların değil miydi?
"Halkın iradesini yok sayanlar" içi boşunu da lütfen yukarıda yazdıklarımla bir kez daha değerlendir. Hani ben halkım dedim ya, hani sen "Bir kısım" diye küçümsedin ya, öyle işte...

"Lütfen artık olasılıklar üstünden değil, olmuşlarla tartışalım derim" demişsin de, olasılıkların ayak sesleri olmuşların izinden duyulur derim sana ben de.
Yıllardır görüp uyarmaya çalıştığımız, kendimizi paraladığımız olabilecekler, bu tür söylemlerle geçiştirilirken ve hatta üzerine çeşitli yaftalar yerken oldu. Evet oldu. Hala olmaya devamda bu ülkeye acımasızca.
Olan oldu değil mi?..

Rebel'cim,
İşte zurnanın zırtladığı yere değinmişsin.:)
"Odam kireç tutmuyor" türküsü ile '' bir güzellik yapsana gece benle kalsana '' şarkısının arasındaki fark söylemdeki kalite, zarafet, incelik; birinde aşk var ötekinde bir gecelik ilişki teklifi.
Garipsenen, adına da bilmiş bilmiş "Samimiyet" denen, yanıtı -bence- sadece "Hadi len ordan!" aynı kabalığında olabilecek bu kaba üslup esasında.
İnan bana, uzun yıllardır sevilip  söylenegelen türkü, daha yıllarca söylenecek, sevilecek,ama örneklediğin şarkı unutuldu bile.
Samimiyet ile hadsizliği, nezaket, incelik ile vurdumduymazlığı ayırmak gerekir bence...
Kişisel fikrim, kimin kime nasıl güzellik yapacağı, kimin kimde kalacağının kararının falan umurumda olmadığı, o konuda yapılacak her türlü eylemin sadece onları ilgilendireceği yönünde.:)
Sevgiler

11 Mart 2013, 16.36

   İşte  bu kadar. Haymatlos efendi,  beni  takip edenler bilir ki,  kendi  özlü   sözlerimi  ben  bizzat  kendim söylerim :)  Öyle ekşi  sözlük  filanda anlamam. Konu bütünlüğünde  olduğu   gibi  bu konuda da  sallamışsın  olasılık üstünden.  Yüreğin varsa ispat et.  Ben  de    beklediğin özürü  tüm samimiyetimle dileyeceğim.  Çiğ  ithamlar bunlar.  Üstelikte   yazılarının  görselliği,   yardımlı oyun oynayan   gamyun üyelerine  benzemişken,  bana   bu ithamda  bulunman  biraz  komik olmuş, tartıştığımız  konuyla da  paralellik arzediyor. Dilerim birgün ODTÜ'nün havasını gerçekten  teneffüs  edersin.

  Seni  ispata  davet ediyorum ''realist düşümcemde  şizofren elbisesi rüküş durur''   sözü  üzerinden  bulunduğun ithamı  umarım ispat edecek yüreğin vardır.  Ayrıca  al sana      iki özlü  söz   daha. Bul  bunları da   sözlüklerde.

  ''Anlamlı bir  cümleye özne olamayanlar,  sıfata  tükürürler''  Bu sözde  kendini ara :)

  Beni  arayacağın özlü sözü de söyleyim. ''  ben Odtü'ye   yada İzmir'e   sığmayacak  kadar büyük bir  Türkiyeyim''

  Sat_Agraha;   yukardaki yorumlara da bak lütfen. Kim kimi nereye çekmeye  çalışıyormuş,   tarafsız  bakışınla   göreceğine eminim. Kimsenin  kuklası   yada sözcülüğünü de yapmıyorum. Gördüklerimi  söylüyorum.Eğer beni taraf görüyorsan,  bu   taraf  olarak baktığın içindir. Çok mu   şey arzuluyorum. Uzaya    taşıdığımız teknolojinin kutlama gününün , bayram  havasında  geçmiş olmasını arzulamakla. 

  Ama teşekkür ediyorum sana.En  azından  sen cehaletimi, bilgisizliğimi  yüzüme  vurmadın, çok bilmiş  haymatlos  gibi:)  Artık ithamlarını da ispat  edip,  beni yerin  dibine sokması  gerekir... Umarım bu konuda da olasılık üstünden  konuşmamıştır :)

 

 

11 Mart 2013, 17.10

   Haaa  pardon .. Art niyetli düşünmediğim için    sorma gereği de  duymamıştım.Çok  rica  ediyorum  mümkünse  Göktürk2  nin yapımında  Odtü'nin  rolünü de öğrenebileceğim bir adres  varsa  onuda  belirt  lütfen.Öğrenmek istiyorum.Bu  konuda ispat istemiyorum, sadece   bilgi sahibi olup, o  günkü protestoya  daha  masum bakmak istiyorum.

  Ama  yukardaki   yorumundaki ithamın için ispat  istiyorum.Aksi  halde  kişiselleştirmeni olasılıklarla  değerlendiririm.:))

  Şimdiden  teşekkür  ediyorum. Ve bekliyorum sabırsızlıkla.

11 Mart 2013, 18.01
beymen'cim,
emin ol tüm yazılanları -kesinlikle adetim olduğu üzere- dikkatle okudum ve bekledim. - bu arada uydudan ve çıkan olaylarda ODTÜ'lülerden  alay ederek ilk söz eden de sensin.-
Baktımki amaçtan sapmış, özenle yanıt verilmesine karşın tarafından sündürülmüş, -ucu bir şekilde bana da dokunduğu için- yazdım son mesajımı.

Taraf, tarafsızlık meselesine gelince, ülke politikasını yakından takip eden biriyim; hiç bir dönem yaşamadığım, gittikçe büyüyen kaygılarım var ülkem konusunda...
-Hiç bir dönem yaşamadığım kadar diyorum, dikkatini çekerim tekrar.-
Bana gelince, tarafım ben. Atatürk Türkiye'sinden yana tarafım. Tabii bu durum olması gereken midir, normal midir yani, yoksa moda haline getirilmiş, normalleştirilmiş taraflaşma mıdır ayırdına varmak gerek...

 "Kutlama" olması gereken şeylerin, politikacıların özene bezene yaptıkları, "Kendini ustaca pazarlama" mecrası olarak kullandıkları hallerde uzun zamandır. Çok örnek var böyle. -Otoyol, köprü açılışları, Arena'nın açılışı örneğin, hatta Ramazan'da iftar çadırları, vs. En son, en taze HES istemediğini söyleyen vatandaşı "Nankör" diye bağırmıştı değil mi, halkın iradesini yok saymayan(!)?.. İyi okumak gerekiyor, iyi...-
 Kutlamalar, ancak onlar bayram yerlerini, tribüne oynayacakları yerler olarak görmekten vaz geçtiklerinde yapılır içe sine.
Göz içine baka baka aptal yerine koyup reklam derdinde olanlara da sessiz kalınması, maksadı anlamamış gibi mı yapılması gerekiyor? Her şey sırf eğlence üzerine mi?
Batsın öyle iki yüzlü bayram havaları!..

Sonuç olarak, evet Gamyun yönetimi sonuna kadar haklıdır bu konularda kısıtlama koyduğu için. Yoksa biz neredeyse birbirimizi düelloya davet edeceğiz. En iyisi, bu konuları burada konuşmamak, yorgunuz zira...
Bu yüzden, bu konuya kendi adıma nokta koyuyorum.
Sevgiler
11 Mart 2013, 18.31
Konunun sadece çalık grubunun yalan haberi olduğunu düşündüğüm için başka konulara çok fazla sıçramadım ama ithamlarınız birkaç tanımlama yapmamı gerektiriyor.Başka bir başlıkta ya da özelden son 60 yılı değil dilediğinizi rtük baskısı olmadan konusabılırız sevgili beymen.13 yıl içersinde statükocu anlayışın yıkıldığını düşünecek kadar ‘geri’ bir bakış açısına sahip olabileceğinizi düşünmek bile istemiyorum.Bu cümlemden 13 yıl öncesi süreci ‘ileri’ olarak nitelendirmediğimi de çok net belirteyim ki size malzeme çıkmasın.:)Fakat olumsuz bir durumu bak işte eskiden de şöyle olumsuzdu diye formüle etmek sürü zihniyetinin egemen olduğu toplumlara ait bir özelliktir.Oysa realist ve çağdaş bir bakış açısı tarihsel süreçleri biçimsel değil özünü irdeleyerek ele almak durumundadır.Konuyu biraz somutlamak(rtükten dolayı soyutlamak da diyebiliriz) gerekirse A ülkesinin yönetim şeklinin x olduğunu varsayalım,ve bu A ülkesinin 80 yıllık iktidarındaki başat unsurada ‘alfa’ adını verelım son 10yıllık iktidarada ‘beta’ adını koyalım ayrıca dünyanın yönetim şeklinede ‘orjin’ adını verelim.şimdi denklemimizi kurmaya çalısalım.x sabitinin orjinden bağımsız hareket edemeyeceği gerçeğini göz önünde bulundurarak alfa ve betanın öz itibariyle x’in öz çocukları olduğunu görebiliriz.sadece değişen alfanın betalaşma halidir ama zihniyet aynı zihniyettir argümanlar değişmiştir.yani sorunun temeli ne alfadır ne betadır sorunun temelinde yatan a’nın orjinin ‘uydu’su haline gelmesidir ve çözüm orjine müdahale etmektetir.He bu arada bu değişkenlerin arasına birde V’yi ekleyelim , bu v değişkenide orjine ve orjine tamamen bağımlı hale gelmiş a ülkesinin x yönetiminin yanlış olduğunu hem alfasıyla hem betasıyla yanlış olduğunu söyleyenlerdir.tarihsel bir bakış açısı bütünlüklü bir değerlendirmeyi zorunlu kılar ama son tahlılde müdahale güncele yapılır ister alfa olsun adı ister beta olsun güncelin öznesi hangisi ise , odtü(v) 40 yıl önce alfa varkende aynıydı bugünde aynı! çalık grubuda doğan grubuda yandaş ve ana akım medya diye farklı iki kurum gibi dursada öz itibariyle birbirinin aynısıdır.5yıl geçer alfalı oluverırler burjuva medyasının karakterıstık özellığıdır .herneyse asıl meseleye donelım siz hala birkaç öğrenci diye tanımladığınız olaya dair ben size kaynaklarımı sundum herkes bakar görür he size yetmıyorsa kaynaklarım buyurun gelin özelime:) ),ordu meselesine gelince yukarıdaki açıklamamda darbeci yapıyla sivil darbeci yapıyı aynı kefeye koyduğumu anlayabileceğinizi umuyorum.olan-olasılığa dair özlü sözleri sıralamışsınız çok hoş durmuş da olmayan bir durumu resmeden bloğa yazan sizsiniz! herneyse o kumdan kaleler dediğiniz göktürk2 yapıyor birçok üniversiteyle beraber yapıyor tabiki sadece odtü değil ama iktidarın yada bizlerin hiçbir emeği yok iktidarın maddi katkısı vardı dersiniz şimdi iktidarın zaten işi bu yapacak elbette.Göktürk-2yapımında bu gurur önce onların sonra hepimizindir.ayrıca sorarlar adama siz ne yapıyorsunuz diye oyle laf kalabalığı yaptığımızı görünce utanıveririz yüzünüz yüzümüz kızaracaksa bu yuzden kızarsın. Hala anlamadığınız noktalar varsa verdiğim kaynaklarda yetmedıyse bızzat benımle ıletişime gecebilirsiniz.Ekşi meselesine gelincede size sözlük hırsızı falan demedim neden bu kadar alındınız anlamış değilim ama illaki bir örnekleme yapmamı istıyorsan bunu iki hafta önce özelden gülerek ne iyi etmişin diye yazacaktım ama buraya nasipmiş karşılaşamadık. 2 kavram yazayım şıp diye anlayacaksınız ne demek istediğimi ‘ontoloji’ ve ‘epistemoloji’ moderasyon yerıne de yazar kelımesının kullanımı bu kavramları alıp hiçbir karşılığı bulunmayan ‘dünyevi praxizm uydurmasıyla süsleyince insanın aklına içerik başlıkla uyumlu değil entry 35 gelıyor akıllara! Yeterli olmuştur umarım :) Ve gayet güzel bir yorumundu art niyetle söylemiyorum bunu.Anlamlı bir cümleye özne olamayanlar sıfata tükürür diyorsun sıfat ismi belirten ve niteleyen anlamına gelir eğer o sıfat niteleme sıfatı ise mesela sıfatımız ‘eğri kafa’daki eğri kelimesi olsun buradaki sıfatın eğriliğini gidermek için tükürmek gerekiyorsa gayet tabi tükürülür. Hatırlatırım Yardımlı oyunda seni yenmek keyifliydi : )
11 Mart 2013, 21.39

 

 

   Blog iyice Ateş hattı'na dönmüşken konusu dağılmışken bambaşka bir boyut almışken tekrar dönüp yanıt vermek ne kadar doğru bilmiyorum ama şunu belirtmek isterim ki , kalite samimiyet ve anlam herkes için aynı olmak zorunda değildir . Bakışaçısı diye birşey vardır insanların farklı zevklere ve tercihlere sahip olmaları mutlaka birinin yanlış olduğu manasına gelmez . O zamanda o türkü olmuş bu zamanda bu şarkı olmuş başka bir zamanda başka bir muhabbet olur !

Ben İnsanlar kendilerini şarkı şiir dizi-film vs. istedikleri alanda istedikleri gibi ifade edebilmeli manasıyla '' yersiz yasaklara ve sınırlamalara karşıyım '' demişken burayı Ringe çevirip '' senin şarkın edepsiz benim türküm samimi '' diye tam da altını çizdiğim huysuzlukların yapılması beni gerçekten güldürdü ..

Bizler aklı havada şımarık bir geçlik isek eğer , saygıdeğer büyüklerimizin en azından seninki sana güzel benim ki bana güzel diye daha yapıcı tavırlar sergilemeleri gerekir ve sizin ki hadsizlik bizimki incelik diye Dunning- Kruger Sendromu' nu yaşamamaları gerekir o zaman ;)

 

 

 

Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın